Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens voor actiefotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens voor actiefotografie

    Ik heb een Nikon D7200 en ben op zoek naar een telelens om de objectieven in mijn signature aan te vullen.
    Specifiek zou ik de lens gebruiken voor actiefotografie (voetbal), en dit vooral overdag. Mijn zoon speelt momenteel op een kwart voetbalveld en de volgende jaren zal dat op een half veld zijn.
    Momenteel heb ik de Nikkor AF-S 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED VR op het oog, dewelke ook meteen het max. budget aangeeft. Is deze lens snel genoeg om tegemoet te komen aan bovenstaande gebruiksomschrijving? Of zijn er beter alternatieven?
    --> www.brandnewimage.be <--

  • #2
    Re: Telelens voor actiefotografie

    nikon 200-500 f5.6 ? tamron 70-300f4-5.6 di vc(goedkoop maar verrassend goed). die nieuwe sigma ...-400 zoom, kan niet meteen op de juiste naam komen.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Telelens voor actiefotografie

      Misschien is een 2dehandse nikkor 80-200 F2.8 een goede betaalbare aanvulling. de laatste AF-d versie (draaizoom) heb ik een hele tijd gebruikt en leverde erg scherpe beelden op en de AF-s versie zou iets sneller zijn in AF. En met je 18-140 heb je wat overlap dus ga je de 10 mm verschil met een 70-200 niet missen en dan heb je toch een f2.8 over de hele lijn, wat op een sombere winterdag rond 16.00 reeds erg nuttig kan zijn langs een voetbal veld.

      Comment


      • #4
        Re: Telelens voor actiefotografie

        Je zoon speelt op een klein veld. Jeugd speelt vaak 'sochtends vroeg weet niet of dat bij jullie ook zo is, maar dan is het licht niet altijd top in bepaalde maanden van het jaar.
        De 70-300 is een hele goede lens maar met zijn Diafragma van 4.5/5.6 zal dat wel beperkingen opleveren met eventuele ruis. Maar dat ligt ook aan hoe kritisch je kijkt naar een foto.

        Als je budget het toe laat kijk, naar een 70-200 2.8, dan zit je de komende jaren helemaal goed. Anders is een 70-300 een prima alternatief!
        1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

        Comment


        • #5
          Re: Telelens voor actiefotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
          Misschien is een 2dehandse nikkor 80-200 F2.8 een goede betaalbare aanvulling.
          Zou ik niet doen. Veel te traag qua AF.

          Comment


          • #6
            Re: Telelens voor actiefotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
            Zou ik niet doen. Veel te traag qua AF.
            Ik had de 80-200 af-d op een d700 en voor kinder voetbal is dat geen probleem er bestaat natuurlijk beter. Ik deed er zelfs veldrijden mee. En de af-s zou sneller zijn.


            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Telelens voor actiefotografie

              Een ex collega van mij maakte turn foto' s met de 80-200 AF-D + D4. Dus het zou wel een goede lens zijn.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Telelens voor actiefotografie

                ISO omhoog duwen, en een gemotoriseerde lens kopen.
                Kijk eens tussen de tweedehandsjes, want voor het budget dat je vooropstelt vind je geen "top" lenzen.

                Comment

                Working...
                X