Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

    ....is het plaatselijk Zichems dialekt voor de oude spoorweg die in vroegere tijden zijn weg baande langs de velden van Zichem naar Scherpenheuvel



    Sieg zijn suggestie uitgewerkt, al zie ik bij vergelijking dat het verschil minimaal is.....nog meer ?



    Bedankt voor 't kijken
    Last edited by JLM; 21 mei 2017, 08:49.

  • #2
    Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

    Mooie sfeer weten te creëeren .
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

      Mooi, mooie compositie.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

        Je weet er de momenten wel uit te zoeken hoor, weer zo'n mooie sfeer in deze opname
        Knap vastgelegd, al vind ik de grote boom mss net wat teveel opgelicht

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

          Mooi licht en mooie composiitie. Ik zou er niets aan veranderen.

          Comment


          • #6
            Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

            Je wordt zowat de kampioen in zonnige sferen, een stijl of vorm die je opzoekt? Prima opname
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

              4t Is al gezegd!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

                Zie hier niet veel verschil tussen de 2 versies....Maar is zowiezo weer een knappe sfeervolle opname...Compo kijkt ook lekker weg..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

                  Sfeer en compositie zijn goed aanwezig. ALS ik een voorkeur uit zou moeten spreken, zou ik voor de bovenste gaan.
                  Jammer dat de sfeer toch een beetje minder is door "de 4 zonnen". Een goede blend zou zit probleem volledig oplossen. (en de foto nog mooier maken)
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

                    ik vind de eerste versie qua contrast en kleuren het mooist... maar ik vind de te grote witte uitgebrande plek toch wel roet in het eten gooien, hierdoor voor mij persoonlijk een iets mindere foto in jou schitterende reeks van de afgelopen tijd...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

                      ben al paar keer komen kijken. de zon en de gaten in de wolken vind ik wel fijn mysterieus. De kleurtjes zijn toppie.

                      Zonder veel te willen afbreken aan de (schitterende) foto, er is iets met de blaadjes van de boom. textuur is er helemaal uit. Is het dan niet beter om voor een zwartere versie te gaan ? tis maar een gedacht he.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

                        Voor mij de eerste ! weer een heerlijk beeld in een herkenbare stijl

                        Is dat 'rutteke' nu dat gravel fiets/wandelpad van Zichem naar Scherpenheuvel geworden ?
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          ben al paar keer komen kijken. de zon en de gaten in de wolken vind ik wel fijn mysterieus. De kleurtjes zijn toppie.

                          Zonder veel te willen afbreken aan de (schitterende) foto, er is iets met de blaadjes van de boom. textuur is er helemaal uit. Is het dan niet beter om voor een zwartere versie te gaan ? tis maar een gedacht he.
                          Ik probeer te volgen...bedoel je met textuur dat je nog details zou kunnen zien in de bladeren ? Goh...ik heb de hooglichten aangepast naar beneden ( minder licht ) en de schaduwen opgetrokken.
                          maar het verschil in het bladerendek met de vergelijking van het origineel is minimaal hoor...een zwartere versie maken is zeker te overwegen....zal ik eens uitbroberen, allezins bedankt voor de reactie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Voor mij de eerste ! weer een heerlijk beeld in een herkenbare stijl

                          Is dat 'rutteke' nu dat gravel fiets/wandelpad van Zichem naar Scherpenheuvel geworden ?
                          Idd, ik heb nog als jong broekventje dat stoomtreintje weten hobbelen richting Scherpenheuvel.....lang vervlogen tijden Frans
                          Bedankt voor de reactie !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het Zichemsbroek achter " 't rutteke ".....

                            Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht

                            Idd, ik heb nog als jong broekventje dat stoomtreintje weten hobbelen richting Scherpenheuvel.....lang vervlogen tijden Frans
                            Bedankt voor de reactie !
                            En ik heb als jong broekventje een paar keer meegehobbeld in dat ding op de schoot van mijn bomma als ze ging be-e-wegen (= op bedevaart gaan in het Leuvens ) en dan kocht ze daar ook een medaille voor mijn zieleheil en koeietenen
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment

                            Working...
                            X