Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens grondig cleanen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lens grondig cleanen

    Een "luchtbus" kan vocht bevatten, vandaar dat deze methode de laatste jaren in onbruik is geraakt in de fotografie...
    Lensdoekjes gebruikt iedereen dagelijks voor zijn bril, maar zijn idd veilig op glas. Niet alle lenzen zijn glas, en een kunststoflens
    heeft geen "krasvrije coating", dus eerst vuil en zand verwijderen.
    De "microwave-doekjes" voor brillen zijn uiteraard even veilig voor glazen lenzen, je kan ze dagelijks reinigen zonder
    risico voor beschadiging. En heel simpel: die doekjes mogen in de wasmachine bij de sportkleding, maar natuurlijk zonder wasverzachter!
    De vloeistof die je koopt in de optiekwinkel is vaak een mengeling van isopropanol en water.. de isopropanol ontvet, en is een vluchtig product,
    waardoor de lens vlug droogt.

    Comment


    • #17
      Re: lens grondig cleanen

      Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
      Duidelijk
      Ik ga je werkwijze zeker eens proberen maar ik zal zeker NIET een tissue gebruiken (ten minste als je onder ' tissue' z'on papieren zakdoekje verstaat )
      In die papieren doekjes zit een hele fijne houtstructuur, daar wil ik zeker niet op mijn glas mee wijven .

      bedankt
      Er bestaan ook steriele doekjes van het merk PEC PAD speciaal om optics mee te reinigen in combinatie met isopropanol. Goedkoop zijn ze niet maar wel de beste.

      Comment

      Working...
      X