Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandbediening D500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandbediening D500

    Welke draadloze afstandbediening kan ik gebruiken voor de D500?
    Ik heb de ML L3 die ik gebruikte voor de D7000 en dat ging prima, kan die ook gebruikt worden met de D500?
    Ik zie daarover niets in de handleiding.

  • #2
    Re: Afstandbediening D500

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaszi Bekijk bericht
    Welke draadloze afstandbediening kan ik gebruiken voor de D500?
    Ik heb de ML L3 die ik gebruikte voor de D7000 en dat ging prima, kan die ook gebruikt worden met de D500?
    Ik zie daarover niets in de handleiding.
    De ML L3 is niet geschikt voor de D500 of de D800.
    Een hele goede met veel meer mogelijkheden is de Hähnel Captur Timer Kit afstandbediening. Deze is geschikt voor bijna elke camera.
    Deze werk met een zender/ontvanger en niet met infrarood licht zoals de ML L3 en heeft een bereik van 100 meter.
    https://www.cameranu.nl/nl/search?so...ing+voor+nikon.
    Last edited by Eenbes; 22 februari 2017, 23:33.

    Comment


    • #3
      Re: Afstandbediening D500

      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      De ML L3 is niet geschikt voor de D500 of de D800.
      Een hele goede met veel meer mogelijkheden is de Hähnel Captur Timer Kit afstandbediening. Deze is geschikt voor bijna elke camera.
      Deze werk met een zender/ontvanger en niet met infrarood licht zoals de ML L3 en heeft een bereik van 100 meter.
      https://www.cameranu.nl/nl/search?so...ing+voor+nikon.
      Heb deze ook in mijn bezit. Prachtig hebbeding met véél mogelijkheden.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Afstandbediening D500

        Als je voor de hanel capture gaat, bekijk dan zeker ook de pro versie. Deze heeft meer mogelijkheden als je aan high speed fotografie wil doen.


        -TT-

        Comment


        • #5
          Re: Afstandbediening D500

          Anders bekijk even afstandsbediening Canon 70d.Mischien vind je hier wat inspiratie in.

          Comment


          • #6
            Re: Afstandbediening D500

            Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
            Als je voor de hanel capture gaat, bekijk dan zeker ook de pro versie. Deze heeft meer mogelijkheden als je aan high speed fotografie wil doen.


            -TT-
            Dat klopt daar zit een beweging en infrarood module bij die flitsers en camera af laat gaan bij beweging van een object wat voor de lens (voort) beweegt: o.a. goed te gebruiken bij natuurfotografie.
            Dat gaat alleen in combinatie met een Transmitter Receiver Set. Het gebruik van deze set /ir-kit is niet eenvoudig, zeker door de gebrekkige handleiding.

            Last edited by Eenbes; 23 februari 2017, 12:35.

            Comment


            • #7
              Re: Afstandbediening D500

              Ik gebruik de deze.
              http://www.fotoshopaalten.com/nl/afs...ompatible.html
              Kost bijna niks. functies als timelaps zitten al in de D500

              Comment


              • #8
                Re: Afstandbediening D500

                Pfff, is wel duur als ik vergelijk met de ML L3 die ik 6 jaar geleden kocht (toen 20 Euro)
                Het is de bedoeling om enkel af te drukken, niets meer én draadloos. Moet ook qua grootte vergelijkbaar zijn met wat ik eerder had.
                Is precies nog niet zo simpel om iets te vinden
                Was heel tevreden van die ML L3.

                Comment


                • #9
                  Re: Afstandbediening D500

                  Helaas is die niet draadloos (is om te gebruiken met dieren)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afstandbediening D500

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaszi Bekijk bericht
                    Helaas is die niet draadloos (is om te gebruiken met dieren)
                    Je hebt ook nog de Pixel Draadloze Afstandsbediening RW-221/N3 Oppilas; heb ik ook gehad en die is de helft goedkoper als de Hähnel Captur Timer, maar van veel minder kwaliteit want wanneer je hem nodig hebt is de batterij leeg door die zwakke en prullige knopjes. Dus heb ik de Hähnel Captur aangeschaft.
                    Wanneer je zo'n dure camera hebt moet je niet bezuinigen door die onbetrouwbare Chinese brol, eerlijk ik heb daar soms mijn geld ook aan weggegooid.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afstandbediening D500

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Je hebt ook nog de Pixel Draadloze Afstandsbediening RW-221/N3 Oppilas; heb ik ook gehad en die is de helft goedkoper als de Hähnel Captur Timer, maar van veel minder kwaliteit want wanneer je hem nodig hebt is de batterij leeg door die zwakke en prullige knopjes. Dus heb ik de Hähnel Captur aangeschaft.
                      Wanneer je zo'n dure camera hebt moet je niet bezuinigen door die onbetrouwbare Chinese brol, eerlijk ik heb daar soms mijn geld ook aan weggegooid.
                      Dank je wel.

                      Ik gebruik het zo weinig dat het in verhouding wel duur uitkomt. Ik wacht dus nog even, heb het niet direkt nodig (zou het pas nodig hebben in mei-juni)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afstandbediening D500

                        Dit is ook een zeer goed alternatief. https://www.cameranu.nl/nl/p616625/h...iver-set-nikon
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afstandbediening D500

                          Ik gebruik de RFN-4s, gekocht voor 50 euro op ebay en binnen 10 dagen in huis.
                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                          Voordeel van deze vind ik dat je hem permanent kan laten zitten in je camera ( antenne steekt niet boven de camera uit, dus veilig in de tas )

                          Voordeel is ook dat je flitschoen ongebruikt blijft, bij mij staat daar vaak het waterpasje op.
                          Ik gebruik hem nu 10 maanden, en doet het nog steeds perfect.

                          Toch eigenlijk jammer dat bij de duurdere nikons intrarood niet is ingebouwd...Mijn oude D7000 met de ML-3 werkte ook prima, en goedkoop.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afstandbediening D500

                            Hoe valt het batterijverbruik mee van de rfn-4s, want vermoedelijk worden er specifieke batterijen gebruikt ?


                            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afstandbediening D500

                              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                              Hoe valt het batterijverbruik mee van de rfn-4s, want vermoedelijk worden er specifieke batterijen gebruikt ?


                              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                              De antenne pakt zijn stroom van de camera, en de afstandsbediening zit 1 mini aa penlite battery in, niks speciaal dus.
                              In de 10 maanden heb ik hem 2X gewisseld.
                              Minipenlite koop ik in de action, 10 voor 4 euro geloof ik.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X