Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rustige avond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Rustige avond

    Ik vroeg mij af wat jullie van deze foto vinden, graag tips en reacties.

    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: Rustige avond

    Mooie opname en het laatste (of eerste) zonnetje mooi vastgelegd
    Persoonlijk had ik de horizon wel rechtgezet Evelyn

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Rustige avond

      Mooi hoe de diagonale opbouw van de beek diepte creëert, ook een prima belichting...mooie foto

      Comment


      • #4
        Re: Rustige avond

        Heel mooie kleuren en een plaatje van bij ons
        Eén groot minpunt: dat riet verstoord het geheel en dat vind ik zo jammer.
        Anders zijn die wilgen in de verte en rechts die bomen, heel mooi. Jammer dat het riet mij het zicht ontneemt.
        De beek is wel mooi in dit landschap.
        Is dat in mijn W.Vl. genomen?
        Last edited by Red Falcon; 21 februari 2017, 12:54. Reden: skriffooten rechtegezet benneweregekiërd
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Rustige avond

          Bedankt voor de reacties!

          Ja, in West-Vleteren werd de foto genomen, inderdaad een foto van bij ons. Ik dacht dat van het riet een beetje afwisseling in de voorgrond te laten geven, misschien verkeerd gedacht.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: Rustige avond

            Dezelfde gedachte hier over het riet. Wel goed om het mee te nemen , maar vanwege het zicht zou ik het riet meer rechts hebben gehouden.
            Zeker een fijne sfeer en de diagonaal van de beek.
            Jammer van het magenta halo'tje op de horizon .
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Rustige avond

              Zeker een mooie Evelyn...Erg mooi licht te pakken hier..
              Kwa compo had ik er ook voor gekozen om het riet meer in de hoek te zetten.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Rustige avond

                Zeker niet slecht. Meeste opmerkingen zijn al gegeven denk ik.

                Denk eigenlijk dat ze wat onderbelicht is. Auto lichtmeting die in de war is doordat je naar de zon trekt?
                Denk dat je hier beter belicht voor de voorgrond, zodat er wat meer detail in de donkere partijen komt. Zon zal toch altijd uitgebrand zijn.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Rustige avond

                  zonder polemiek te willen beginnen, hier moet je belichten op de zone naast de zon, en die specifiek helemaal rechts (zonder clipping) plaatsen op je histogram. En daarna in LR of PS of ACR of whatever de foto aanpassen zodat alles goed belicht is. Met een RAW opname is dat totaal geen probleem.

                  het licht en de sfeer en de vijf boompjes zijn zeer mooi, het riet, tja, ik versta de redenering die je gemaakt hebt, maar volgens wat we hierboven lezen is het niet helemaal gelukt.
                  die magenta halo, is die echt, of is dat de mistlagen die over het land liggen ?
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rustige avond

                    Bedankt voor de reacties, heel tof!

                    De halo komt door de mist en de luchtvervuiling denk ik, het was zo maar op de foto komt dat net nog iets meer uit. Er was al een paar dagen weinig wind en de luchtkwaliteit was bijzonder slecht, denk dat dat zichtbaar is in de foto.

                    Denk ook niet dat de belichting op de voorgrond meten een optie is want dan heb je sowieso een uitgebrande lucht. Meestal doe ik het zoals Iegienie aangeeft. Blending heb ik nog niet echt toegepast, wel in PS met lagen de schaduwen en hooglichten wat aanpassen na een eerste bewerking in LR.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rustige avond

                      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                      Bedankt voor de reacties, heel tof!

                      De halo komt door de mist en de luchtvervuiling denk ik, het was zo maar op de foto komt dat net nog iets meer uit. Er was al een paar dagen weinig wind en de luchtkwaliteit was bijzonder slecht, denk dat dat zichtbaar is in de foto.

                      Denk ook niet dat de belichting op de voorgrond meten een optie is want dan heb je sowieso een uitgebrande lucht. Meestal doe ik het zoals Iegienie aangeeft. Blending heb ik nog niet echt toegepast, wel in PS met lagen de schaduwen en hooglichten wat aanpassen na een eerste bewerking in LR.
                      In uw streek (dicht bij zee) heb je dikwijls van die nevels die je met het blote oog niet kunt waarnemen.
                      Bij zulke opnames (tegenlicht dus) is de meetmethode die, Pieter (Iegienie) aanhaalt, de beste.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rustige avond

                        In wezen een knappe opname. Een mooie compo met veel diepte.
                        Het riet is een mooi voorgrondelement, maar ik zou ervoor opteren om het niet in het vaarwater van de zon te laten komen.
                        En de lucht boven en rond de zon is op het randje; er is nog weinig detail in terug te vinden.

                        Maar als totaal gegeven: een verdienstelijke, knappe opname!

                        Mvg.,
                        Smets84.

                        Comment

                        Working...
                        X