Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lens voor D7100

    Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
    maar ik merk toch dat de kleuren bij de Sigma precies beter zijn. Ik kan dat niet effe wetenschappelijk bewijzen maar heb toch iedere keer dat gevoel als ik effe naar oude fotos ga kijken.
    Gewoon een voorbeeld van een lens:
    Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.

    Met zo' n grafiek zou je de kleuren kunnen verklaren. Als je van beide lenzen zo' n grafiek hebt. Ik denk dat de kleur weergave te maken heeft met de coatings en/of type glas in de objectief
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #17
      Re: lens voor D7100

      nu ik beslist heb welke lens ik ga nemen: 50mm f1.4 ART ga ik misschien toch ook niet wachten om een ff camera aan te schaffen.
      Het zou tussen de D750 en de D810 gaan. Iemand ervaring met beiden?
      Het verschil zit hem vooral denk ik in het totaal aantal pixels en de isowaarde. Voor de iso moet ik het niet doen denk ik met zo een lens?
      De D750 heeft evenveel pixels als mijn D7200 en dat was altijd voldoende.

      Comment


      • #18
        Re: lens voor D7100

        Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht
        nu ik beslist heb welke lens ik ga nemen: 50mm f1.4 ART ga ik misschien toch ook niet wachten om een ff camera aan te schaffen.
        Het zou tussen de D750 en de D810 gaan. Iemand ervaring met beiden?
        Het verschil zit hem vooral denk ik in het totaal aantal pixels en de isowaarde. Voor de iso moet ik het niet doen denk ik met zo een lens?
        De D750 heeft evenveel pixels als mijn D7200 en dat was altijd voldoende.
        D750 is meer allround en zal bijna exact zelfde aanvoelen en werken dan jouw d7200, high iso is echt goe en de tilt screen ja, wie vind da nu geen extra hé
        Ook de AF is erg goed bij low light (overdag focussen met een 10stops erop gaat gewoon)

        Nadelen tov d810: max 1/4000 sluiter, focuspunten zouden minder wijd verspreid zijn, toch enkele sneltoetsen minder, kleinere zoeker, iets minder dynamisch bereik bij lager dan iso 1250

        Ikzelf ga naast mijn d800e er een d750 bijnemen voor elkaar aan te vullen, maar mocht ik nu nieuw moeten kopen zou ik d750 nemen want prijs/kwaliteit is dit top, ik persoonlijk denk dat de huidige d810 zijn meerprijs tov d750 niet waarmaakt
        Maar ja die zal binnenkort vernieuwd worden, dan zal het mss weer een ander verhaal zijn (maar ongetwijfeld ook een duur)

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #19
          Re: lens voor D7100

          De 810 ligt ook heel goed in de hand en voelt echt professioneel aan. Volgens sommige geruchten zou de D820 binnenkort aangekondigd worden en daardoor zou de prijs van het huidige model aanzienlijk dalen. Misschien nog een beetje de kat uit de boom kijken ?

          Comment


          • #20
            Re: lens voor D7100

            Oorspronkelijk geplaatst door bogaelu Bekijk bericht
            De 810 ligt ook heel goed in de hand en voelt echt professioneel aan. Volgens sommige geruchten zou de D820 binnenkort aangekondigd worden en daardoor zou de prijs van het huidige model aanzienlijk dalen. Misschien nog een beetje de kat uit de boom kijken ?
            Gisteren zijn de D750 en de Sigma f1.4 50mm geleverd. Het is vooral voor de communie en ik wil nog een aantal weken met dit toestel oefenen. Dus wachten had geen zin.
            Van knopen en regelaars lijkt het sterk op mijn D7200 dus daar moet ik niet veel tijd insteken. Het is wel veel zwaarder met die sigma lens op maar wat een foto's zeg. Uiterst scherp.
            zal hier geen spijt van hebben.

            Comment


            • #21
              Re: lens voor D7100

              Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht
              Gisteren zijn de D750 en de Sigma f1.4 50mm geleverd. Het is vooral voor de communie en ik wil nog een aantal weken met dit toestel oefenen. Dus wachten had geen zin.
              Van knopen en regelaars lijkt het sterk op mijn D7200 dus daar moet ik niet veel tijd insteken. Het is wel veel zwaarder met die sigma lens op maar wat een foto's zeg. Uiterst scherp.
              zal hier geen spijt van hebben.
              Dat kan ik geloven dat ge er geen spijt van zult hebben, topcombinatie!

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment

              Working...
              X