Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

    Hallo,

    Gedurende de laatste maanden heb ik de mogelijkheid gehad de twee nieuwe Fujifilm X-series cameras te testen. Reviews vind je hier:

    X-100F: http://bjornmoerman.blogspot.dk/2017...0f-review.html

    X-T20: http://bjornmoerman.blogspot.dk/2017...20-review.html

    Vraag beantwoord ik graag hier of op mijn blog.

    Groeten vanuit Dubai,
    BJORN

  • #2
    Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

    Gelukzak!
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

      Toffe reviews!
      Vooral de XT-20 kijk ik naar uit, ziet er een toffe aanvulling uit naast mijn overal-mee-naartoe camera, de x-70.
      Is er al een release datum bekend voor de Belgische markt (of heb ik erover gelezen)?

      Comment


      • #4
        Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

        Enig idee wat de verschillen zijn met de oude versies van de wide en tele convertor lenzen voor de x100 serie ?

        Comment


        • #5
          Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

          Zoals alle artikels van jou.. weeral top!
          Met veel plezier gelezen.
          Bedankt Bjorn
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

            Niet zeker van release in België ; ik veronderstel ergens eind feb, begin maart

            Comment


            • #7
              Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

              Neen nog niet getest; ik veronderstel beter geoptimaliseerd voor de nieuwe sensor

              Comment


              • #8
                Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

                Net zoals de X-T10 (mijn vorige xt) vind ik dat de X-T20 een beter te bedienen camera is dan de X-T2/X-T1
                De linkse iso draaiknop is naar mijn mening fout geplaatst en onhandig in gebruik.
                Voor mij moet die iso draaiknop er niet opstaan bij de X-T2. Mooi misschien, maar nutteloos.
                De onderste drive knop is al net even onhandig.. te klein en stram.

                De X-T10/20 drive draaiknop links is een stuk handiger
                De kleinere vergroting van de zoeker (idem X-T2) is ideaal omdat het raster daardoor onzichtbaar is.
                Ik blijf erbij dat de zoeker van de X-T2 een te lage resolutie heeft bij dergelijke vergrotingen.
                Bij Panasonic hebben ze dit wel begrepen en hebben ze een Oled 3.7 versie in de GH5 gestoken

                Bij Panasonic trekken ze hun bediening ook door in vele modellen (G80, GH4, GH5, FZ 1000, FZ2000 enz..)
                Bij Fuji op elke model verschillend ....niet zo handig dus.

                Geen joystick maar touchscreen voor de X-T20.. wat een goeie zaak is.
                Mijn ervaring is dat een focuspunt selecteren (in mode "focus Area selection") een stuk sneller gaat dan zo'n stick.
                Uiteraard is een touchscreen nutteloos bij het dragen van handschoenen, dus een combinatie van Joystick/touchscreen had beter geweest... vergeeflijk voor de X-T20 maar had er wel moeten opstaan bij de X-T2.

                De X-T20 is IMO de interessantste Fuji mirrorless gezien het uitstekend Prijskaartje. (899 Body en 1199 met 18-55 2.8-4.0)
                Je krijgt hiervoor 4K video, sensor van de X-T2/Pro2, het AF systeem van de X-T2, en touchscreen.
                Last edited by Funcky; 21 januari 2017, 14:08.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

                  X-T20 zal zo te zien mijn X-E1 gaan vervangen als bu voor mijn X-T2 en als de setprijs klopt zal het zelfs de set worden.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

                    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                    Enig idee wat de verschillen zijn met de oude versies van de wide en tele convertor lenzen voor de x100 serie ?
                    Met de nieuwe versies weet de X100F automatisch welke conversielens erop zit. Je moet het niet meer aanduiden in het menu (voor de juiste automatische correctie en exif data).

                    Comment


                    • #11
                      Re: FUJFILM X-100F en X-T20 reviews

                      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                      Toffe reviews!

                      Is er al een release datum bekend voor de Belgische markt (of heb ik erover gelezen)?
                      X-T20 ... X100F ..en.. XF50mm = embargo opgeheven - verkoop / verzending pré order 23 februari
                      alsook
                      Graphite X-T2 voor meerprijs ong. 100 euro verkrijgbaar 16 februari

                      Comment

                      Working...
                      X