Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD omzetten naar FLAC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: CD omzetten naar FLAC

    Ik gebruik zelf ook het FLAC formaat en rip met EAC. Als je EAC juist gebruikt werkt het ding redelijk traag, maar heel acuraat en voor mij is dat belangrijker dan die snelheid. Je kan ermee ook sneller rippen, maar dan verlies je die accuraatheid.
    FLAC heeft het voordeel dat het wel metadata ondersteunt (wat met WAV lastiger is), je hebt een behoorlijke compressie, maar je verliest helemaal geen geluidskwaliteit, wat MP3 en aanverwanten wel doen (voornamelijk in de hogere tonen).


    Dat niet alle spelers het ondersteunen is voor mij geen punt : ik zorg ervoor dat de toestellen die ik gebruik het WEL ondersteunen, de rest koop ik niet.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: CD omzetten naar FLAC

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik gebruik zelf ook het FLAC formaat en rip met EAC. Als je EAC juist gebruikt werkt het ding redelijk traag, maar heel acuraat en voor mij is dat belangrijker dan die snelheid. Je kan ermee ook sneller rippen, maar dan verlies je die accuraatheid.
      FLAC heeft het voordeel dat het wel metadata ondersteunt (wat met WAV lastiger is), je hebt een behoorlijke compressie, maar je verliest helemaal geen geluidskwaliteit, wat MP3 en aanverwanten wel doen (voornamelijk in de hogere tonen).
      idem. Misschien is het wel handig om de correcte instellingen hier even te plaatsen.
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #18
        Re: CD omzetten naar FLAC

        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
        idem. Misschien is het wel handig om de correcte instellingen hier even te plaatsen.
        Dat zou inderdaad heel fijn zijn.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment

        Working...
        X