Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Klopt volledig.

    Toch ook geen firewall of zo dat iets blokkeert?
    Zet die anders eens even uit tijdens de test.
    Tenzij er andere beestjes aanwezig zijn?
    Zelfs als ik ZIJN account bij mij toevoeg en iets verzend lukt het niet. Er staat dus waarschijnlijk ergens bij PX iets geblokkeerd op zijn email-account (zoals op het PX forum https://nl.forum.proximus.be/interne...probleem-36562) ook al aangehaald is door anderen).
    Ik kan mischien bij hem MIJN telenet IMAP account eens aanmaken en zien of verzenden dan wel lukt.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Zelfs als ik ZIJN account bij mij toevoeg en iets verzend lukt het niet. Er staat dus waarschijnlijk ergens bij PX iets geblokkeerd op zijn email-account.
      Zijn mailbox (of vuilbak) staat toch niet vol waardoor de account geblokkeerd is?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Zijn mailbox (of vuilbak) staat toch niet vol waardoor de account geblokkeerd is?
        Voor de 86ste keer: Als ik een mail naar hem stuur komt die keurig bij hem aan. Als hij een mail naar mij (of naar zichzelf stuurt) stuurt met Outlook of Thunderbird komt die in "verzonden items" terecht en krijgt hij GEEN enkele foutmelding. Maar de mail komt niet tot bij de bestemmeling.
        Met zijn webmail werkt alles normaal. Voorlopig behelpt hij zich daarmee om een mail te verzenden/beantwoorden. Dat kan toch allemaal niet bij een geblokkeerde account ?????
        Op het PX forum gelijkaardig verhaal (posts van Martin) en daar geraakte het opgelost omdat men blijkbaar per toeval de "witte raaf" in het call-center te pakken kreeg. Bleek één of andere blokkage te zijn in het account bij Proximus.
        Als je zoiets als bedrijf niet communiceert naar al je medewerkers in de support dan blijft het natuurlijk een loterij.
        Last edited by nete; 3 december 2016, 15:44.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

          Nete ... jij vraagt hier hulp omdat jullie het zelf niet opgelost krijgen.
          Verschillende mensen proberen u zoals gebruikelijk te helpen, enkel gebaseerd op wat u ons meldt ... dat is niet zo eenvoudig als wanneer men zelf op het probleem werkt.
          Het zijn maar ideeën die we u geven welke mogelijks kunnen bijdragen om het op te lossen.
          Maar wat krijgen we retour?
          Lezen jullie niet goed, voor de zoveelste keer, wat verwijten naar de support, ... altijd dat negativisme.
          Er zijn hier redelijk wat mensen die u met de beste bedoelingen voor de zoveelste keer info geven.
          Soms vraag ik me af of u wel geholpen wil worden.

          En waar haalt u de info dat het bedrijf niet communiceert naar alle medewerkers?
          Er zijn duizenden klanten met elk een andere configuratie, iedereen doet zijn uitleg op een andere manier en niet altijd even duidelijk.
          Die mensen moeten vaak ook maar gissen wat de meesten willen zeggen ... niet altijd eenvoudig voor een supportdienst, dat het nu van een provider is of wat anders.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat kan toch allemaal niet bij een geblokkeerde account ?????
          .../...
          Bleek één of andere blokkage te zijn in het account bij Proximus.
          Ja ... de ene blokkage is de andere niet. 😊
          Last edited by VerSeg; 3 december 2016, 21:30.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

            Je laatste zin is opnieuw.... onzin. Nu ja, er staat een bij...

            Als je als bedrijf van je "leek" klanten verwacht dat ze de headers uit mails gaan filteren en doorsturen naar PX omdat men anders niet kan zoeken, dan vind ik dat heel triestig.
            Alles halen ze uit de kast om toch maar niet zo'n zonderling probleem vanaf de klant thuis op te lossen. Zelfs niet als je er voor wil betalen als de fout bij uzelf ligt.
            Daar torent Telenet alvast huizenhoog boven Proximus uit. Die sturen desgewenst wel iemand ter plaatse, eventueel betalend als de fout bij de gebruiker ligt.
            Last edited by nete; 3 december 2016, 22:09.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

              Zoals ik al zei ... blijven kefferen op providers en mensen die u proberen helpen.

              Ja ... headers doorsturen is echt heel moeilijk.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                Eigenlijk nog een idee: ik ga met mijn laptop bij hem, verbind hem op zijn router, maak zijn account aan op mijn laptop en test. Dan weten we ineens iets meer.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Eigenlijk nog een idee: ik ga met mijn laptop bij hem, verbind hem op zijn router, maak zijn account aan op mijn laptop en test. Dan weten we ineens iets meer.
                  Euhhh ... ???
                  In #121 schreef u:
                  Zelfs als ik ZIJN account bij mij toevoeg en iets verzend lukt het niet.
                  Of begrijp ik dit verkeerd?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                    Wat je wel eens zou kunnen doen ...
                    Hoeveel mailboxen mag hij aanmaken met zijn contract?
                    Anders gewoon eens een tweede mailbox aanmaken met uiteraard andere login gegevens en daarmee testen.
                    Dan ben je al zeker niet met een geblokkeerde mailbox bezig te zijn.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Euhhh ... ???
                      In #121 schreef u: Of begrijp ik dit verkeerd?
                      Je hebt gelijk: het zal niet veel uitmaken of ik nu bij mij thuis via mijn Telenet Imap account een mail verstuur vanaf ZIJN account (aangemaakt op mijn laptop) naar ZIJN eigen e-mail adres, of dat ik het met diezelfde laptop in Gent ga doen bij hem op zijn PX account via zijn PX modem.
                      "Verzenden" zal dan wel in zijn account ergens bij PX geblokkeerd zijn zeker, voor mails die van buitenaf op die server binnenkomen (vermits webmail wel werkt) ?
                      In zijn mailbox zitten momenteel 5 ontvangen berichten en 8 "verzonden" mails die dus alle 8 de mist in zijn gegaan. Intussen even gechat met een PX medewerker (straf, op een zondag), hij heeft een abonnement met tot 4 gratis mailboxen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Anders gewoon eens een tweede mailbox aanmaken met uiteraard andere login gegevens en daarmee testen.
                        Dan ben je al zeker niet met een geblokkeerde mailbox bezig te zijn.
                        1) een mailbox met ANDERE inloggegevens, dat begrijp ik niet goed, tenzij je bedoelt een virtuele ander klant aanmaken met aparte inloggegevens.
                        2) hoe kan zij huidige mailbox geblokkeerd zijn als alles in webmail perfect werkt ? (hij ontvangt dus ook wel mail in Outlook en/of Thunderbird).
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          1) een mailbox met ANDERE inloggegevens, dat begrijp ik niet goed.
                          2) hoe kan zij huidige mailbox geblokkeerd zijn als alles in webmail perfect werkt ? (hij ontvangt dus ook wel mail in Outlook en/of Thunderbird.
                          Nete, u kaartte zelf aan dat er mogelijks "iets" op die mailbox een blokkerende factor is, bevestigen kan ik dit niet.
                          U kaart verder aan dat het ook bij u een probleem geeft met zijn account op uw PC.
                          U bevestigt nu dat hij recht heeft op 4 mailboxen.

                          Ervan uitgaand dat ikzelf net als anderen wel e-mails ontvang van andere Proximus klanten en er dus blijkbaar geen algemeen probleem is op de servers van Proximus, zou ik gewoon bij wijze van test met een andere account proberen.

                          Andere logingegevens heeft men automatisch bij verschillende mailboxen.
                          Dus simpelweg ... maak een nieuwe mailbox aan en test.
                          Dan sta je toch weer een stap verder en kan er weer wat uitgesloten worden. 😊
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: dringend hulp nodig!windows 10 mail ellende!

                            Ik begrijp van het ganse verhaal hoe langer hoe minder en de "oplossing" die op het Proximus forum gegeven werd ? werkelijk ? .. een "medewerker die HET opgelost heeft" ... sjonge, als diagnose en remedie kan dat nogal tellen, van non-informatie gesproken ! Het was trouwens nooit duidelijk of de twee problemen ook maar iets met elkaar gemeen hadden behalve enkele vage overeenkomsten ...
                            BTW kijk trouwens eens in het "hosts" bestand van uw vriend of uw server voor uitgaande email niet afgeleid werd naar "ergens anders" ... heck, er zijn een millioen redenen waarom uw mail de mist kan ingaan, de PC zit misschien vergeven van de beestjes, van maware over virus tot aan rootkit ! .. en dat heeft BTW totaal NIETS te maken met de standaard setup voor email ...

                            Comment

                            Working...
                            X