Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop - alternatief voor Apple MBP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ferme resolutie dat scherm Ryan.
    Prijs/kwaliteit is dit echt een dijk van een toestelletje Geert , zeer aangenaam verast en handig om mee te nemen op reis bvb , een tablet ligt ons niet zo maar telkens een zware 17" laptop meesleuren is ook niet alles.
    Prestatiegewijs ook dik in orde hoor , ik heb voor in noodgevallen m'n 3D cad pakket ook geinstalleerd zodat ik wanneer we eens weg zijn ik toch eens iets kan bekijken indien dat moet en dat gaat echt wel zeer vlot met dit toestelletje ( en ik vergelijk dan met vaste HP workstations van 5000 euro en meer...)
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #17
      Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      en ik vergelijk dan met vaste HP workstations van 5000 euro en meer...
      Xeon E5 processor met 32 a 64 GB ram of nog beter?

      Op mijn afstudeerplek had ik ook Xeon E5 en 32GB ram. Maar nog had ik weleens last van dat MS office zij dat er te weinig geheugen was. Office was 32Bits Dit was trouwens wegens bepaalde Plugings. Had ook nog een simpele 14" notebookje met I5 uit de 4000 serie met 4gb ram + SSD. Moet zeggen ook die werkte voor bepaalde dingen best wel goed.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #18
        Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

        Goe bezig daar bij Apple na zes jaar heb je het vlaggen................

        Comment


        • #19
          Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

          Ik denk dat 6 jaar toch een behoorlijke ondersteuning is. Waren er niet Android/windows toestellen die gelijk na aankoop niet meer vielen te updaten?
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #20
            Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Xeon E5 processor met 32 a 64 GB ram of nog beter?

            Op mijn afstudeerplek had ik ook Xeon E5 en 32GB ram. Maar nog had ik weleens last van dat MS office zij dat er te weinig geheugen was. Office was 32Bits Dit was trouwens wegens bepaalde Plugings. Had ook nog een simpele 14" notebookje met I5 uit de 4000 serie met 4gb ram + SSD. Moet zeggen ook die werkte voor bepaalde dingen best wel goed.
            De laatste 2 workstations die ik heb aangeschaft zijn HP Z820 toestellen met idd een Xeon E5 er op. Beiden 32Gb ram en niet onbelangrijk Nvidea Quadro M4000 grafische kaarten er in, die maken het werken aangenaam. Volledig op SSD van 256Gb , dit is meer dan voldoende aangezien ik op deze PC's geen enkele data plaats en er alleen ons cad pakket op installeer , er staat niks van andere software op ( office enzo draaien we op laptops ernaast )
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #21
              Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              De laatste 2 workstations die ik heb aangeschaft zijn HP Z820 toestellen met idd een Xeon E5 er op. Beiden 32Gb ram en niet onbelangrijk Nvidea Quadro M4000 grafische kaarten er in, die maken het werken aangenaam. Volledig op SSD van 256Gb , dit is meer dan voldoende aangezien ik op deze PC's geen enkele data plaats en er alleen ons cad pakket op installeer , er staat niks van andere software op ( office enzo draaien we op laptops ernaast )
              Dat is waar Ryan, installeer op een relatief gewone pc één programma en het loopt als een trein, laat dit zeker zo zijn op zo een super machines.
              Staan we niet "bijna allemaal" met veel te veel rommel op onze pc's?

              Comment


              • #22
                Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                Let op met tekenprogramma's!!! (ben zelf ir architect). Velen hebben geen Mac versie, en ik denk dat ze via de hogeschool of unief wel in een richting geduwd gaat worden met een studentenlicentie, dus daar even informeren.

                Zelf heb ik thuis iMac en MacBook, maar de tekenprogramma's staan op de iMac onder bootcamp.
                Nadeel: je kan niet direct aan je andere programma's (alternatief is Parallels maar dan moet je ook 2 systemen tegelijk draaien wat het niet lichter maakt), en je SSD moet groter zijn (want je splitst ze in 2 om te verdelen onder de besturingssystemen).
                Op kantoor staat een W10 pc, maar thuis voel ik me zelf beter bij Mac (is persoonlijke voorkeur he, wil geen eeuwige duscussie opwekken ;-)).

                Comment


                • #23
                  Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                  Ik weet wel niet of die Xeon E5 processoren de goeie keuze zijn voor 3d CAD pakketten. De meeste (PTC Creo, Siemens NX, Dassault Catia, ...) gebruiken eigenlijk maar 1 core voor het tekenwerk, en dus ben je best met een processor met minder cores en een hoge clocksnelheid.
                  Helemaal anders wordt het als je ook sterkteberekeningen doet : want die hebben dan weer liefst zoveel mogelijk cores...

                  Hier zit ik achter een Z620 met een E5-2650 en quadro 4000 kaart (is dus al een redelijk oudje) : en je merkt toch duidelijk dat die 2 GHz van zo'n E5-2650 nogal beperkt is.

                  Maar als het gaat over tekenprogramma's, dan ben je inderdaad beter af met een windows PC dan iets anders. Zelfs de 3d CAD software die origineel enkel op Unix draaide (zoals die grote 3 die ik al vernoemd heb) heeft zich quasi volledig tot windows bekeerd.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment

                  Working...
                  X