Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtoren + up + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuurtoren + up + up







    Last edited by vanalleswa; 22 oktober 2016, 12:32.
    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

  • #2
    Re: Vuurtoren

    Mooie compo, maar ondanks het feit dat deze waarschijnlijk bij ondergaande zon werd genomen, mag de foto in zijn geheel wat opgelicht worden voglens mij (zie het histogram).
    Wanneer je in PS bij curven eens op auto klik krijg je reeds een heel ander beeld. Vooral de lucht wordt dan mooier.
    Lijk me ook op het randje van verscherping, want de vogels hebben reeds een wit lijntje rondom rond.

    Comment


    • #3
      Re: Vuurtoren

      Bedankt Djivan, ik ga je tips eens proberen, 'k wel alleen maar PSE.
      Mvg, Marc
      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
      http://fotos.mdlfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Vuurtoren

        Oorspronkelijk geplaatst door vanalleswa Bekijk bericht
        Bedankt Djivan, ik ga je tips eens proberen, 'k wel alleen maar PSE.
        Ik dacht (men mag me corrigeren indien niet juist) dat het in PSE het histogram noemt.

        Comment


        • #5
          Re: Vuurtoren

          Ben het met Djivan eens, Anders goed in beeld gezet.
          Mvg Suske

          Comment


          • #6
            Re: Vuurtoren

            Kan het zijn dat de toren wat scheef staat? Het kan natuurlijk waarheidsgetrouw zijn cfr Pisa.

            Comment


            • #7
              Re: Vuurtoren

              Up bijgevoegd, in niveau's van PSE op automatisch geklikt.
              Het is anders en en volgens mij is de sfeer van de zonsondergang weg ?
              Mvg, Marc
              Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
              http://fotos.mdlfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: Vuurtoren

                Ondrgaande zon sfeer is er hier idd niet maar kleuren lijken wel realistischer.
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Vuurtoren

                  Oorspronkelijk geplaatst door vanalleswa Bekijk bericht
                  Up bijgevoegd, in niveau's van PSE op automatisch geklikt.
                  Het is anders en en volgens mij is de sfeer van de zonsondergang weg ?
                  De sfeer/het licht van de zonsondergang is inderdaad weg. Is raar, want wanneer ik juist hetzelfde doe in PS heb ik dat niet.
                  Misschien is het in PSE dan beter dat je met de schuivertjes werkt ipv de auto knop te gebruiken, maar dat weet ik niet, ik heb geen PSE.

                  Dit is wat ik bekom met de autoknop in PS (Ik heb meteen de witte randjes rond de vogels ook weggewerkt). Als de link weg moet laat je het maar weten.
                  Last edited by Guest17; 22 oktober 2016, 09:03.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuurtoren

                    Je hebt in PSE op automatisch geklik, je moet in niveau de schuivertjes gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuurtoren

                      Tweede up bijgevoegd aan de hand van bovenstaande tips, iedereen bedankt !
                      Ik vind deze de beste, zowel sfeer en licht zitten nu beter (volgens mij)
                      Mvg, Marc
                      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                      http://fotos.mdlfoto.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vuurtoren

                        Laatste up vind ik ook de meest realistische

                        Mvg Yves.
                        What you see is what you get

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vuurtoren

                          Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                          Je hebt in PSE op automatisch geklik, je moet in niveau de schuivertjes gebruiken.
                          Blijkbaar is er toch nog een groot verschil tussen PSE en PS. Je zou denken auto is auto, maar nu blijkt dit helemaal niet te kloppen.
                          De versie die ik plaatste in #9 is gewoon gerealiseerd in PS met de autoknop, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat de autoknop in PSE een totaal ander resultaat geeft... maar blijkbaar is het wel zo.
                          In feite zou je bij elke foto moeten gaan vragen aan de TS met welk foto bewerkingprogramma hij/zij werkt, en als het iets anders is dan dat waar je zelf mee werkt, dan kan je geen tip geven van hoe het moet uitgevoerd worden, zo simpel is het.
                          Dus vanaf heden lees je van mij enkel nog wat er volgens mij beter kan, maar hoe het te verwezenlijken..... moeten ze maar zelf uitzoeken .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vuurtoren

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            De sfeer/het licht van de zonsondergang is inderdaad weg. Is raar, want wanneer ik juist hetzelfde doe in PS heb ik dat niet.
                            Misschien is het in PSE dan beter dat je met de schuivertjes werkt ipv de auto knop te gebruiken, maar dat weet ik niet, ik heb geen PSE.

                            Dit is wat ik bekom met de autoknop in PS (Ik heb meteen de witte randjes rond de vogels ook weggewerkt). Als de link weg moet laat je het maar weten.
                            Misschien een vervelende vraag, maar hoe doe je die witte rand weg rond de vogeltjes?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vuurtoren

                              Laatste up is zeker geen slecht beeld, die vogels zorgen nog voor een soort tegengewicht in de foto.
                              Misschien moet er net iets meer ruimte bovenaan voorzien worden?
                              https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

                              Comment

                              Working...
                              X