Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon D 500

    Goeiedag.

    Ik heb ook de D500 aangeschaft en gebruik hem naast mijn D800. Het huwelijk van die twee is voor mij van grote waarde, je hebt zowel FF als DX en het groothoekbereik en telebereik zijn zeer goed. Je hebt de voordelen van beide en je hebt tegelijk twee toestellen, minder lenzen wisselen en sneller werken.

    Ik heb geen groot lenzen arsenaal, (14 - 24 ; 24 - 70 ; 70 - 200) maar door zowel FF als DX te kunnen gebruiken, 'verdubbelen' als het ware de lenzen, al is dat laatste met een korreltje zout te nemen, je begrijpt waar ik naartoe wil.

    Ik zou alleszins niet meer willen teruggaan naar de vroegere situatie, met 'slechts' één body.

    En vooraleer de discussie begint over gewicht, ik heb alles in een handige trolley zitten van Lowe Pro, dus ik heb alles bijdehand. Ik voeg er wel dadelijk aan toe dat ik nooit met het vliegtuig op vakantie ga. Er is voor mij nog zeer veel te fotograferen op met de auto bereikbare plaatsen en dat mag ook al gauw enkele honderden kilometers van mijn woonplaats zijn, soms.

    Al doe ik vooral een maximum in mijn eigen omgeving. Dit even terzijde.

    M V G

    Eugène.
    BD1766BE

    Comment


    • #47
      Re: Nikon D 500

      Als ik met mijn huidige langste tele (100-300 f4 van Sigma) toch nog iets tekort kom, durf in nog die ouwe getrouwe D200 uit de kast halen. En dat zegt mij dan weer dat ik eigenlijk ook een DX nodig heb naast de Df. Zoals je zegt: een mooi huwelijk allicht.
      Hoe groot kan een ...luxe-probleem zijn !!!!! Als ik in dit forum rondkijk, dan zie ik dat er toch nogal wat schoon gerief bij de mensen zit. We mogen ons gelukkig prijzen zeker ?

      Comment


      • #48
        Re: Nikon D 500

        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
        Als ik met mijn huidige langste tele (100-300 f4 van Sigma) toch nog iets tekort kom, durf in nog die ouwe getrouwe D200 uit de kast halen. En dat zegt mij dan weer dat ik eigenlijk ook een DX nodig heb naast de Df. Zoals je zegt: een mooi huwelijk allicht.
        Hoe groot kan een ...luxe-probleem zijn !!!!! Als ik in dit forum rondkijk, dan zie ik dat er toch nogal wat schoon gerief bij de mensen zit. We mogen ons gelukkig prijzen zeker ?
        Hoi,

        die laatste zin zegt inderdaad enorm veel, en op gevaar af hier een hoop commentaar over mijn hoofd te krijgen, vind ik inderdaad dat we niet zoveel moeten klagen. Ik werk, meer dan de 40 uren die ik word betaald, mijn vrouw ook, maar we kunnen ons één en ander permitteren, zonder dingen in de hoge prijsklasse te willen aankopen. En om hier even verder te gaan, ik amuseer me zoveel mogelijk met mijn fotografie, maar zowel bij mij als bij mijn vrouw: eerst het WERK!!!! Want dat laat me toe te leven.

        En ik heb ook geleerd, met de jaren, van te leren profiteren van de kleine maar vaak aangename dingen die het leven bied en verdorie dat is een zeer wijze les geweest. Sorry dat ik even het topic inpik, maar het gaat voort in de lijn van wat hier wordt geschreven en nu hou ik erover op.

        Nog veel fotoplezier!!!!!

        Eugène.
        BD1766BE

        Comment


        • #49
          Re: Nikon D 500

          Maar zeker niet vergeten dat full frame een veel mooier voller beeld geeft.
          Moeilijk uit te drukken maar dat is heel anders bij een crop camera.
          Je kon mij vroeger ook niet overtuigen omdat ik zoveel tele moest missen (vogels) maar nu wil ik nooit meer terug.

          MVG
          Johan

          P.S. maar natuurlijk is de D500 een dijk van een camera !

          Comment


          • #50
            Re: Nikon D 500

            Na een aantal jaren D700 en Df, is FF mij natuurlijk niet vreemd hé. Ik weet heus wel de beeldkwaliteit van dat formaat te waarderen hoor. Maar zoals ik al zegde: het is een luxe probleem. Het is een beetje zoals kiezen tussen twee topwijnen hé....allebei lekker, maar toch weer verschillend....En een topic als dit op het forum plaatsen, geeft toch altijd weer andere inzichten en ondervindingen. Kiezen zal ik tenslotte zelf moeten doen hé....en met plezier hoor !

            Comment


            • #51
              Re: Nikon D 500

              Toch even dit topic terug oprakelen.

              Ik zit al even rond te kijken om me een nieuwe body aan te schaffen.
              Op dit moment werk ik met een D7100.
              Heb enkel met crop camera's gewerkt.
              Gebruik is puur voor de hobby, en interesses zijn een beetje vanalles. Landschappen, huis en tuin portretjes, architectuur, abstract....
              Ik heb vooral gekeken naar de D750, dus een overstap naar FF. Dat maakt dat ik ook een aantal lenzen zal moeten vervangen.
              De huidige lenzen zijn tokina11-16,tamron17-50,sigma 35 art, nikor 50 1.8, nikor 105 micro, tamron 70-200 usd.
              Ik dacht dan aan een kit van d750 met de 24-105 f4, dan moet ik daarna enkel nog op zoek naar een groothoek.
              Maar ik kom telkens ook weer uit bij de D500. Ik lees daar veel goeds over. Vernieuwde superieure af, snel en accuraat.
              Als ik voor een d500 ga kan ik mijn lenzen ook gewoon houden.
              Moeilijke keuze. Ga ik voor het 'voller' beeld en fx met mooiere dof, iets meer basic toestel, of voor de top van de crop.
              Zijn er nog mensen die voor deze keuze gestaan hebben? Wat heb je gekozen en waarom?
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #52
                Re: Nikon D 500

                Momenteel werk ik met de D4 en de D610 en neem vooral foto's in sporthallen aan een ISO tussen 8000 en 10000. En op die waarden heeft De D500 toch teveel beeldruis tegen over mijn D4 en zelfs de D610. Op de lagere ISO waarden klopt hij beide toestellen op alle gebied. Maar voor mij juist niet goed genoeg in de hogere ISO waarden. Voorlopig zal ik mijn D610 maar blijven gebruiken tot er wel een DX model komt die wel goed is in de hogere ISO waarden. D5 kost nu rond de 6000 euro. Ik dacht kan het ook wel met de D500 (rond de 2000 euro)maar niet dus.
                2 x Nikon Z6 met wat glas
                www.janvanginkel.be

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon D 500

                  Teveel beeldruis t.o.v. de D4 kan ik me iets bij voorstellen, maar t.o.v. de D610?! Een DX-camera nog beter dan de D500, dan zul je nog even moeten wachten.......
                  Last edited by Buster; 27 december 2016, 12:48.
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon D 500

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                    Teveel beeldruis t.o.v. de D4 kan ik me iets bij voorstellen, maar t.o.v. de D610?! Een DX-camera nog beter dan de D500, dan zul je nog even moeten wachten.......
                    D500 is voor mij veruit de beste Nikon camera die ik ooit heb gekocht, op veel vlakken beter dan mijn D800 en D3s.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon D 500

                      Beeldruis???
                      Ik heb sinds een maand een D500, na een D300.
                      Het is ongelooflijk wat een verschil bij hoge iso.
                      Ik heb vorige week in Madrid bij nacht foto's uit de hand genomen bij 1600 en zelfs 3200 iso, en het resultaat is fenomenaal in vergelijking met de D300.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon D 500

                        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Beeldruis???
                        Ik heb sinds een maand een D500, na een D300.
                        Het is ongelooflijk wat een verschil bij hoge iso.
                        Ik heb vorige week in Madrid bij nacht foto's uit de hand genomen bij 1600 en zelfs 3200 iso, en het resultaat is fenomenaal in vergelijking met de D300.
                        Zou maar erg zijn, ik ga met mijn D3S echt wel een heel pak hoger dan 3200 ISO zonder ruis..
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment

                        Working...
                        X