Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-reader vraagje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: E-reader vraagje.

    Ik gebruik al een dik jaar een kindle, aangekocht om niet telkens hele stapels boeken op vakantie te moeten meenemen. Leescomfort is erg hoog, ogen worden niet vermoeid (geen backlight), en batterij gaat dagenlang, zo niet wekenlang mee.

    Lezen op tablet, smartphone: in mijn geval mogelijk via kindle app, alles wordt gesynchroniseerd. Maar lang niet hetzelfde leescomfort.
    Surfen op ereader: vergeet het, is er ook niet voor gemaakt.

    Grootste voordeel voor mij: gebruiksgemak van de kindle door het formaat, en de boekenprijs - als je zoals ik veel in het Engels leest heb je boeken voor $2 of $3. Enige nadeel voor mij: enkel zwart-wit, en afbeeldingen worden niet altijd goed weergegeven. Dus stripverhalen of non-fictie is moeilijk.

    Comment


    • #17
      Re: E-reader vraagje.

      ik prefereer nog altijd echte boeken maar gebruik sinds een paar jaar een ereader voor op reis zodat ik niet langer een extra koffer boeken hoef mee te sleuren.
      Deze zomer een Tolino Vision2 gekocht bij De Standaard boekhandel. Zeer tevreden van, ook leuk voor in bad daar hij rustig even in water mag verblijven maar buiten het ophalen of aankopen van boeken op het internet vind ik het niet geschikt om te gaan internetten met dat ding
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #18
        Re: E-reader vraagje.

        We zijn vandaag samen eens gaan kijken.
        Het is een Kobo Aura One geworden; ik dacht in eerste instantie aan de H2O, maar die laatste vond ik echt te klein. De One heeft ongeveer de afmetingen van een iPad mini, is ook dunner dan de rest van de Kobo's. Volgens mij heeft de One ook de meest egale achtergrondverlichting. Toestel is besteld en ik kan het woensdag ophalen.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: E-reader vraagje.

          Proficiat! Goede keuze.
          De dochter zal blij zijn.
          Met een geheugen van 8 Gig kan de Kobo Aura One, grosso modo, 8000 serieuze boeken inladen.
          Dat is 21 jaar leesplezier aan 1 boek per dag.
          Als er naslagwerken bij zijn met veel tekeningen vermindert dat aantal wel.

          Bijgevoegd : De gebruiksaanwijzing van mijn Magix Music Maker neemt wel +-33 MB in, het is een .PDF bestand.
          Last edited by Skitch; 3 oktober 2016, 20:24.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #20
            Re: E-reader vraagje.

            Kobo maakt goede E-readers. Heb de gewone Aura, evenals mijn vrouw.
            Zeer tevreden over.

            Comment


            • #21
              Re: E-reader vraagje.

              Da's dan een apparaatje voor het leven!
              Nu, ze krijgt het cadeau van ons, dus ik hoop dat papa en mama er ook eens mogen op lezen
              Ik vind het altijd wel jammer dat ze nog steeds dingen maken die je niet kan uitbreiden met een SD kaart.
              De H2o kan je wél uitbreiden, maar die vond ik fysiek echt te klein. Enfin, we zien wel. Het is de eerste ereader hier in huis.
              Wéér iets om op te laden..... Gelukkig niet dagelijks
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #22
                Re: E-reader vraagje.

                Apparaatje voor het leven ? Ik heb net een kindle paperwhite gekocht, nadat ik jarenlang tevreden was van de kindle, die nog geen touchscreen had, met druktoesten werkte, geen verlichting,....


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                • #23
                  Re: E-reader vraagje.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Apparaatje voor het leven ? Ik heb net een kindle paperwhite gekocht, nadat ik jarenlang tevreden was van de kindle, die nog geen touchscreen had, met druktoesten werkte, geen verlichting,....


                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                  E-reader is sinds vandaag in huis.
                  Ik wist wel dat e-ink langzaam reageert, maar wat een verschil met een tablet !
                  Ik vind dat het hele ding over het algemeen traag reageert.


                  Als het nieuwe eraf is gaat papa eens wat lezen de e-reader en dan het vervolg op de tablet.
                  Ben benieuwd. Hier ligt ook een superscherpe OLED en ik vraag me echt af of dit echt zo veel verschil maakt in "rust" aan de ogen.

                  Wat ik tevens opmerkte: als je de e-reader met CBR's gaat vullen zit ie snel vol !
                  Oude Nero's, Garfield's, Hagar's enz.... zijn sowiezo "zwart/wit", dus wel geschikt voor de ereader.

                  Alhoewel je ook naar het oorspronkelijke formaat moet kijken. Een Nero werd op A4 gemaakt, dus die op een kleine KOBO lezen is wellicht niet zo fijn.

                  Ik denk dat je grote CBR's ( en dan zéker diegene in kleur ) best leest op ook een "grote" drager, dus een tablet zoals bv. een iPad Pro van 12,9 inch.

                  Soit, dochter is "heppie" , dus bedankt voor alle info.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: E-reader vraagje.

                    Er zijn ereaders op A4 formaat maar die zijn niet zo vlot te koop. Zou eigenlijk graag zo eentje kopen, maar wel eerst met enkele .pdf's uitproberen. Weet er echter nergens in stock.

                    Comment


                    • #25
                      Re: E-reader vraagje.

                      Welke merk e-reader met een schermdiagonaal van 13 à 14 inch had je in gedachten?

                      Amazon US
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #26
                        Re: E-reader vraagje.

                        Hier tevreden over Kindle Paperwhite maar het is natuurlijk geen a4.

                        Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                        Comment


                        • #27
                          Re: E-reader vraagje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Welke merk e-reader met een schermdiagonaal van 13 à 14 inch had je in gedachten?

                          Amazon US
                          Veel keuze is er niet. Er is de Sony DPT-S1 maar die zou enkel .pdf aankunnen en mijn ervaring met de Sony PRS-T1 (en vooral de software) geven niet veel vertrouwen. Pdf support op de PRS-T1 is bedroevend en de software is zo gebruiksONvriendelijk dat ik elke keer gewoon de sd afveeg en opnieuw begin.

                          Dan heb je de Onyx Boox Max maar dat merk is niet zo gekend. Ze hebben ook een 9.7" die misschien een goed compromis is maar ik wil dat toch eerst zien, in mijn handen hebben en voelen.

                          Er is ook een Kindle DX die een 9.7" scherm heeft maar over Kindle zijn de meningen verdeeld. De ene is een fan, de andere zegt dat je moet rooten om iets bruikbaar te hebben.

                          Die 13" schermen zijn ook met pen en andere zaken die mij niet direct interesseren. Dus ik zou ook willen weten of ze bruikbaar zijn zonder.

                          Comment


                          • #28
                            Re: E-reader vraagje.

                            Ik vind dat een e-reader eenvoudig moet blijven. Hij vervangt uiteindelijk een boek en dat is ook gewoon maar om te lezen.
                            Als je meer uitgebreide functionaliteit nodig hebt, dan begeef je je op tabletniveau en dan is het dat koop je beter een iPad of iPad Mini.
                            En een e-reader rooten ? Gaat wel heel ver, dacht ik.

                            Maar goed, mijn voorkeur gaat naar de Kindle, hetzij de gewone Kindle als je het goedkoop wil houden, maar de Paperwhite is voor mij de ideale e-reader, kost meer dan de gewone Kindle, maar de resolutie is scherper en je hebt backlighting (waarvan je de intensiteit kan regelen), ideaal om in bed te lezen zonder je partner te storen.
                            Zo zie ik het toch.
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment

                            Working...
                            X