Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe pc

    Hey allemaal,

    Wil een nieuwe pc samenstellen om lr wat vlotter te laten lopen. Mijn beestje is nog een core duo met ssd en 8800gts gpu, het gaat maar dat is het dan ook.

    Ik had het volgende samengesteld:
    Gamen doe ik niet echt, heb er te weinig tijd voor, vroeger deed ik het wel eens.
    Opmerkingen, ik hoor het graag.

    Van huidige pc neem ik de ssd over voor catalogus lr en de 2 hdd van elk 2 tb en de voeding be quite 530w pro.
    Windows 10 pro komt er sowieso op.

    Solid State Drive
    Samsung 750 EVO, 500 GB SSD
    MZ-750500BW, TRIM,
    Werkgeheugen
    G.Skill 16 GB DDR4-2133 Kit, Werkgeheugen
    F4-2133C15D-16GVR, Ripjaws V, XMP 1
    Processor
    Intel® Core i7-6700, 3,4 GHz (4,0 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
    FC-LGA4, "Skylake", Boxed 1 x
    CPU-koeler
    Scythe Katana 4, CPU-koeler
    Retail 1 x €*
    Grafische kaart
    ASUS STRIX-GTX950-DC2-2GD5-GAMING, Grafische kaart
    2x DVI, HDMI, DisplayPort, SLI 1 x €
    Moederbord
    GIGABYTE GA-Z170-HD3P, socket 1151 moederbord
    RAID, Gb-LAN, Sound, ATX 1 x

  • #2
    Re: Nieuwe pc

    Ik zou toch voor een iets zwaardere grafische kaart gaan , meer en meer toepassingen gebruiken de GPU tegenwoordig, en met je cpu koeler kun je je processor gerust overclocken naar 4.5ghz.
    Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe pc

      Oorspronkelijk geplaatst door brooklyn Bekijk bericht
      Ik zou toch voor een iets zwaardere grafische kaart gaan , meer en meer toepassingen gebruiken de GPU tegenwoordig, en met je cpu koeler kun je je processor gerust overclocken naar 4.5ghz.
      komt hij dan toe met 530W?

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe pc

        Oorspronkelijk geplaatst door brooklyn Bekijk bericht
        Ik zou toch voor een iets zwaardere grafische kaart gaan , meer en meer toepassingen gebruiken de GPU tegenwoordig, en met je cpu koeler kun je je processor gerust overclocken naar 4.5ghz.
        Om LR wat vlotter te laten lopen zoals TS zegt ? werkelijk ? ... bah ja ... het gamer syndroom zit er al jaaaren ingebakken, spijtig dat post programmas daar zo weing gebruik van maken, niet echt een goede kosten/baten analyse.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe pc

          Alles dik ok, zou wel voor de i7-6700k gaan. Qua koeler steek ik in al mijn systemen een hyper 212 EVO.
          De vroegere 530W PSU's zijn vaak betwijfelbaar qua kwaliteit. Zoek jou model eens op johnnyguru om te zien als dit een goed model is. Anders zou ik een nieuwe aanschaffen.
          De 950 is een uitstekende gpu, zelf voor lichte games uiters geschikt. Zeer goed eprijs/kwaliteit. De 1060 is het stapje omhoog als je ook wat games wilt spelen op hogere instellingen. Voor de extra prestaties in fotobewerkingsprogramma's moet je het niet doen.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe pc

            Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
            De vroegere 530W PSU's zijn vaak betwijfelbaar qua kwaliteit. ...
            huh ?? waar haalt men zoiets nu vandaan ? ook uit het koffiedik ? .. ooit een "Seasonic" psu gezien of gebruikt ? zelfs de low power Corsairs geven geen krimp !

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe pc

              530 Watt is meer dan genoeg , het is tenslotte de GPU die de stroomvreter is.
              Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe pc

                Oorspronkelijk geplaatst door juvemaster Bekijk bericht
                Hey allemaal,

                Wil een nieuwe pc samenstellen om lr wat vlotter te laten lopen. Mijn beestje is nog een core duo met ssd en 8800gts gpu, het gaat maar dat is het dan ook.

                Ik had het volgende samengesteld:
                Gamen doe ik niet echt, heb er te weinig tijd voor, vroeger deed ik het wel eens.
                Opmerkingen, ik hoor het graag.

                Van huidige pc neem ik de ssd over voor catalogus lr en de 2 hdd van elk 2 tb en de voeding be quite 530w pro.
                Windows 10 pro komt er sowieso op.

                Solid State Drive
                Samsung 750 EVO, 500 GB SSD
                MZ-750500BW, TRIM,
                Werkgeheugen
                G.Skill 16 GB DDR4-2133 Kit, Werkgeheugen
                F4-2133C15D-16GVR, Ripjaws V, XMP 1
                Processor
                Intel® Core i7-6700, 3,4 GHz (4,0 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
                FC-LGA4, "Skylake", Boxed 1 x
                CPU-koeler
                Scythe Katana 4, CPU-koeler
                Retail 1 x €*
                Grafische kaart
                ASUS STRIX-GTX950-DC2-2GD5-GAMING, Grafische kaart
                2x DVI, HDMI, DisplayPort, SLI 1 x €
                Moederbord
                GIGABYTE GA-Z170-HD3P, socket 1151 moederbord
                RAID, Gb-LAN, Sound, ATX 1 x
                Ik heb hier een reserve Pc staan met Windows 8.1 Pro
                Een Samsung 128 GB SSD
                Een WD 350GB HDD
                Een Intel® Desktop Board DG33TL
                Een Intel® Core™2 Quad Processor Q6600
                8GB Corsair geheugen
                Een VGA 8500GT van NVidea
                En een voeding van iets meer dan 400 Watt.
                En daar draait zowel LR als CS 6 met de complete NIK plug-ins vlot op.

                Wat u voorstelt is een gamer Pc, daar zal LR zeker vlot op draaien, maar zo zwaar is dat zeker niet nodig.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe pc

                  Dat is hier zoals bij "camera's" . Nooit genoeg, altijd maar sneller en het lijkt alsof je niets kan zonder het nieuwste en het duurste. What a joke.
                  LR is echt niet de grote gebruiker. Zorg voor genoeg ram (16 GB) een goede disk (SSD) en je komt al zeer ver. Als je dat nu al hebt, zal je in een nieuwe pc niet eens veel beterschap vaststellen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe pc

                    LR is sowieso een traag beestje, al hangt veel af van het aantal presets dat je geladen hebt.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe pc

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      LR is sowieso een traag beestje, al hangt veel af van het aantal presets dat je geladen hebt.
                      Als je LR traag noemt, wacht dan maar tot je met de merk-eigen software zoals Digital Photo Professional (Canon) of Olympus Viewer moet werken...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe pc

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        Als je LR traag noemt, wacht dan maar tot je met de merk-eigen software zoals Digital Photo Professional (Canon) of Olympus Viewer moet werken...
                        Dat is zeker al NIET het geval voor DPP 3.xx ... FWIW

                        Comment

                        Working...
                        X