Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

    Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
    Ik vraag me af als u wel werkt met mediumformaat. Er zijn zeer veel situaties waar mediumformaat een enorm kwalitatief voordeel kan bieden tov een fullframe.
    Zelfs online is het kwaliteitsverschil zeker merkbaar, maar op afdruk is het nacht en dag verschil! En dit is nogmaar met de 50MP digitale rug, de 100MP zal nog een stap hoger zitten qua scherpte op de koop toe.
    Voor mij persoonlijk is het de meerprijs niet waard omdat ik reeds geïnvesteerd ben in een ander systeem. Mocht ik vandaag herbeginnen zou ik 100% voor één van deze nieuwe MF systemen gaan.

    Imho..op een afbeelding van 1024 pixels in breedte/hoogte daar kan je niets uit opmaken.

    U zegt het zelf... "er zijn zeer veel situaties..."
    "kan bieden"

    Elke vergelijking komt op hetzelfde neer MF vs FF, FF vs APS, APS vs M43

    MAW: Als u een onderscheid en kwaliteitsverschil kan maken op een foto van 1024 pixels breed en kan zeggen of dit nu met een APS camera of kleinbeeld genomen is... wel. Proficiat met je gave!
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #32
      Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Imho..op een afbeelding van 1024 pixels in breedte/hoogte daar kan je niets uit opmaken.

      U zegt het zelf... "er zijn zeer veel situaties..."
      "kan bieden"

      Elke vergelijking komt op hetzelfde neer MF vs FF, FF vs APS, APS vs M43

      MAW: Als u een onderscheid en kwaliteitsverschil kan maken op een foto van 1024 pixels breed en kan zeggen of dit nu met een APS camera of kleinbeeld genomen is... wel. Proficiat met je gave!
      Als je iets of wat ervaring hebt met fotografie kun je die verschillen zien zelfs op klein formaat, tenminste als je scherm of print kwalitatief voldoet.
      Het grote verschil zit hem immers in het dynamisch bereik nml 15 stops voor de betere MF-toestellen en dit bij een kleurdiepte van 16 bits !

      De 50mp crop MF toestellen gebruiken allemaal dezelfde CMOS sensor, zowel pentax, phase-one , hassy en waarschijnlijk ook fuji. En de kans is vrij groot dat andere producenten daar ook een toestel zullen rond bouwen, misschien komt er wel een BSI versie van die sensor.

      Comment


      • #33
        Re: FUJIFILM 50 MP Mirrorless Medium Format Camera

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Als je iets of wat ervaring hebt met fotografie kun je die verschillen zien zelfs op klein formaat, tenminste als je scherm of print kwalitatief voldoet.
        Het grote verschil zit hem immers in het dynamisch bereik nml 15 stops voor de betere MF-toestellen en dit bij een kleurdiepte van 16 bits !

        De 50mp crop MF toestellen gebruiken allemaal dezelfde CMOS sensor, zowel pentax, phase-one , hassy en waarschijnlijk ook fuji. En de kans is vrij groot dat andere producenten daar ook een toestel zullen rond bouwen, misschien komt er wel een BSI versie van die sensor.
        Een afbeelding van 1024 breed zegt niets om een oordeel te velgen.
        Zou je moeten weten als je toch een heel klein beetje ervaring hebt met fotografie.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment

        Working...
        X