Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vriendschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vriendschap

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Vriendschap

    Aaaahhh ... zoiets moet je ONMIDDELLIJK deleten, nog op je camera zelf.

    Comment


    • #3
      Re: Vriendschap

      Volgens mij heel erg gecropped ofzo? En dat water ziet er zo vreemd uit, geen idee wat er aan de hand is. Sluit me aan bij hierboven.

      Comment


      • #4
        Re: Vriendschap

        Hmmm, ik moet specifieker zijn ... lastig want ik dacht dat de foto alles al zei.

        Niets is ergens ook maar een beetje scherp.

        Het is een snapshot (niets mis mee) maar je bent net boven de limiet gegaan EN je hebt tijdelijk last van je ogen, want je weet best wanneer iets scherp genoeg is. Deze onscherpte zie je onmiddellijk op je camera schermpje zelf (ok, je zal dan onder een boom in de schaduw moeten gaan staan om dat te doen, maar die vijvers kennende staan daar genoeg bomen.

        Wellicht ook genomen op een moment dat de zon het hoogst stond en goed a volonté aan het schijnen was, maar dat staat los van de onscherpte. Ik begrijp, je was daar en je nam die foto ... je was daar niet speciaal naar toe gegaan om een allerbeste foto te nemen want anders was je wel 's morgens gegaan of veel later op de dag.

        Juist omdat het om een reiger en een schildpad gaat, is er geen redelijke reden om van die scene niet meerdere foto's te nemen, waarbij je telkens iets leert uit de fouten van de vorige en waarbij je ook je eigen positie want kan variëren, veel lager tegen de grond bijvoorbeeld.
        Die reiger vliegt niet weg, die beesten zijn 4/5 van hun leven standbeeld aan het spelen zoals die geschilderde figuren op de Meir. Zo'n schildpad idem. Uit die reeks foto's neem je dan de beste om thuis wat na te bewerken. Deze foto is NIET te redden alleen nog erger te maken door te spelen met contrast om toch de indruk van scherpte te geven, het wordt dan eerder een tekening van Hergé, zo met die zwarte contourranden (zie de kop van de reiger).
        Het behoorlijk croppen maakt het ook al niet gemakkelijker natuurlijk, no way dat je met 132 mm. toekomt om ze zo in beeld te krijgen.

        De combinatie reiger en waterschildpad is tegenwoordig een ' normaal ' zicht, jammer genoeg is het niet normaal, die rotbeesten horen niet in onze parkvijvers. Kunnen die rotbeesten niet aan doen, dat zijn die vaders of moeders die ze daar gaan dumpen, precies omdat het thuis in het aquarium idd. rotbeesten worden voor wie er geen verstand van heeft of waar een aangepast terrarium/aquarium te veel centen kost of het onderhoud te veel aandacht vraagt (die beesten doen niets anders dan schijten in het water).

        Dat water, tja, dat is idd. ons parkvijverwater, deels gelukkig door de weerkaatsing van het vele groen rondom, deels door de natuurlijke vervuiling (algen). Die kleur is wat ze is, geen probleem.
        Last edited by Empe; 1 september 2016, 00:13.

        Comment


        • #5
          Re: Vriendschap

          Ik kan meegaan met bovenstaand commentaar, heb al eerder opmerkingen gemaakt over de onscherpte in de platen van Sien.
          Ik zou eerder wat meer tijd steken in het maken van scherpere platen, ik krijg de indruk dat Sien perse elke dag wat wil posten zonder op de kwaliteit te letten.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: Vriendschap

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Aaaahhh ... zoiets moet je ONMIDDELLIJK deleten, nog op je camera zelf.
            Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
            Volgens mij heel erg gecropped ofzo? En dat water ziet er zo vreemd uit, geen idee wat er aan de hand is. Sluit me aan bij hierboven.
            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Hmmm, ik moet specifieker zijn ... lastig want ik dacht dat de foto alles al zei.

            Niets is ergens ook maar een beetje scherp.

            Het is een snapshot (niets mis mee) maar je bent net boven de limiet gegaan EN je hebt tijdelijk last van je ogen, want je weet best wanneer iets scherp genoeg is. Deze onscherpte zie je onmiddellijk op je camera schermpje zelf (ok, je zal dan onder een boom in de schaduw moeten gaan staan om dat te doen, maar die vijvers kennende staan daar genoeg bomen.

            Wellicht ook genomen op een moment dat de zon het hoogst stond en goed a volonté aan het schijnen was, maar dat staat los van de onscherpte. Ik begrijp, je was daar en je nam die foto ... je was daar niet speciaal naar toe gegaan om een allerbeste foto te nemen want anders was je wel 's morgens gegaan of veel later op de dag.

            Juist omdat het om een reiger en een schildpad gaat, is er geen redelijke reden om van die scene niet meerdere foto's te nemen, waarbij je telkens iets leert uit de fouten van de vorige en waarbij je ook je eigen positie want kan variëren, veel lager tegen de grond bijvoorbeeld.
            Die reiger vliegt niet weg, die beesten zijn 4/5 van hun leven standbeeld aan het spelen zoals die geschilderde figuren op de Meir. Zo'n schildpad idem. Uit die reeks foto's neem je dan de beste om thuis wat na te bewerken. Deze foto is NIET te redden alleen nog erger te maken door te spelen met contrast om toch de indruk van scherpte te geven, het wordt dan eerder een tekening van Hergé, zo met die zwarte contourranden (zie de kop van de reiger).
            Het behoorlijk croppen maakt het ook al niet gemakkelijker natuurlijk, no way dat je met 132 mm. toekomt om ze zo in beeld te krijgen.

            De combinatie reiger en waterschildpad is tegenwoordig een ' normaal ' zicht, jammer genoeg is het niet normaal, die rotbeesten horen niet in onze parkvijvers. Kunnen die rotbeesten niet aan doen, dat zijn die vaders of moeders die ze daar gaan dumpen, precies omdat het thuis in het aquarium idd. rotbeesten worden voor wie er geen verstand van heeft of waar een aangepast terrarium/aquarium te veel centen kost of het onderhoud te veel aandacht vraagt (die beesten doen niets anders dan schijten in het water).

            Dat water, tja, dat is idd. ons parkvijverwater, deels gelukkig door de weerkaatsing van het vele groen rondom, deels door de natuurlijke vervuiling (algen). Die kleur is wat ze is, geen probleem.
            Beste, Ik zie dat dus niet, ik kan er niets aan doen en heb hier al verschillende mensen naar de foto laten kijken voordat ik ze plaatste. Ja het was idd fel licht.

            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
            Ik kan meegaan met bovenstaand commentaar, heb al eerder opmerkingen gemaakt over de onscherpte in de platen van Sien.
            Ik zou eerder wat meer tijd steken in het maken van scherpere platen, ik krijg de indruk dat Sien perse elke dag wat wil posten zonder op de kwaliteit te letten.
            Het feit dat ik alle dagen post is omdat ik wil weten wanneer ik goed/juist zit en om te leren en mij te verbeteren. Ik ga dus nog strenger moeten zijn voor mezlf.
            Dan zullen we deze verbannen!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Vriendschap

              ik denk dat ik hetzelfde probleem van Sien heb, ik plaats soms een foto dat ik denk ik vind dit wel een mooie en een goeie en dan krijg je eerlijke commentaren
              waarvan je denkt ze hebben gelijk , ik moet nog strenger zijn, ik plaats ook regelmatig omdat ik ook niet zeker ben, en soms ook niet zie dat die niet haarscherp is.
              Ik heb ook soms dat ik denk die is scherp en als ik die geplaatst heb , zie ik ook dat hij door het verkleinen en het overplaatsen van kwaliteit verloren heeft.
              dus Sien we blijven proberen, worden strenger, en laten ze nog van ons verschieten he.
              MVG

              Comment


              • #8
                Re: Vriendschap

                Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                Beste, Ik zie dat dus niet, ik kan er niets aan doen en heb hier al verschillende mensen naar de foto laten kijken voordat ik ze plaatste. Ja het was idd fel licht.



                Het feit dat ik alle dagen post is omdat ik wil weten wanneer ik goed/juist zit en om te leren en mij te verbeteren. Ik ga dus nog strenger moeten zijn voor mezlf.
                Dan zullen we deze verbannen!
                Dat moet je vooral blijven doen, dat posten toch. Ik vind het persoonlijk bewonderenswaardig dat je zowat alle dagen op stap gaat en altijd wel een foto-met-iets-achter mee naar huis kan nemen. Maar dit keer dus niet, telkens kijk ik nog eens opnieuw naar de foto om te zien of er gisteren iets mis was met mijn ogen of mijn monitor, maar helaas ...

                Je kan/moet wel proberen strenger te zijn in je selectie van ' keepers ', foto's die het waard zijn te bewerken en te tonen (op een forum als dit). Dat is voor bijna iedereen heel lastig, ik denk dat velen van zichzelf weten dat ze eigenlijk véél te veel ' slechte ' foto's bijhouden. Lange tijd is dat ok, je kan dan zien waar je vandaan komt, maar op een bepaald ogenblik moet je al direct op je cameraschermpje zelf al kunnen zien wat de moeite is om mee naar huis te nemen en wat niet. Zelfs op een 550D met het toch wat mindere schermpje. En leg jezelf een limiet op : x-aantal foto's mee naar huis en daar haal je dan x-aantal ' beste foto's uit om uit te kiezen om ze te tonen, der rest kan je houden uit nostalgie maar in een mapje ' net niet goed genoeg ' of zoiets.

                Een foto hoeft niet per se ' haarscherp ' te zijn ... maar ERGENS moet toch scherpte te vinden zijn ... op de foto met de reiger zie ik overal onscherpte en dat moet dan haast wel bewegingsonscherpte zijn, ik vrees dat je net boven je capaciteiten bent gegaan qua handvastheid en ook dat je sluitertijd je deze keer niet heeft kunnen helpen ... en persoonlijk zou ik dan het diafragma niet zo dichtknijpen maar f 5.6 tot f 6.3 gaan en de sluitertijd verkorten richting 1/250.

                En nog eens te veel croppen met een crop camera doet er natuurlijk ook geen goed aan.

                Comment

                Working...
                X