Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wrakken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wrakken

    Nog eens een kiekje uit Bretagne, of liever twee kiekjes, hetzelfde in kleur en in zw/w, omdat ik niet kan kiezen.



    Last edited by Guest17; 29 augustus 2016, 12:12.

  • #2
    Re: Wrak

    Heel knap en vind de kleurenversie net dat ietsje beter!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Wrak

      Bij beide versies vind ik de exposure niet goed. Ruim onderexposed. Mist ook scherpte al is dat moeilijk in te schatten omdat de jpeg van zo'n slechte kwaliteit is. Ik zou proberen om deze in iets hogere kwaitieit te uploaden. Kan je vertellen met welke body/glas & settings dit genomen is?

      Het zou kwa compositie ook iets prettiger kijken zijn als je effectief kan zien waar het schip is vastgelopen, dat zou misschien voor wat meer dieptewerking zorgen.

      Comment


      • #4
        Re: Wrak

        ik kies voor kleur - deze z/w komt nogal grijs over omdat water en lucht in dezelfde grijstoon vallen.
        Het scheepswrak - de aandachtstrekker - komt er wel niet zo goed uit - en is nogal donker.
        Exif is niet aanwezig maar ik denk dat je voor matrixmeting hebt gekozen ?
        Een half stopje (expose to the right) had beter geweest - eventueel zelfs met hier en daar een uitgebrand wolkje
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Wrak

          Ben normaal voor zwart-wit maar vind deze niet goed onder controle, het wrak loopt wat dicht en het verschil tussen wrak en omgeving is te weinig om goed uit de verf te komen. Dus dan maar voor de kleur maar de weergave er van vind ik ook niet zo denderend, heb al veel betere foto's gezien inzake af- en bewerking. Stel me dus de vraag wat er hier is gebeurd of verwacht ik nu van jou teveel ?
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Wrak

            Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
            Bij beide versies vind ik de exposure niet goed. Ruim onderexposed. Mist ook scherpte al is dat moeilijk in te schatten omdat de jpeg van zo'n slechte kwaliteit is. Ik zou proberen om deze in iets hogere kwaitieit te uploaden. Kan je vertellen met welke body/glas & settings dit genomen is?

            Het zou kwa compositie ook iets prettiger kijken zijn als je effectief kan zien waar het schip is vastgelopen, dat zou misschien voor wat meer dieptewerking zorgen.
            Canon 60D - Tamron 17-55 2.8 - F9 - 1/200 - Bel.corr. -0.33 EV - 25 mm

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Ben normaal voor zwart-wit maar vind deze niet goed onder controle, het wrak loopt wat dicht en het verschil tussen wrak en omgeving is te weinig om goed uit de verf te komen. Dus dan maar voor de kleur maar de weergave er van vind ik ook niet zo denderend, heb al veel betere foto's gezien inzake af- en bewerking. Stel me dus de vraag wat er hier is gebeurd of verwacht ik nu van jou teveel ?
            Ben misschien een beetje moe aan het worden door die aanhoudende hitte van de laatste tijd.
            Ik neem wel even een pauze, en zie wel wanneer ik terugkom .

            Comment


            • #7
              Re: Wrak

              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              ik kies voor kleur - deze z/w komt nogal grijs over omdat water en lucht in dezelfde grijstoon vallen.
              Het scheepswrak - de aandachtstrekker - komt er wel niet zo goed uit - en is nogal donker.
              Exif is niet aanwezig maar ik denk dat je voor matrixmeting hebt gekozen ?
              Een half stopje (expose to the right) had beter geweest - eventueel zelfs met hier en daar een uitgebrand wolkje
              Peter
              Ik kies nooit voor matrixmeting (ik denk dat dit bij Canon meervlaksmeting genoemd wordt).
              Maar in 99 % van de gevallen kies ik voor spotmeting (2.8 % van het oppervl. midden zoeker) of hoogstens deelmeting (6.5 % van het oppervlak van midden zoeker).
              Nooit gebruik in meervlaksmeting of gemiddelde meting omdat dit omzeggens nooit voor een goed resultaat zorgt.
              Bij moeilijke omstandigheden gebruik ik altijd bracketing met drie foto's met verschillende belichting die achteraf worden samengevoegd.
              Hier was bracketing geen optie wegens de vele wind en als gevolg daarvan de vele golfjes op het water wat bij het samenvoegen niet goed zou geweest zijn.

              Comment

              Working...
              X