Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart apps!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

    @Verseg :
    Widgets zijn voor mij storend en 'tacky', en hebben, voor mij althans, geen meerwaarde.
    Wat zijn dan de andere mogelijkheden, behalve het customiseren van je home screen, het ordenen van je icoontjes, enz. Is al even tacky als theme packs voor Windows XP of 7. Doet me ook denken aan sommige amateuristische shells voor de linux desktop : customiseer erop los maar 't ziet eruit als een werk van een stomdronken Picasso uit zijn surrealistische periode...
    Voor de rest zie ik niet hoe een Android foon meer 'mogelijkheden' zou hebben. Of gaan we het weer hebben over hoe beperkt/frustrerend iTunes wel is, want dat is ook dikke zever.

    Budget phones vind je trouwens ook in het Lumia park, zoals ik zei 139 euro voor mijn Windows Phone en nog steeds de laatste updates.
    En 2 jaar is niks : mijn vrouw haar iPhone 4S is van 2012 en draait nog dezelfde, nieuwe iOS versie als een 6S... Origineel met iOS5 en draait nu de nieuwste iOS9 zonder problemen.
    Ik vraag me af op hoeveel version upgrades een Galaxy S6 of S7 recht zal hebben ? 2 ? Meer zal het niet zijn. Als je dan absoluut een Android foon moet hebben, koop dan toch een Nexus...

    Voor ieder wat wils : tuurlijk. iOS voor wie wat meer budget heeft, Windows Phone voor wie liever wat minder spendeert...

    En Android tablets zijn dus nog erger : vind je het normaal dat een tablet van bijna 500 euro, gekocht met Android 4.2, officieel naar 4.4.2 (dus zelfs nog niet 4.4.4) werd geüpdate, en dat het dan stopt ? Geen Lollipop, geen Marshmallow, en zeker al geen Android N. M'n vrouw heeft een iPad 2, origineel iOS 4 , nu ook zoals haar 4S iOS 9, ze gebruikt hem nog elke dag. Het is geen snelheidsmonster, maar alles werkt prima.

    Maar zoals ik zei, het overgrote deel van de mensen ligt er niet wakker van...

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Toch weer straf dat een simpele vraag over Android weer moet eindigen met Apple-fanaten die het afbreken.
    Apple én Microsoft...
    Last edited by Kaneda; 27 augustus 2016, 23:41.
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      @Verseg :
      Widgets zijn voor mij storend en 'tacky', en hebben, voor mij althans, geen meerwaarde.
      Voor u niet, voor mij wel ... zoals ik aanhaalde een persoonlijke keuze.
      Wat zijn dan de andere mogelijkheden, behalve het customiseren van je home screen, het ordenen van je icoontjes, enz.
      Die vraag kan alleen gesteld worden door iemand dat het verschil niet echt uitgeprobeerd heeft en blijkbaar alleen goed vindt wat hij zelf heeft.

      Mocht u wat langer met een recente Android werken, u zou weten dat de gebruikservaring gewoon anders ligt.
      Ik herhaal "anders" ... niet slechter of beter.
      Budget phones vind je trouwens ook in het Lumia park, zoals ik zei 139 euro voor mijn Windows Phone en nog steeds de laatste updates..
      Ja, dat kan ... maar niet hetgeen ik graag gebruik, dus nogmaals gewoon een persoonlijke voorkeur.

      Ik vraag me af op hoeveel version upgrades een Galaxy S6 of S7 recht zal hebben ? 2 ?.
      Maar wel vanaf dag 1 met het gebruik dat ik ervan wil hebben.
      Mij interesseert het niet dat een iPhone al is het 80 updates krijgt als het toestel me niet aanstaat vanaf dag 1.

      Als je dan absoluut een Android foon moet hebben, koop dan toch een Nexus....
      Heeft die een geïntegreerde stylus?

      Voor ieder wat wils : tuurlijk. iOS voor wie wat meer budget heeft, Windows Phone voor wie liever wat minder spendeert....
      Of een Samsung met Android in dezelfde prijsklasse als een iPhone.

      Maar zoals ik zei, het overgrote deel van de mensen ligt er niet wakker van...
      Omdat het overgrote deel van de mensen ookbgeen 4 jaar doet met een toestel, gemiddeld 2 jaar.
      Er zijn er die er langer mee doen ja, meestal die dat hem niet veel gebruiken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

        Om ontopic te blijven... een geroot device wordt niet toegelaten op ons MDM platform. MDM is een management software waar je als bedrijf uw mobiele devices kunt beheren. Een geroot device ziet MDM als een onveilig toestel en wordt onmiddellijk gerejected! Onze MDM ziet CM en Oxygen ook als een geroot device. Een Samsung die wordt geroot wordt de KNOX beveiliging ongedaan gemaakt, m.a.w. als je unroot staat het vlagje KNOX op -1 en krijg je dit toestel nooit meer op MDM platform. Dit even terzijde...

        Ook ik vind het jammer dat je al behoorlijk wat IT kennis in huis moet hebben om een Android toestel 'levend' te houden gedurende zijn levenscyclus. Een leek geeft het na 2 jaar op en gaat inderdaad terug naar de winkel. Ik zie dit nog niet vaak gebeuren bij de iPhone bezitters. Hoeveel kennissen van mij die nog steeds een iPhone 4 of 4S hebben en er nog steeds niet aan denken om die te vervangen.

        Je hoeft sinds de iPhone SE niet meer de volle pot te spenderen. Een iPhone SE heeft misschien een klein scherm, maar voor de meesten is dit meer dan voldoende, heeft de specificaties van een iPhone 6S in een kleiner jasje. De iPhone 5S is ook nog steeds te koop, en draait ook nog altijd vlot iOS en krijgt ook nog iOS 10.

        Android is per definitie niet slecht, maar opgelet als er updates komen, vooral grote updates zoals van 5.x naar 6.x dan loopt het vaak mis, zeker als het toestel al een tijdje werd gebruikt. Soms prijs ik mij gelukkig als een bepaald model geen update krijgt, zoals de S4 mini die is blijven steken op 4.4.2 of de S4 op 5.01. Hopelijk blijft de S5 ook bij Marshmallow en al zeker de S5 mini, want die kreeg de Lollipop onlangs en daar is het toch één al miserie mee sinds die update (uitval en/of spontaan rebooten).
        Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

        Comment


        • #19
          Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Toch weer straf dat een simpele vraag over Android weer moet eindigen met Apple-fanaten die het afbreken.
          Ik ben geen Apple-fanaat, maar een smartphone moet één ding doen en dat is operationeel blijven, wat je niet van alle Android-toestellen kunt zeggen.

          Hoeveel keer heb je al uw Note moeten herstarten? Ik heb 9 maand een Samsung S6 gehad en daar had ik de optie aangevinkt om hem wekelijks te laten rebooten. Deed ik dit niet dan was er wel één of andere applicatie of hardware die moeilijk begon te doen. In mijn geval was het vaak de BT die niet naar behoren werkte, na herstart was het terug in orde.
          Heb je probleemloos kunnen updaten van Android X naar Y, zonder factory reset? Van de 15 Samsung S5's hebben we ze allemaal mogen terugzetten naar de fabrieksinstellingen na de update van KitKat naar Lollipop. Mijn S6 had zelfs tijdens een tussentijdse update problemen, ik kon in de Smart Manager geen apps meer afsluiten, na een factory reset lukte dit wel.
          Ik ben dus terug gekeerd naar een iPhone, want die kleine akkefietjes gaven mij toch niet de indruk dat Samsung het goed voor elkaar heeft met Android en hun TouchWiz.
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #20
            Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Hoe je dat eenvoudig kan bekijken is o.a. via Smart Manager 》 RAM 》 Apps in achtergrond 》 Overige (om alles te zien)

            Maar er zullen nog andere mogelijkheden zijn.
            Smart Manager stond hier standaard op mijn Samsung en staat ook in de play store.

            Ee staat in de TS zijn tekst dat deze "automatisch start" en dat dit zijn probleem is.
            Dat die actief is bij gebruik is wel logisch zeker?
            Hier komt die dus enkel in het RAM-geheugen na manuele start.

            Tip
            En met Smart Manager kan men desnoods apps ook nog automatisch laten stoppen om ook batterijgebruik te sparen.
            Eens gekeken via Smart Manager, en er starten pak apps .
            Maar ik merk geen enkele vertraging daardoor.
            Als ik er al iets van snap, mag je dan alles uit- op stopzetten wat daar in staat of niet ?
            Ik heb 3GB ram (waarvan 297MB gereserveerd), zo lees ik het toch, en 81 % is in gebruik...
            Doe ik daar best iets aan of laat ik alles beter zoals het is.
            Groetjes van een noob

            Comment


            • #21
              Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

              Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
              Ook ik vind het jammer dat je al behoorlijk wat IT kennis in huis moet hebben om een Android toestel 'levend' te houden gedurende zijn levenscyclus. Een leek geeft het na 2 jaar op en gaat inderdaad terug naar de winkel. Ik zie dit nog niet vaak gebeuren bij de iPhone bezitters. Hoeveel kennissen van mij die nog steeds een iPhone 4 of 4S hebben en er nog steeds niet aan denken om die te vervangen.
              Ik ken er ook die nog altijd tevreden zijn met hun 3210 van Nokia Een Android toestel blijft net zo goed leven. Of een Apple
              Er zijn trouwens genoeg Apple gebruikers die als een nieuwe iPhone wordt aangekondigd, hun "oud" dat zij niet lang tevoren gekocht hebben op Kapaza te koop stellen.
              Wat geeft de doorsnee Android gebruiker eigenlijk op na 2 jaar? Leg eens uit.
              Je kan misschien eens eerst vertellen welke IT diploma je moet hebben om Android te gebruiken?

              Mensen kopen een nieuwe smartphone omdat de oude kapot is (gevallen, verdronken, ...), of versleten door het gebruik. Of ze willen gewoon een nieuwe. Ook de Apple gebruikers. Het verschil is dat Apple gegarandeerd wordt geupdate, maar dan wordt die ook langzamer - niet onbruikbaar - terwijl de meeste en vooral goedkope Android toestellen blijven hangen op een oudere versie. In maart draaide nog 2,7% van de Android phones op versie 2, (http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/124...-groeit-stevig).
              In juni (http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/127...-de-10-procent) draait nog altijd op 2% Android 2, We spreken hier dan van toestellen van 2009, 2010, 2011, zoiets. Dus samen met de iPhone 4.
              Kitkat (uitgebracht in 2013) blijft in juni hangen op ongeveer 1/3. Het zijn vooral de ICS en JB toestellen die worden vervangen. Ik geef je gelijk, die toestellen zijn meestal ouder dan 2 jaar, maar de cijfers zeggen niet waarom ze vervangen worden. Volgens jou zijn ze niet meer levend?
              Lollipop (2014) en Marshmellow (2015) hebben in juni iets meer dan helft van de markt. Een derde van de gebruikers vindt het dus blijkbaar niet direct nodig een nieuw toestel te kopen (als men rekening houdt dat er nog steeds KitKat toestellen verkocht worden, dus ook in de gebruikscijfers zitten).


              Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
              want die kleine akkefietjes gaven mij toch niet de indruk dat Samsung het goed voor elkaar heeft met Android en hun TouchWiz.
              Juist, maar ligt dat nu aan Android of aan Samsung? Volgens mij aan Samsung.
              Schreef Kaneda niet :
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Als je dan absoluut een Android foon moet hebben, koop dan toch een Nexus...
              En net die kleine akkefietjes (niet allen bij Samsung) is voor sommigen net de reden om een custom ROM te installeren. De technische kant van de zaak is immers wel goed.
              Maar daarvoor is rooten niet altijd noodzakelijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
              Om ontopic te blijven... een geroot device wordt niet toegelaten op ons MDM platform. MDM is een management software waar je als bedrijf uw mobiele devices kunt beheren. Een geroot device ziet MDM als een onveilig toestel en wordt onmiddellijk gerejected! Onze MDM ziet CM en Oxygen ook als een geroot device.
              Nochtans zijn toestellen met Oxygen en Cyanogen vrij in de handel te koop, niet geroot. Bijvoorbeeld een toptoestel zoals OnePlus, of budgetphones zoals Wileyfox (de ene standaard verkocht met Oxygen en de ander Cyanogen). Die besturingssystemen zijn van huis uit niet geroot en toch worden ze als geroot beschouwd? Waarom eigenlijk?
              Wat doe je met toestellen met een (even) kale Android? (Nexus, Motorola, General Mobile , ....)


              Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
              Android is per definitie niet slecht, maar opgelet als er updates komen, vooral grote updates zoals van 5.x naar 6.x dan loopt het vaak mis, zeker als het toestel al een tijdje werd gebruikt. Soms prijs ik mij gelukkig als een bepaald model geen update krijgt, zoals de S4 mini die is blijven steken op 4.4.2 of de S4 op 5.01. Hopelijk blijft de S5 ook bij Marshmallow en al zeker de S5 mini, want die kreeg de Lollipop onlangs en daar is het toch één al miserie mee sinds die update (uitval en/of spontaan rebooten).
              Het valt mij wel op dat je het enkel over Samsung hebt. Kan je ook ervaring delen van andere merken want Android is nu eenmaal meer universeel dan Apple.
              Last edited by nabi; 28 augustus 2016, 09:25.

              Comment


              • #22
                Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Ik ken er ook die nog altijd tevreden zijn met hun 3210 van Nokia Een Android toestel blijft net zo goed leven. Of een Apple
                Er zijn trouwens genoeg Apple gebruikers die als een nieuwe iPhone wordt aangekondigd, hun "oud" dat zij niet lang tevoren gekocht hebben op Kapaza te koop stellen.
                Wat geeft de doorsnee Android gebruiker eigenlijk op na 2 jaar? Leg eens uit.
                Je kan misschien eens eerst vertellen welke IT diploma je moet hebben om Android te gebruiken?
                Ik sprak van IT kennis en jij maakt er al een IT diploma van... Android 'levend' houden wordt gebruiken... tomatoes tomatos :-) Geen zin om hier nog verder op in te gaan als men toch alles uit z'n context haalt!
                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                En net die kleine akkefietjes (niet allen bij Samsung) is voor sommigen net de reden om een custom ROM te installeren. De technische kant van de zaak is immers wel goed.
                Maar daarvoor is rooten niet altijd noodzakelijk.
                Rooten is inderdaad niet noodzakelijk om een custom ROM te installeren, maar zoals ik al eens geschreven heb, is het toch bijzonder jammer dat je zelf moet instaan voor een stabielere OS, daar bedoelde ik met 'levend' houden. Misschien niet de juiste woordkeuze! Dit is ook maar weggelegd voor een handvol Android gebruikers, voor een leek is dit onbegonnen werk, hoe gemakkelijk het ook mag wezen, een leek heeft al moeite om een bepaald geluidje uit te schakelen...
                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Nochtans zijn toestellen met Oxygen en Cyanogen vrij in de handel te koop, niet geroot. Bijvoorbeeld een toptoestel zoals OnePlus, of budgetphones zoals Wileyfox (de ene standaard verkocht met Oxygen en de ander Cyanogen). Die besturingssystemen zijn van huis uit niet geroot en toch worden ze als geroot beschouwd? Waarom eigenlijk?
                Worden inderdaad als root beschouwd en is een NOGO op ons MDM platform.
                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Wat doe je met toestellen met een (even) kale Android? (Nexus, Motorola, General Mobile , ....)
                Werken prima op ons MDM platform.
                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Het valt mij wel op dat je het enkel over Samsung hebt. Kan je ook ervaring delen van andere merken want Android is nu eenmaal meer universeel dan Apple.
                Ja ik heb ervaring met andere merken, maar ik reageerde initieel op het feit dat Android even ver stond dan Apple. Dat klopt, en ze staan veel verder, maar fabrikanten als Samsung die hun eigen schil (Touchwiz) er over plaatsen zorgen voor instabiliteit. Natuurlijk kan je van die Touchwiz schil af als je hem voorziet van een Custom ROM, maar dit is de omgekeerde wereld. De Motorola G van mijn vrouw blijft even stabiel draaien als dag 1 alleen iets trager door de updates, maar nog nooit onbruikbaar geworden zoals ik al meegemaakt heb bij Samsung.
                Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                Comment


                • #23
                  Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                  Tomatos, tomatoes. Ik begrijp je punt en jij het mijne (denk ik).
                  Ik vermoed dat jij ook weet dat Cyanogen een commercieel bedrijf is dat Android software (besturingssysteem) maakt, vooral voor Azië. En uit Cyanogen is Oxygen ontwikkeld. Waarom worden deze officiële varianten als roted beschouwd?
                  En als je je toestel niet moet rooten (kan) om een custom rom te installeren en je geen root rechten geeft, is dat dan onveiliger dan een niet geroot toestel?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                    Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                    Ik ben geen Apple-fanaat, maar een smartphone moet één ding doen en dat is operationeel blijven, wat je niet van alle Android-toestellen kunt zeggen.
                    Ik zowel als enkele kennissen hebben een iPhone of iPad gehad die af en toe vastliep ... een iPhone zelfs al bij de eerste opstart als die uit de doos kwam.
                    En na verloop van tijd werden die ook trager eens er wat meer apps en data op stond.
                    Hoeveel keer heb je al uw Note moeten herstarten? Ik heb 9 maand een Samsung S6 gehad en daar had ik de optie aangevinkt om hem wekelijks te laten rebooten. Deed ik dit niet dan was er wel één of andere applicatie of hardware die moeilijk begon te doen. In mijn geval was het vaak de BT die niet naar behoren werkte, na herstart was het terug in orde.
                    Net als op mijn iPad gebeurt het soms eens dat een app niet correct meer werkt ... en het zijn er alleen uit de officiële store.
                    Heb je probleemloos kunnen updaten van Android X naar Y, zonder factory reset?
                    Zonder probleem verlopen op mijn Note 4.
                    Ik ben dus terug gekeerd naar een iPhone, want die kleine akkefietjes gaven mij toch niet de indruk dat Samsung het goed voor elkaar heeft met Android en hun TouchWiz.
                    Voor mij in de omgekeerde richting ... eens laten overtuigen dat Apple zoveel beter is, maar door ervaring dat apps ook eens blokkeerden, dat het aantal updates van apps ook redelijk was, dat het toestel ook trager werd ... teruggekeerd naar het voor mij meer gebruiksvriendelijke Android.
                    Net als met PC's ... het is jaren geleden dat mijn PC nog eens echt vastgelopen is, mijn MacBook Pro deed dit al eens in de eerste weken dat ik die had.

                    Toen de iPhone 6 uitkwam was er ook een groot probleem, tot de helft van de verkochte exemplaren uit het eerste lot werden binnen de eerste maand teruggebracht wegens een of ander probleem (Info van een officiële dealer gekregen.)

                    Ik kom terug op wat ik al vaak aangehaald heb ... Android en IOS of Samsung en Apple is gewoon anders en ieder heeft zijn voorkeur, maar beiden hebben voor- en nadelen.
                    En de ene heeft veel geluk en is tevreden van zijn product ... de andere wat minder en maakt (mogelijks) de overstap (beide richtingen).

                    Mocht een iPhone perfect zijn. .. waarom bestaat dit dan?
                    Je kunt je iOS-apparaat in de herstelmodus zetten en vervolgens herstellen via je computer.


                    Deze week bracht Apple iOS 7.1.2 uit, een update voor iOS die een aantal bugfixes en beveiligingsproblemen oplost. Helaas brengt de nieuwe iOS versie een vervelend probleem met zich mee, de update loopt namelijk bij een groot aantal iOS gebruikers vast tijdens het installeren.


                    Apple heeft de uitrol van de iOS 9.3-update stilgelegd vanwege problemen. Bij de iPhone 5S, iPad Air en oudere toestellen kan het activatieproces vastlopen.






                    Deze links haal ik zeker niet aan om Apple af te breken want ook voor Samsung of Android kan je dit vinden ... ik wil enkel aantonen dat elk product problemen kan ondervinden ... ook bij Apple.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Eens gekeken via Smart Manager, en er starten pak apps .
                      Maar ik merk geen enkele vertraging daardoor.
                      Als ik er al iets van snap, mag je dan alles uit- op stopzetten wat daar in staat of niet ?
                      Ik heb 3GB ram (waarvan 297MB gereserveerd), zo lees ik het toch, en 81 % is in gebruik...
                      Doe ik daar best iets aan of laat ik alles beter zoals het is.
                      Groetjes van een noob
                      Het is niet direct nuttig om daarmee bezig te zijn als er geen problemen zijn ... als er geen geheugen meer vrij is bij het starten van een nieuwe app, dan wordt deze dat het langst niet gebruikt werd afgesloten.
                      Bij mij staan er ook veel in die lijst ... 67 om correct te zijn en mijn toestel loopt niet vast, is niet traag en ik kan alles doen.
                      Ik heb dat al eens geprobeerd om zo veel mogelijk te stoppen, ik merk geen voordeel.
                      Als je daarna een van de afgesloten apps zou starten ... dan "kan" dat iets trager verlopen mits ze niet meer in het RAM zitten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het is niet direct nuttig om daarmee bezig te zijn als er geen problemen zijn ... als er geen geheugen meer vrij is bij het starten van een nieuwe app, dan wordt deze dat het langst niet gebruikt werd afgesloten.
                        Bij mij staan er ook veel in die lijst ... 67 om correct te zijn en mijn toestel loopt niet vast, is niet traag en ik kan alles doen.
                        Ik heb dat al eens geprobeerd om zo veel mogelijk te stoppen, ik merk geen voordeel.
                        Als je daarna een van de afgesloten apps zou starten ... dan "kan" dat iets trager verlopen mits ze niet meer in het RAM zitten.
                        OK, bedankt voor de heldere uitleg.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          En 2 jaar is niks : mijn vrouw haar iPhone 4S is van 2012 en draait nog dezelfde, nieuwe iOS versie als een 6S... Origineel met iOS5 en draait nu de nieuwste iOS9 zonder problemen.
                          Ik vraag me af op hoeveel version upgrades een Galaxy S6 of S7 recht zal hebben ? 2 ?

                          En Android tablets zijn dus nog erger : vind je het normaal dat een tablet van bijna 500 euro, gekocht met Android 4.2, officieel naar 4.4.2 (dus zelfs nog niet 4.4.4) werd geüpdate, en dat het dan stopt ? Geen Lollipop, geen Marshmallow, en zeker al geen Android N. M'n vrouw heeft een iPad 2, origineel iOS 4 , nu ook zoals haar 4S iOS 9, ze gebruikt hem nog eke dag. Het is geen snelheidsmonster, maar alles werkt prima.
                          Uw vrouw zal met haar Apple producten blijkbaar ook wat updates moeten missen.

                          Naar goede gewoonte lanceert Apple enkele dagen voor de iPhone-release een iOS-update.

                          Zal iOS 10 op jouw iPhone werken?
                          iPhone 4-eigenaars kunnen helaas niet genieten van de nieuwe update. © Apple.
                          De nieuwe update is enkel beschikbaar voor recente modellen. Wie een iPhone 5 of een recenter model heeft, zal van de update kunnen genieten. Helaas zal iedereen met een iPhone 4s of ouder het met de oude iOS-versie moeten doen.
                          Wie een iPad 4 heeft, een iPad Air, een iPad mini 2, een iPad Pro 9.7 inch of een recenter model, zal ook kunnen genieten van iOS 10. Wie een ouder model heeft, heeft pech.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X