Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fast, easy and safe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fast, easy and safe

    ik vind dit een mooie met veel verhaal , een ieder kan er iets bij bedenken want er is veel te zien, en toch van ik hem niet te druk omdat alles bij elkaar past
    mvg

    Comment


    • #17
      Re: Fast, easy and safe

      Oorspronkelijk geplaatst door jozef De Ryck Bekijk bericht
      voor mij Sociale fotografie,goed vastgelegd Sien !!! grts Jozef
      Mee eens. Zeker een interessant beeld en dus jammer als je dat niet ziet
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #18
        Re: Fast, easy and safe

        Die mannen zitten daar ook niet gewoon, ze zijn daar met iets specifieks bezig : de bestemmeling van de geldtransfer op de hoogte brengen en de code doorsturen om het geld mee af te halen, vandaar die telefoons/smartphones.

        En vandaar ook de titel : ' Fast, easy and safe ' en de wellichte bewuste scherpstelling op die tekst en niet op de mannen zelf. Je weet nooit, privacy en zo .... en mensen herkenbaar op het internet zetten, vreemdelingen dan nog, bierdrinkers (gelukkig want dus geen islamieten), ....

        Leuk ook dat Cara pils blikjes daar benut worden, waarbij ik denk dat ze die in die winkel gekocht hebben. Misschien omdat ze dorst hadden, maar dat is het verhaal niet. Het verhaal is dat Cara pils in de Colruyt gekocht wordt door die handelaar en dan schiet mij spontaan de verontwaardiging en de ludieke akties voor de geest toen Colruyt een jaar terug de naam Cara pils wou veranderen in Everyday Pils (nu staat er in kleine tekst ook Everyday op, maar Cara werd behouden. En nee, Djivan, de naam van de biertjes zeggen weinig over de foto, wel iets over die mannen : die leven hier spaarzaam om iets meer van hun minimum inkomens over te houden om naar huis te sturen. Ik ken er ook anderen die iets naar het buitenland sturen, maar dat zijn dan meestal oudere autochtone rakkers die geld opsturen naar hun ' verloofde' die ze op het internet hebben leren kennen ...

        Let wel, er drinkt er ook eentje Jupiler, dat zal dus een liefhebber van het belgisch voetbal zijn ....

        De verwaarloosde gevel, wellicht ook verwaarloosde buurt, vandaar zo'n winkeltjes (imagoverlagend idd. .... )

        Maar een vuilbakje buiten voor de ter plekke geconsumeerde blikjes of andere verpakking in kwijt te raken (en dus niet om straat te zwieren), ... prima initiatief van de winkelier, misschien wel een lokale verplichting van het stadsbestuur ...

        En dan nog wat solidariteit, persoon 3 vraagt en krijgt een blikje van persoon 4 ...

        Soms valt de nikkel pas achteraf, soms wordt dat alles door een fotograaf spontaan aangevoeld en drukt hij of zij af .... als Bommasien al lang dood en begraven is zal men willicht unaniem zeggen dat het een ingeving van de fotograaf was, nu houdt men het op het rommelige, geen scherpstelling (die er wel degelijk is), gewoon wat mensen op een rij, enzovoort ...

        Ter info : ik gebruik nooit belachelijke emoticons, elke vorm van ironie, sarcasme, humor, enz. moet de lezer zelf leren ontdekken ... maar er zit een hoop verhaal in de foto.

        Comment

        Working...
        X