Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Artisjok

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Artisjok

    Een wat drukke achtergrond, maar wat wil je op een veld vol artisjokken .


  • #2
    Re: Artisjok

    Zoals je zelf aankondigt, de achtergrond oogt nogal warrig en druk. Ik kan dit aanvaarden omdat ik rekening hou met de omgeving waar de foto is opgenomen. Voor de rest zit alles behoorlijk naar mijn mening.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Artisjok

      Mooi hoor.
      alleen rondom het onderwerp zou ik wat croppen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Artisjok

        Probeer volgende keer eens uit een andere hoek, dan heb je misschien een andere rustigere achtergrond.
        Geen idee met welke instellingen of camera/lens deze foto genomen is, maar de bokeh is erg onrustig en kijkt daarom niet prettig.
        Ik vind het meer een kiekje dan een mooie foto op dit moment.

        Comment


        • #5
          Re: Artisjok

          Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
          Probeer volgende keer eens uit een andere hoek, dan heb je misschien een andere rustigere achtergrond.
          Geen idee met welke instellingen of camera/lens deze foto genomen is, maar de bokeh is erg onrustig en kijkt daarom niet prettig.
          Ik vind het meer een kiekje dan een mooie foto op dit moment.
          Wanneer je midden veld artisjokken staat, is het moeilijk/onmogelijk om een rustige achtergrond te vinden.
          Enne.... ik maak niks anders dan kiekjes, want een kiekje = een amateurfoto... en laat ik nu toch wel een amateur zijn zeker en geen prof .

          Comment


          • #6
            Re: Artisjok

            Gezien de locatie is deze foto zeker niet slecht, belichting is goed onder controle(mss een iets groter diafragma voor een waziger achtergrond, weet niet met welke instelling deze gemaakt is). Croppen zou ik hier niet doen.

            Comment


            • #7
              Re: Artisjok

              Je kan een lager standpunt proberen. Lucht is meestal rustiger Al is het maar voor een deel.

              Een kiekje vind ik iets wat je voor jezelf neemt of eventueel om op sociale media te droppen, een foto is iets waar een ander ook iets aan heeft om naar te kijken. Dat heeft voor mij niks met amateur of pro te maken. Mijn mening hé...

              Comment


              • #8
                Re: Artisjok

                Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
                Je kan een lager standpunt proberen. Lucht is meestal rustiger Al is het maar voor een deel.

                Een kiekje vind ik iets wat je voor jezelf neemt of eventueel om op sociale media te droppen, een foto is iets waar een ander ook iets aan heeft om naar te kijken. Dat heeft voor mij niks met amateur of pro te maken. Mijn mening hé...
                Voor een lager standpunt zou ik door mijn knieën moeten gaan, en door een paar beperkingen kan ik dit niet.
                En ik heb het hier al ergens geschreven, als amateurfotograaf hoeft het van mij niet altijd 101 % goed te zijn wat hier gepost wordt.
                Dat zijn de foto's in Oordeel en SC trouwens ook niet, zelfs daar staan misbaksels...dus.
                Ik kan soms meer genieten van een archislechte foto die mij een nieuwe streek, regio, gebied leert kennen dan van een uitmuntende detailfoto van één of ander architecturaal wonder (om maar een voorbeeld te noemen).
                Bij die laatste heb ik meer bewondering voor de architect/aannemer dan voor de fotograaf, hoe mooi ook vastgelegd.
                Iedereen heeft een eigen mening over foto's, en maar goed ook.

                En al mijn kiekjes neem ik in de eerste plaats voor mezelf. Ik ben op geen enkele van die zogezegde sociale media actief, tenzij je BD daar ook onder catalogeert.
                Het zou er nog al moeten aan mankeren dat ik foto's ga maken voor anderen, speciaal om hier te tonen... .
                Dat kan wel, maar dat is dan voor de maandelijkse challengen voor wie er wil aan meedoen.

                Van die kiekjes plaats ik er hier of elders eens een paar om te zien of andere mensen die ook leuk/goed vinden en wat er eventueel nog aan te verbeteren is.
                Eventueel zelfs een kiekje met een beetje achtergrond info, die mensen kan inspireren tot een bezoek aan of iets dergelijks, of met één of ander weetje...
                That's it.
                Last edited by Guest17; 25 augustus 2016, 14:53.

                Comment


                • #9
                  Re: Artisjok

                  Iedereen voelt zich hier wel redelijk snel aangevallen hoor , inclusief dingen uit de context te trekken (ik zeg toch helemaal niet dat je speciaal fotos moet nemen voor anderen...) Het waren maar tips - geen kritiek! - om een betere foto te nemen, eventuele beperkingen kan ik niet ruiken.

                  Ik zie op je site heel wat foto's die het kiekjes niveau ver overstijgen, die wel een verhaal vertellen, mooie compsities met perfecte belichting en zoals je zegt uitnodigen om zelf de plek eens te bezoeken. Deze artisjok is gewoon een foto/kiekje (geef het kind een naam) van een artisjok maar dan foto technisch niet zo geslaagd.

                  My 2 cents...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Artisjok

                    Nog nooit zien groeien denk ik - toch wel interessant dan
                    Het leven van de Artisjok
                    Mooi licht - veel detail
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Artisjok

                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                      Nog nooit zien groeien denk ik - toch wel interessant dan
                      Het leven van de Artisjok
                      Mooi licht - veel detail
                      Peter
                      Daarom dat ik deze genomen heb, net omdat je drie fases van de groei/bloei ziet .

                      Comment

                      Working...
                      X