Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies over filmcamera met enkele lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: advies over filmcamera met enkele lenzen

    Wauw, een FM3a.
    Mooie camera, maar volgens mij zijn er veel goedkopere alternatieven, die net zo goed hun dienst bewijzen (FE, FE2, FM2n).

    Comment


    • #17
      Re: advies over filmcamera met enkele lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door geert62 Bekijk bericht
      je zoekt dus eigenlijk een "presse-papier" ?

      neen , leuk lijntje over nostalgisch analoog.
      veel plezier en succes ermee.
      vergelijking met jaren 70 "muziekinstallaties" gaat wel op : niet echt rationeel maar toch duidelijk anders.

      ik zou juist m'n keuze (en zoektocht) niet zo strikt tot 1 subtype ( Nikon FM3) beperken.
      wat de Zenit EM betreft : was is z'n tijd een draak van een toestel, verkocht in winkels zoals photohall, met een externe lichtmeter die bovenop z'n prisma was ingebouwd ( ttz: als je onderwerp in de schaduw stond en jijzelf in de zon was je foto gruwelijk onderbelicht ( jaja , zelfs in RAW ) de lenzen zijn nu populair door hun onscherpte die nu als fotogeniek wordt beschouwd ( of klinkt dat net iets te gekleurd ?)

      wat lenzen betreft : een echte amateur had een 28mm, 50mm en 135mm ( waren ook de goedkoopste), liefst in een tas die je nu nog ziet bij vissers ( gemakkelijk om op te gaan zitten en om een weg te banen tussen het volk).

      succes, en houd ons op de hoogte.

      grten, Geert.

      Bedankt voor de goeie info!
      Niet echt een presse papier nodig, de Sansui 9090 of Pioneer SX-1250 van 40kg 't stuk kunnen presse papier voor hele telefoonboeken spelen terwijl je ze gebruikt.

      Neen, m'n PEN-F staat bvb altijd gewoon op m'n bureau, niet in een kast.
      Altijd handig als eentje van m'n katjes weer onnozel doet en ik het moment wil vastleggen op een kwalitatieve manier ipv met die onnozelle iPhone.
      En als ik even verstrooid wegdroom voor m'n computer kan ik genieten van het zicht van zo'n mooi stukje materiaal als een PEN-F of m'n vintage Sansui 9090 zelfs als ik ze niet gebruik.
      Jullie niet dan?
      Niemand die gewoon kan genieten door te kijken naar een mooi gebruiksvoorwerp zoals een camera, versterker of whatever?
      Kijk even naar deze twee links.

      I picked this up for 30 bones. The unit needed an intense cleaning, and I had to replace several resistors and capacitors on the driver board -- to get the protection circuit to disengage. I also followed the mod to the selector switch power harness to keep the display lights on in all modes...



      Nostalgie ... niks mooiers!
      Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

      Comment


      • #18
        Re: advies over filmcamera met enkele lenzen

        Mocht je nog niks gevonden hebt hier een mooi aanbod.
        In één pakket:
        Asahi Pentax SP 500 gelijk aan de SP1000. (Werkende batterij en geen lichtlekken.
        (Het getal 1000 hebben ze er niet opgedrukt maar het toestel kan wel op 1:1.000ste fotograferen)
        Originele Asahi Pentax nekriem en draagtas.
        Handleiding Asahi Pentax SP 500 Nederlands.
        Pentax flits opzetstuk.
        Super Takumar 1:2/55mm + originele lensdop + B &W 49ES KR 1,5 UV filter.
        Asahi Pentax Polarizing 49mm filter in origineel doosje.
        Asahi Pentax oculairloep 2x vergrotend in echt lederen etui. (0,0 gebruikssporen!!!)
        Pallas Auto 1:2.8/28mm originele lensdoppen in lederen koker (0,0 gebruikssporen en bijzonder klaar glas!).
        Pallas 62mm UV filter + Hard plastieken zonnekap.
        Panagor Auto Tele Converter 2x PS in hard lederen etui.
        Set van drie tussenringen Primax.
        Starblitz 200A-Quick Slave met handleiding.
        Draadontspanner.

        Mocht u nog willen uitbreiden dan heb ik nog het volgende:
        Vivitar 28mm 1:2.5 + beide lensdoppen + zonnekap, in hard lederen foedraal.
        Vivitar 135mm 1:2.8 ingebouwde zonnekap + beide lensdoppen, in hard lederen foedraal.
        Vivitar 200mm 1:3.5 ingebouwde zonnekap + beide lensdoppen, in hard lederen foedraal.
        Asahi SMC Takumar 50mm 1:1.4 + originele zonnekap + beide lensdoppen + hard lederen foedraal.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: advies over filmcamera met enkele lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Mocht je nog niks gevonden hebt hier een mooi aanbod.
          In één pakket:
          Asahi Pentax SP 500 gelijk aan de SP1000. (Werkende batterij en geen lichtlekken.
          (Het getal 1000 hebben ze er niet opgedrukt maar het toestel kan wel op 1:1.000ste fotograferen)
          Originele Asahi Pentax nekriem en draagtas.
          Handleiding Asahi Pentax SP 500 Nederlands.
          Pentax flits opzetstuk.
          Super Takumar 1:2/55mm + originele lensdop + B &W 49ES KR 1,5 UV filter.
          Asahi Pentax Polarizing 49mm filter in origineel doosje.
          Asahi Pentax oculairloep 2x vergrotend in echt lederen etui. (0,0 gebruikssporen!!!)
          Pallas Auto 1:2.8/28mm originele lensdoppen in lederen koker (0,0 gebruikssporen en bijzonder klaar glas!).
          Pallas 62mm UV filter + Hard plastieken zonnekap.
          Panagor Auto Tele Converter 2x PS in hard lederen etui.
          Set van drie tussenringen Primax.
          Starblitz 200A-Quick Slave met handleiding.
          Draadontspanner.

          Mocht u nog willen uitbreiden dan heb ik nog het volgende:
          Vivitar 28mm 1:2.5 + beide lensdoppen + zonnekap, in hard lederen foedraal.
          Vivitar 135mm 1:2.8 ingebouwde zonnekap + beide lensdoppen, in hard lederen foedraal.
          Vivitar 200mm 1:3.5 ingebouwde zonnekap + beide lensdoppen, in hard lederen foedraal.
          Asahi SMC Takumar 50mm 1:1.4 + originele zonnekap + beide lensdoppen + hard lederen foedraal.
          Bedankt voor het mooie aanbod maar heb al ergens m'n zinnen op gewet en met een paar mensen in PM.
          Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

          Comment

          Working...
          X