Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonder tongetje, beter?+ update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] zonder tongetje, beter?+ update

    update ahv tip:
    Last edited by bommasien; 27 juli 2016, 08:22.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: zonder tongetje, beter?

    Wel, qua compositie vind ik deze een stuk beter. De kin staat er volledig op, en je hebt op ooghoogte gefotografeerd en je modelletje kijkt in de lens, wat een veel directer portret oplevert. Maar wat mij bij deze foto het meest stoort is het licht en de schaduwen. Geen idee waarom je ook altijd je exif verwijdert als je een beoordeling vraagt, maar omdat het zo close-up is was het misschien beter geweest om beide ogen scherp te krijgen. Daarnaast zie ik allerlei vuiltjes op het gezicht. Als ik heel eerlijk mag zijn, dan is dit is gewoon een snapshot uit de duizend, vlug even getrokken terwijl het kind in de buggy zit tijdens een wandelingetje. En daar is niets verkeerd mee, dergelijke foto's zie je bij iedere familie aan het prikbord hangen of ingekaderd op een kastje, maar op een fotoforum verwacht ik dit eerder in een beginnershoek. Ik denk, als je je niveau wat hoger wil tillen, dat je een workshop over kinderfotografie moet volgen, leren hoe je met licht moet werken en dergelijke. Met alleen maar te proberen en telkens raad te vragen op een forum ga je die volgende stap niet bereiken denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: zonder tongetje, beter?

      Is beter Sien.
      Heb jij photoshop?
      Hier zou ik vooral de ogen en de mond wat opscherpen. Het zit nu wat dof.
      Ook de z/w omzetting kan best wat extra pit gebruiken. Beter gitzwart dan grijs voor je schaduwen. Hooglichten iets hoger laten uitkomen en dan gaat dat contrast veel sterker zijn.

      Comment


      • #4
        Re: zonder tongetje, beter?

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Is beter Sien.
        Heb jij photoshop?
        Hier zou ik vooral de ogen en de mond wat opscherpen. Het zit nu wat dof.
        Ook de z/w omzetting kan best wat extra pit gebruiken. Beter gitzwart dan grijs voor je schaduwen. Hooglichten iets hoger laten uitkomen en dan gaat dat contrast veel sterker zijn.
        update geplaatst!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: zonder tongetje, beter?

          Ik mis echt scherpte Sien, en dat is jammer.
          Heb nog zoveel te leren :)

          Comment


          • #6
            Re: zonder tongetje, beter?

            Ik vind het alvast een goede stap vooruit.
            Het z/w spreekt mij meer aan nu.
            Scherpte is ook beter.

            Comment

            Working...
            X