Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 80d of de canon 7d2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 80d of de canon 7d2

    welke zouden jullie kiezen?
    het prijs verschil is maar 200 euro de canon 80d heeft nieuwe sensor enz
    de canon 7d is dan weer sneller
    fotografeer graag actie
    maar bij optredens waar weinig ligt is is de canon 80d beter dan de canon 7d2?

  • #2
    Re: canon 80d of de canon 7d2

    Er zit dus maar 1 ding op : wachten tot Canon een 87DII op de markt brengt ... het beste van de twee in 1 toestel.

    Zoiets als Nikon deed met de D500 ...

    Comment


    • #3
      Re: canon 80d of de canon 7d2

      De hoge iso van de 80D is wel iets beter dan die van de 7D MKII, maar dat verschil is niet zo groot dat je het meteen op de foto's zal zien (kijk zelf naar de vergelijkende studiotestfoto's op dpreview.com).
      Voor concertfotografie heb je ofwel geluk nodig dat er een goede belichting is, maar als die er niet is, dan is een full-frame camera met lichtsterke lenzen in het voordeel tegenover een crop camera.

      Sigma heeft wel een paar interessante f1,8 zoomlenzen voor cropcamera's, maar die zijn bijna even duur en even zwaar als de f2,8 zoomlenzen met een vergelijkbare brandpuntsafstand voor full-frame camera's.
      Met die f1,8 zoomlenzen kan je de iso van een crop camera een stuk lager houden waardoor je bijna vergelijkbare resultaten krijgt in vergelijking met f2,8 lenzen op full-frame.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: canon 80d of de canon 7d2

        stel ik ga voor de canon 7mark2 om zen snelheid ben ik beter dat ik investeer in de sigma of tamron 150-600 ,en investeer in de sigma 1,8 50-100 ,spaar ik de lens 70-200 uit in 2,8 maar dan heb je natuurlijk de afstand maar als je dicht aan het podium geraakt is mischien 50-100 voldoende niet om closup? of zie ik het verkeert;had men oog ook laten vallen op die 1.8.ps kwa zoom is de canon 100-500 zoveel beter ook kwa snelheid scherpstelling dan de sigma 150-600 comtanpory?de sport versie van sigma heb ik in men hand gepakt dat is niet te doen vanuit hand te trekken echt zwaar dus voor vogels enz of rally enz is het de keuze canon 100-400 of sigma 150-600 en dan zit je nog met het enorm prijs verschil

        Comment


        • #5
          Re: canon 80d of de canon 7d2

          Oorspronkelijk geplaatst door krisleeuw Bekijk bericht
          ps kwa zoom is de canon 100-500 zoveel beter ook kwa snelheid scherpstelling dan de sigma 150-600 comtanpory?de sport versie van sigma heb ik in men hand gepakt dat is niet te doen vanuit hand te trekken echt zwaar dus voor vogels enz of rally enz is het de keuze canon 100-400 of sigma 150-600 en dan zit je nog met het enorm prijs verschil
          In vergelijking met de vroegere 50-500 van Sigma is de nieuwe 150-600 een pak sneller en accurater qua scherpstelling.
          Tussen de 150mm en de 300mm zit de scherpstelling er 95% van de keren bal op (vanuit de hand getrokken)
          Tussen 300mm en ongeveer 450mm daalt dit naar een 80% (veel licht) tot 50% (weinig licht).
          Boven de 450mm mag je toch rekenen op 50% bij veel licht, maar bij weinig licht is het zoals op de loterij spelen: veel proberen en zelden winnen.

          Wat mij is bijgebleven van mijn korte ervaring met de nieuwe 100-400 L II, is dat deze sneller scherpstelt en een hoger percentage scherpe beelden geeft.
          Ook ben ik veel meer overtuigd van de beeldstabilisatie van Canon. Hoewel Sigma een zeer verdienstelijke poging onderneemt, komen ze echt niet in de buurt van de IS van Canon.

          Zelf heb ik gekozen voor de Sigma 150-600 Contemporary omdat, voor wat ik doe, ik 80% van de tijd alles kan doen met mijn 70-200.
          Ik had er geen behoefte aan om nog eens €2.000+ uit te geven aan een lens die ik misschien 10-15% van de tijd zou gebruiken.
          Hoewel de 150-600 niet op kan tegen de snelheid en kwaliteit van de 100-400, beschouw ik deze toch als één van de beste telelenzen wat prijs vs. kwaliteit betreft.
          Je kan voor €1.000 niet dezelfde kwaliteit verwachten als voor een lens met minder zoomrange voor €2.000, maar zo ver komt die kwaliteit toch niet achter binnen het 150-400 bereik.

          Als je de lens het grootste deel van de tijd gaat gebruiken, dan zou ik de stap wagen naar de 100-400, je wil uiteindelijk dat je primary lens de best mogelijke kwaliteit geeft.
          Als je de lens slechts een klein deel van je tijd gaat gebruiken, dan kun je toch €1.000 uitsparen door voor de Sigma 150-600 C te gaan.

          P.S. : wat de camera body betreft zit ik met hetzelfde probleem. Mijn 60D begint zo wat aan vervanging toe te zijn en ben aan het twijfelen tussen 80D, 7D Mk II of wachten op de 7D Mk III (wat nog 2 tot 4 jaar kan duren ...)
          Canon EOS 60D // Canon EF 28-300 f/3.5-5.6 L IS USM // Canon EF 70-200 f/2.8 L IS II USM // Sigma 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM C
          Don't dream your life, live your dream !

          Comment


          • #6
            Re: canon 80d of de canon 7d2

            De Canon 100-400 L IS II heeft een heel snelle autofocus, en is optisch heel goed, maar bij de meeste optredens kan je er niet veel mee aanvangen omdat er te weinig licht is.
            De Canon 70-200 f2,8 L IS II is ook op alle gebieden heel goed, maar voor sommige onderwerpen is 200mm dan weer te kort...

            De ene lens kan dus niet zomaar de andere vervangen, je zal een keuze moeten maken (of beide kopen, maar dan wordt het een grote investering).
            Je kan de 70-200 wel met teleconverters combineren, maar dan verlies je de autofocussnelheid, en ook de scherpte zal verminderen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X