Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoekzoom voor Canon 70D.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Groothoekzoom voor Canon 70D.

    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    Dat kan best zijn. Lenzen worden verkocht onder hun "marketing" naam, dus een 17-40, of een 17-55. Maar in werkelijkheid is dat dan bvb een 17,6-38,9 lens (17-40), of een 16,8-53,5 lens.
    Nu, het verschil tussen 16,8 en 17,6, dat ga je al merken op fotos. Dat kan al 2 graden meer beeldhoek opleveren.
    Bovendien is de sensor van uw Sony (23,5 x 15,6) ook nog een beetje groter dan die van Canon (22,5 x 15). Dat zorgt ook voor iets meer breedhoek igv de Sony.
    Ah, dankjewel voor deze verduidelijking! Dat zal het dan zijn. Niet dat het de wereld verschilt maar toch merkbaar wat breder.
    Met ik van Sony kom heb ik ook geen enkele ervaring met Canon en zijn lenzen.
    Dus als ik zou opteren voor een Canon 17-55 2.8 IS in plaats van mijn Canon ef 17-40mm f4 L USM zou ik alleen de lichtsterkte (en wat groter bereik 55 mm) meer hebben.
    Anders moet ik opteren voor een ultra groothoekzoom.
    Canon

    Comment


    • #17
      Re: Groothoekzoom voor Canon 70D.

      Ik laat nog even weten dat het een tweedehandse Canon 17-55 2.8 IS geworden is.
      Geen bredere hoek dus maar wel wat lichtsterker om meer allround te zijn.
      Wel heb ik gemerkt dat er toch een aantal stofjes binnen in de lens zitten maar zo te lezen is dit een algemeen probleem van deze lens.
      Is op het eerste gezicht niet te zien op de foto's.
      Canon

      Comment


      • #18
        Re: Groothoekzoom voor Canon 70D.

        Prima lens.

        Hoewel, vandaag had ik dan toch een nieuwe lens gekocht : Sigma 17-50mm F/2.8 EX DC OS Canon aan 339 euro.

        Comment


        • #19
          Re: Groothoekzoom voor Canon 70D.

          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Prima lens.

          Hoewel, vandaag had ik dan toch een nieuwe lens gekocht : Sigma 17-50mm F/2.8 EX DC OS Canon aan 339 euro.
          Is het wel niet zo dat de Canon versie iets beter is dan de Sigma of Tamron? Heb ik enkele keren gelezen op reviews. Al is er een groot prijsverschil natuurlijk...
          Canon

          Comment


          • #20
            Re: Groothoekzoom voor Canon 70D.

            (mijn) principe is : zet een goede Canon op je Canon, een goede Nikon op je Nikon, ....


            De Canon is zonder discussie idd. iets beter.

            En als je een Sigma zonder tussenkomst van de benelux importeur koopt kan je die al kopen aan 250 euro, maar ja, bij probleempjes zit je dan zonder Sigma garantie ... dan maar beter 70 euro meer uitgeven bij een lokale dealer.

            Comment


            • #21
              Re: Groothoekzoom voor Canon 70D.

              Dankjewel voor de tip.
              Ik ben in ieder geval heel blij met de Canon.
              Canon

              Comment

              Working...
              X