Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I feel you upon my skin...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: I feel you upon my skin...

    Mooi dat je hele teksten snel kan kopiëren en plakken en dit had ik zelf ook wel kunnen opzoeken.
    Maar een van de laatste paar regels zijn van jou en het blijft dus een kwestie van gevoel (smaak) wat een filmisch beeld is en dat kan een closeup of juist geen closeup zijn en mijn smaak is dan toch meer een closeup beeld voor meer duidelijkheid wat er gebeurd in dit stilstaand fragment van een film.

    Comment


    • #17
      Re: I feel you upon my skin...

      Oorspronkelijk geplaatst door sugarman2 Bekijk bericht
      Mooi dat je hele teksten snel kan kopiëren en plakken en dit had ik zelf ook wel kunnen opzoeken.
      Maar een van de laatste paar regels zijn van jou en het blijft dus een kwestie van gevoel (smaak) wat een filmisch beeld is en dat kan een closeup of juist geen closeup zijn en mijn smaak is dan toch meer een closeup beeld voor meer duidelijkheid wat er gebeurd in dit stilstaand fragment van een film.
      Natuurlijk kan ik dat kopiëren en plakken. Dat was ook de bedoeling (nu ja, moest het eigenlijk overtypen) maar het verduidelijkt wel wat voor mij 'filmisch beeld' eigenlijk is.
      Voor mij zou in di beeld het onderlichaam weglaten net de sterkte van beweging wegnemen. En in dit beeld probeer ik licht aan te sturen op een glijdende beweging pan, tracking-gewijs of zwevende....

      Comment


      • #18
        Re: I feel you upon my skin...

        mooie theorie over het filmisch beeld (ahem) Een andere theorie is dat beeld de emotie vervlakt. We kijken vanuit de zetel met een zakje chips in de hand naar de meest gruwelijke taferelen in het journaal. Een beeld zal altijd meer van de kijker vergen dan wanneer de kijker het in het echt zou zien. Vandaar mijn kritiek destijds op je caravan foto....als je weet dat beeld de emotie vervlakt, en je je beeld dan nog eens van een compo voorziet waardoor het raam een flatscreen lijkt, dan heb je beeld in beeld en is de betrokkenheid van de kijker miniem. De andere caravanfoto met de vingertoppen tegen het raam, heeft dit niet. mooie verzorgde fotos uiteraard.
        Dit beeld vergt ook meer van de kijker en 90% die na 0.2 seconden de bedoeling of inhoud niet ziet houdt het voor bekeken, wat eigenlijk goed is, want je maakt foto's voor de 10%.

        Waarom ga je ook niet voor het formaat, met zwarte banden boven en onderaan om het opnieuw 2/3 te maken?
        My Website : http://www.ineedair.org
        Music / Painting / Motion Graphics / Image
        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

        Comment


        • #19
          Re: I feel you upon my skin...

          Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
          mooie theorie over het filmisch beeld (ahem) Een andere theorie is dat beeld de emotie vervlakt. We kijken vanuit de zetel met een zakje chips in de hand naar de meest gruwelijke taferelen in het journaal. Een beeld zal altijd meer van de kijker vergen dan wanneer de kijker het in het echt zou zien. Vandaar mijn kritiek destijds op je caravan foto....als je weet dat beeld de emotie vervlakt, en je je beeld dan nog eens van een compo voorziet waardoor het raam een flatscreen lijkt, dan heb je beeld in beeld en is de betrokkenheid van de kijker miniem. De andere caravanfoto met de vingertoppen tegen het raam, heeft dit niet. mooie verzorgde fotos uiteraard.
          Dit beeld vergt ook meer van de kijker en 90% die na 0.2 seconden de bedoeling of inhoud niet ziet houdt het voor bekeken, wat eigenlijk goed is, want je maakt foto's voor de 10%.

          Waarom ga je ook niet voor het formaat, met zwarte banden boven en onderaan om het opnieuw 2/3 te maken?

          Het laatste punt wat je zegt over de 2/3 is inderdaad iets dat ik eigenlijk meer zou moeten toepassen. (of eerder, in gedachten moet houden tijdens de opnames)
          Op dit moment blijf op dat vlak nog eerder bij de traditionele beeldverhouding.

          En wat je zegt over de caravan:
          Het is bij dat beeld net de bedoeling dat je een buitenstaander bent. Alsof je iemand bent die de caravan benaderd zonder dat het meisje dat er zit, dit weet.
          Dat wegnemen zou voor mij net dat effect wegnemen. :-)

          Comment


          • #20
            Re: I feel you upon my skin...

            Met filmisch bij Neil heb ik het eerder over de diepte in contrast met de specifieke kleur/toonaarden die hij gebruikt. Het is de combinatie van al die dingen in zijn werk waardoor ik het een filmisch beeld vond. Voor mij had dit beeld even goed een closeup kunnen zijn uit een Hollywood film...
            Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

            Comment


            • #21
              Re: I feel you upon my skin...

              NDW gebruikt ook een stijl die sterk aanleunt bij colorgrading (een techniek die ze in de filmindustrie veel toepassen).
              Samen met de compo en opbouw kom je tot dat filmisch gevoel.
              Vind het wel goed gedaan trouwens maar dat had ik al gezegd.

              Comment


              • #22
                Re: I feel you upon my skin...

                Alhoewel ik een grote fan ben van het werk van Neil vind ik deze toch niet geslaagd. Eender hoeveel uitleg je erbij verzindt blijft het plaatje voor mij gewoon rommelig en een uitschieter in het voor de rest mooie werk van NeiL

                Comment


                • #23
                  Re: I feel you upon my skin...

                  Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
                  Alhoewel ik een grote fan ben van het werk van Neil vind ik deze toch niet geslaagd. Eender hoeveel uitleg je erbij verzindt blijft het plaatje voor mij gewoon rommelig en een uitschieter in het voor de rest mooie werk van NeiL
                  De uitleg is eerder in antwoord op de vragen die gesteld worden, en de kritiek dat geuit is. :-)
                  Maar zoals ik wel in de post zei, wist ik wel dat deze niet bij iedereen welkom ging zijn.

                  Comment


                  • #24
                    Re: I feel you upon my skin...

                    ik ben wel 'fan ' van dit soort werk. Al is het minder voor de mainstream weg gelegt. je doet me soms wat denken aan een alessioalbi die ik op instagram volg. Tis niet helemaal het zelfde maar er hangt een herkenbare sfeer in jullie foto's.
                    Ik moet bij deze foto ook wel zeggen dat ik niet meteen de krabben gespot had.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment

                    Working...
                    X