Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW Convertor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: RAW Convertor

    Ik gebruik camera Raw die bij Photoshop CC zit. Heeft volgens mij dezelfde mogelijkheden als Lightroom maar 'bemoeit' zich niet met mijn manier om mijn foto's te klasseren. Ik krijg de kriebels van systemen die mij in een bepaalde richting dwingen. De foto's worden opgehaald uit de map waarin ik ze gestoken heb, en blijven daar zitten ook na bewerking. Misschien zal ik de finesse van Lightroom niet begrepen hebben, best mogelijk, maar het maken van een of meerdere bijkomende bibliotheken waarin foto's eerst moeten geïmporteerd worden, werkt voor mij misleidend.

    Comment


    • #17
      Re: RAW Convertor

      Hier ook Aftershot Pro.
      De reden is dat ik daar de hoogste performantie uit kan halen in mijn workflow.
      Het werkt gelijkaardig aan Lightroom die ik ook staan heb maar Lightroom kost mij teveel tijd.

      Comment


      • #18
        Re: RAW Convertor

        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
        Ik gebruik camera Raw die bij Photoshop CC zit. Heeft volgens mij dezelfde mogelijkheden als Lightroom maar 'bemoeit' zich niet met mijn manier om mijn foto's te klasseren. Ik krijg de kriebels van systemen die mij in een bepaalde richting dwingen. De foto's worden opgehaald uit de map waarin ik ze gestoken heb, en blijven daar zitten ook na bewerking. Misschien zal ik de finesse van Lightroom niet begrepen hebben, best mogelijk, maar het maken van een of meerdere bijkomende bibliotheken waarin foto's eerst moeten geïmporteerd worden, werkt voor mij misleidend.
        idem hier dus vandaar aftershot pro
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #19
          Re: RAW Convertor

          Ik gebruik Capture one omdat deze:
          - me de keuze geeft om te werken met sessies, met een cataloog of direct met de foto's in de folder waar ik ze plaatste
          - de beste auto rendering heeft van alle raw converters die ik gebruikte (lightroom, aftershot, photo ninja)
          - toestaat om de ganse software volledig in te richten op basis van mijn eigen workflow (en me dus niet verplicht van de in de tool aanwezige standaard workflow te volgen)

          Ik moet wel weggen dat ik de overschakeling naar Capture One redelijk moeilijk vond.

          Comment


          • #20
            Re: RAW Convertor

            Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
            Ik gebruik camera Raw die bij Photoshop CC zit. Heeft volgens mij dezelfde mogelijkheden als Lightroom maar 'bemoeit' zich niet met mijn manier om mijn foto's te klasseren. Ik krijg de kriebels van systemen die mij in een bepaalde richting dwingen. De foto's worden opgehaald uit de map waarin ik ze gestoken heb, en blijven daar zitten ook na bewerking. Misschien zal ik de finesse van Lightroom niet begrepen hebben, best mogelijk, maar het maken van een of meerdere bijkomende bibliotheken waarin foto's eerst moeten geïmporteerd worden, werkt voor mij misleidend.
            Mijn werkwijze is zoals van u: geen LR bibliotheken waaruit foto's geïmporteerd moeten worden. Ik gebruik nog steeds Capture NX 2 en Capture NX D van Nikon omdat ik mijn NEF bestanden wil behouden. Ik beheer ook op eigen manier mijn mappen. Ik gebruik Lightroom dus niet voor NEF bestanden en alleen soms voor bewerkingen waar de Nikon software in te kort schiet.

            Comment


            • #21
              Re: RAW Convertor

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Welke RAW Converter gebruiken jullie en waarom vind je die beter dan een andere ?

              grts
              Sieg
              VNX2 en / of CAPTURE NX-D
              omdat ik ze gemakkelijk vind; Alle 2 de programma's zijn van nikon en zeer geschikt voor RAW;NEF; JPG en ze zijn gratis te downloaden van hun sit
              Ik werk er al jaren mee.

              Comment


              • #22
                Re: RAW Convertor

                Als Nikon-gebruiker beperk ik mij tot Capture NX-D en Camera RAW van Elements 14. De tweede vooral als er achteraf wat bewerkingen moeten gebeuren die niet in Capture voorzien zijn. ViewNX2 soms voor een eerste selectie.
                Maar waarom zouden deze programma's beter moeten zijn dan andere?

                Comment

                Working...
                X