Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

    hallo,

    Deze Zomer verblijven we een weekje in de regio van de Mont Saint-Michel (Plomb) en uiteraard met fotocamera mee.

    naast de Mont Saint-Michel, zijn er nog interessante plaatsen/onderwerpen in die omgeving om foto's te gaan trekken?

    En als er iemand tips heeft voor het fotograferen van de Mont Saint-Mlichel, die zijn zeer zeker welkom voor deze beginnende amateurfotograaf :-)

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

    http://www.panoramio.com/map/#lt=48....1&tab=1&pl=all

    voila, loop rond tussen andere mensen hun foto's en kijk wat jij leuk vind of wat er in de buurt van je vakantiewoning te fotograferen valt!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

      Super, thx!

      Comment


      • #4
        Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

        Ik heb de Mont Saint Michel vorige zomer gedaan. Er is vlakbij Alligator Bay. Wel leuk om krokodillen te zien, het stinkt er wel wat Als je naar ginder rijdt kan je een omweg maken naar het strand van Étretat. Google dat maar eens Echt mooi ! Succes !

        Comment


        • #5
          Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

          Oorspronkelijk geplaatst door adversus Bekijk bericht
          Ik heb de Mont Saint Michel vorige zomer gedaan. Er is vlakbij Alligator Bay. Wel leuk om krokodillen te zien, het stinkt er wel wat Als je naar ginder rijdt kan je een omweg maken naar het strand van Étretat. Google dat maar eens Echt mooi ! Succes !
          Dat ziet er inderdaad heel mooi uit, thx voor de tip!

          Comment


          • #6
            Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

            Ik begrijp dat sommigen niet anders kunnen dan ergens naar toe gaan in de zomer/tijdens het hoogseizoen (wegens werkverplichtingen/verlofregelingen ed.), maar de Mont Saint Michel zelf is nu net één van die zaken die je beter kan mijden in het hoogseizoen. Als je niet over de koppen wil lopen althans, als je er wel van houdt dan mòet je naar daar.

            Mijn eerste bezoek aan de MtSM was ook tijdens de zomer en toen heb ik gezworen er nooit meer naar toe te gaan.

            Tot ik enkele jaren later door omstandigheden in de buurt was in de maand september.... zaaaaaaaalig was het er toen.
            Ondertussen zijn we er ook al geweest in april en mei (buiten de verlengde weekends) en dan is het zelfs bijna een aanrader.
            Maar laat ons eerlijk zijn, het is en blijft één en al toeristische uitbuiting, en dat op alle gebied.

            De regio errond is wel nog enigszins te doen tijdens de zomer.

            Als je in Plomb verblijft, ga dan zeker ook eens een dagje naar Granville, naar Cherbourg (Cité de la Mer met bezoek aan de atoomduikboot), ga een dagje met de boot naar Jersey vanuit Granville of vanuit Barneville-Carteret (wel goed informeren naar de vertrektijden want die variëren van dag tot dag wegens de getijden).

            Ook Villedieu les Poêles (klokkengieterij), Hambye (de arbij/ruine), Gouret (reddingsstation), Barfleur, zelfs Sainte Mère Eglise en Pointe du Hoc enz zijn makkelijk te doen op een dag.
            Ook de vuurtoren van Gatteville Le Phare is de moeite (365 treden naar boven) gezien het prachtige uitzicht.

            Je kan zelfs meerdere van deze combineren op één dag.

            Mocht je willen kan ik nog een uurtje doorgaan, want wij hebben er al tig vakanties doorgebracht.
            Vorig jaar ben ik zelfs een week naar daar gegaan speciaal om er te fotograferen.
            Last edited by Guest17; 25 mei 2016, 15:04.

            Comment


            • #7
              Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

              Thx Djivan, hebben inderdaad niet gedacht aan het hoogseizoen... maar zoals je het omschrijft is er nog heel veel te bezichtigen in de buurt, en zo heel ver is het nu ook niet, kunnen altijd eens terug gaan buiten seizoen.

              Met al hetgeen je opsomt zal ons weekje te kort zijn, maar ga dat op voorhand al eens proberen plannen. vooral de Hambye interesseert me ook wel.

              heel erg bedankt ook!

              Comment


              • #8
                Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

                Probeer zeker om 's ochtends vroeg en 's avonds laat foto's te nemen. Dit is niet altijd gemakkelijk omdat je dan heel vroeg moet opstaan, of net moet gaan eten, maar het maakt echt een enorm verschil in je foto's. Als je de berg bij zonsondergang fotografeert, wacht dan zeker nog een kwartiertje langer dan de andere toeristen, dan gaan de lichtjes aan
                En laat je zeker ook niet afschrikken door het feit dat het al duizende keren gefotografeerd is, doe er gewoon je eigen ding mee.
                Ik heb hier toevallig onlangs een blogpostje over gedaan: http://www.jefpauwels.be/on-originele-fotos/

                Wat locatie betreft: de beste foto's ga je zeker niet op de berg zelf nemen, maar vanop het vasteland.
                Dit plekje is een klassieker: https://www.google.be/maps/search/ma....5123243,19.5z

                Comment


                • #9
                  Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

                  Heel erg bedankt Jef, super om een plaats te krijgen vanwaar we mooi zicht hebben voor foto en voor de tip ;-)
                  ondertussen je blog al eens doorlopen. echt knap.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

                    Nogmaals bedankt voor de reacties en de tips.

                    Was in de laatste week van augustus, drukte viel eigenlijk wel goed mee, had het slechter verwacht.
                    zeker voor herhaling vatbaar, eens op een moment dat het water hoger komt.

                    hier alvast één van de vele foto's die ik heb getrokken.
                    en voor zij die geïnteresseerd zijn, ik heb er nog een aantal op mijn website geplaatst. (http://bartdprz.be)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Deze zomer in Regio Mont Saint-Michel

                      Leuk dat je het resultaat post, heel geslaagd Ik ben blij dat je wat aan onze tips hebt gehad.

                      Comment

                      Working...
                      X