Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles mbt de D500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Alles mbt de D500

    Ik heb dit inderdaad ook al vroeger gezien met b.v. de Nikon D750.
    Nikon heeft zijn jpeg algoritme perfect onder controle en haalt er meer uit jpeg dan de meeste concurrenten (balans ruis/details)...

    Comment


    • #47
      Re: Alles mbt de D500

      Voor wie interesse heeft.
      Hier nog eens bovenstaande link met ingesloten exif naar een jpg zo uit de camera en op 4.000 iso.
      Glasblazer, foto verleden week gemaakt met de D500 en Nikon 16-80 AF-s VR f2.8-4E
      De link https://we.tl/UgCgNW8Tq8

      Comment


      • #48
        Re: Alles mbt de D500

        Iemand een idee wat er gebeurd is met het shoot artikel van de D500 op p 81, het einde lijkt precies niet te zijn afgedrukt?
        Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

        Comment


        • #49
          Re: Alles mbt de D500

          Vond het ook een beetje raar
          Maar ook geen idee van

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          bd0379be

          Comment


          • #50
            Re: Alles mbt de D500

            Ik heb onlangs m'n D80 aan de kant geschoven voor een D500. Een kleine 2.000 plaatjes opde teller, maar ik ben zeer tevreden.

            D500 en de Lexar SDXC uhs II 1000x gaan niet samen
            ondervonden! Ik had die kaartjes al wel voor een ander doel, maar viel me toch tegen. Lang naar een oplossing gezocht, geen gevonden. Dan maar Sandisk Extreme Pro 95MB/s gekocht. Werkt prima!

            - ik heb getwijfeld over een XQD kaart, maar de prij daarvan is zeer hoog, en aangezien in maar zeer beperkt de hoge burstrates gebruik, voorlopig overbodig.

            - Ergonomie: Een stuk groter dan m'n D80, maar dat was ik in no-time gewend. ligt prima in de hand (nuja, ik heb iets grotere handen) en de bedie,ing zit waar je het verwacht. top!

            - specs: fantastisch. De hoge iso waarden, de snelheid (zowel van buffer als van schrijven naar SD) als in het menu...

            so far een geweldige camera voor mij!

            de 'minpunten'
            - ik heb wat lopen knoeien met BlueTooth verbinding met m'n smartphone. Maar da was spielerei. Niet belangrijk
            - de wifi die erop zit wordt enkel gebruikt om beelden naar de smartphone te sturen. Het ware zo geweldig geweest als je daar je beelden rechstreekt mee op een FTP server of een SMB share zou kunnen zetten... Maar daar hebben ze aparte module voor, met uiteraard een aparte prijs...

            algemeen: > €2.000 is een smak geld, maar je krijgt er ook wel wat voor. M'n D80 heeft 10 jaar dienst gedaan, en werkt nog steeds prima (iemand interesse? ;-)) dus als deze ook 10 jaar mee gaat, kost met dat €200 per jaar. prima prijs voor deze kwaliteit!
            "The bad news is time flies.The good news is you're the pilot" | "And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music." - Nietzsche

            Comment

            Working...
            X