Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veronica & co ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Veronica & co ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Ik denk dat het op SHAPE was dat ik nog de legendarische stem van Wolfman Jack heb gehoord, al was dat wel 's nachts.
    Klopt. Het was de manier om de vele Amerikaanse soul artiesten te ontdekken. "Clap for the Wolfman" Te vroeg vertrokken, die man met "unieke" stem. Op Hilversum 3 was er dan de "Soulshow" met Ferry Maat.

    Op AFN hadden we ook de wekelijkse "American Top 40". Europa liep toen nog veel achter op de US in de pre-internet dagen. Ik heb er nog een tijd om korte golf naar geluisterd via VOA (Voice of America).

    Ter info, er zijn nog steeds veel radiopiraten actief zowel op middengolf (vooral in NL) en ook op kortegolf (6.xxx, 9.xxx, 11.xxx MHz). In de jaren 80-90 kreeg je zelfs kaartjes of brieven terug als je ontvangstrapporten opstuurde.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #17
      Re: Veronica & co ?

      Radio Veronica draaid nu vooral muziek uit de jaren 90 en 00.
      Volgens mij heb ik Lex Harding daar nog niet zo lang geleden gehoord.

      Al kan het ook radio 10 geweest zijn.
      Veel van de populaire dj's uit de jaren 70 en 80 waren nog een hele tijd te horen op radio 10 (gold) en of Veronica.
      Ook Eric De Zwart duikt nog al eens op bij de commerciele zenders (radio 538?)

      Maar de meeste zullen stilaan met pensioen zijn denk uik
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #18
        Re: Veronica & co ?

        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        Die piratenzender voor onze kust was dat niet "Mi Amigo". Met Sylvain Tack van Suzy Wafels?
        Jaja, u heeft 100% gelijk.
        Ik weet nog dat ze dan naar Spanje zijn gevlucht om aan de wet te ontsnappen (of zit ik er weer naast, 't is ten slotte al zo lang geleden.
        Dat was ook een mooie zender maar ik was natuurlijk, en als West-Vlaming, al veel te lang gehecht aan Veronica hé.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Thx voor de link Geert.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Veronica & co ?

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Jaja, u heeft 100% gelijk.
          Ik weet nog dat ze dan naar Spanje zijn gevlucht om aan de wet te ontsnappen (of zit ik er weer naast, 't is ten slotte al zo lang geleden.
          Ze zaten in Playa de Aro waar ze hun programma's maakten die dan naar België werden gestuurd voor uitzending. O.a. Stan Haag maakte daar zijn "jukebox" (Druk maar op het knopje en de jukebox gaat, de jukebox van Stan Haag...)
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #20
            Re: Veronica & co ?

            Wat Veronica betreft, weet ik dat Rob Out niet meer leeft en Cowboy Gerard ook niet.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment

            Working...
            X