Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24mm 1.4 Art voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 24mm 1.4 Art voor Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
    Blijft eigenlijk gelijk waar de oorzaak ligt, feit is dat je beter merkeigen objectieven koopt, spijtig dan voor sigma en andere ;-(
    Ik heb met 3 sigma's en 1 tamron nog geen enkel probleem gehad, enkel met een nikon 85mm 1.8....
    Ik denk en geloof dat sigma vroeger te laks/niet genoeg ontwikkeld was inzake autofocus, maar de teneur die je nu hoort is toch veranderd vind ik
    Uiteraard kan je altijd eens pech hebben met eentje die afwijkt van de regel,
    Maar dat heb je in alles

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 24mm 1.4 Art voor Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
      Uiteraard kan je altijd eens pech hebben met eentje die afwijkt van de regel
      Breekt mijnen bek nie open!
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 24mm 1.4 Art voor Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Breekt mijnen bek nie open!
        Lol, je bent dan ook uniek hé pieter, moet zeggen mocht ik zoveel pech als jou gehad hebben zou ik ook ferm twijfelen zenne

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 24mm 1.4 Art voor Nikon

          Ik werk met een nikon d610.
          Om te zien als de oorzaak hier niet bij lag, heb ik mijn andere primes erbij gehaald.
          de nikkor 35mm 1,8 van A tot Z scherp
          de nikkor 50mm 1,8 eveneens overal scherp
          de nikkor 85mm 1,8 idem
          de nikkor 105mm 2,8 idem

          Trouwens op mijn schoonbroer zijn D800 was hij ook onscherp.
          Dus er is geen probleem met mijn D610/D800. Het is echt de sigma 24mm.

          Ik heb hem terug gestuurd naar de winkel en ben in blijde verwachting van een ander exemplaar.
          Moest deze ook problemen vertonen, dan zal het de nikkor 24mm 1.8 worden.

          Nu stel ik mij de vraag ... is er daarom een prijserschil tussen de nikkor lenzen en sigma.
          nikkor is altijd perfect gekalibreerd en de sigma moet je thuis kalibreren met de usb dock????

          als je 900€ betaald, mag hij wel retescherp zijn van A tot Z!

          Comment


          • #20
            Re: Sigma 24mm 1.4 Art voor Nikon

            en om al even in te spelen op de vraag "waarom een 24mm kopen als je al een 35mm hebt?"

            ik ben super content van die 35mm, maar in bepaalde situaties zat hij nog te kort op het voorwerp terwijl ik meer "randinformatie" wou hebben. (meer van de aanwezige sfeer wou vastleggen)


            als mijn 24mm perfect scherp is en goed mee valt, wordt mijn nikkor 35mm f1,8 verkocht (eveneens mijn 85mm f1.8, dewelke niet meer wordt gebruikt omdat ik mijn 105mm f2.8 liever gebruik)

            Comment


            • #21
              Re: Sigma 24mm 1.4 Art voor Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Ik lees hier, en misschien ben ik fout, dat fotomateriaal toch aan de BTW volgens het land van verkoop moet aangerekent worden:
              https://www.charlotteslaw.nl/2014/11...els-online-eu/
              Je leest een deel ware en een deel foute uitleg, de site is verouderd.

              Nu geldt de europese richtlijn voor verkoop op afstand, door elk land apart in de eigen wetgeving omgezet. Landen mogen bepaalde, eigen accenten leggen : bv. voor Belgie ligt de drempelwaarde voor de verkoper op 35000 euro, van zodra een een verkoper uit een ander eu land boven die drempel komt, moet die de btw. van het land van de koper aanrekenen.

              Om te weten welke btw heffing moet gebeuren gaat het als volgt :

              Artikel 31

              Ingeval het goed niet wordt verzonden of vervoerd, wordt als plaats van levering aangemerkt de plaats waar het goed zich op het tijdstip van de levering bevindt.
              Dat wil zeggen : koop je ter plaatse dan betaal je de lokale btw.

              Artikel 32

              Ingeval het goed door de leverancier, door de afnemer of door een derde wordt verzonden of vervoerd, wordt als plaats van levering aangemerkt de plaats waar het goed zich op het tijdstip van vertrek van de verzending of het vervoer naar de afnemer bevindt.
              Dat wil zeggen dat als iets opgestuurd wordt door de verkoper, dat de bestemming niet ter zake doet maar dat de plaats van vertrek geldt als basis voor heffing van btw. (blijft dus nog steeds de lokale btw.)

              Artikel 33

              1. In afwijking van artikel 32 wordt als de plaats van levering van goederen die door of voor rekening van de leverancier worden verzonden of vervoerd vanuit een andere lidstaat dan die van aankomst van de verzending of het vervoer, aangemerkt de plaats waar de goederen zich bevinden op het tijdstip van aankomst van de verzending of het vervoer naar de afnemer, wanneer de volgende voorwaarden vervuld zijn:

              a) de levering van goederen wordt verricht voor een belastingplichtige of voor een niet–belastingplichtige rechtspersoon van wie de intracommunautaire verwervingen van goederen uit hoofde van artikel 3, lid 1, niet aan de BTW zijn onderworpen, of voor enige andere niet-belastingplichtige;
              Dat wil zeggen dat als de koper een (btw) belastingplichtige is (handelaar) OF rechtspersoon (vereniging, enz.) dat dan de btw van het land van bestemming moet worden aangerekend. Dus nog steeds : voor partikulieren blijft de btw. van het land van de verkoper tellen.

              Maar het gaat verder :

              Artikel 34

              1. Artikel 33 is niet van toepassing op de leveringen van goederen die alle worden verzonden of vervoerd naar eenzelfde lidstaat van aankomst van de verzending of het vervoer indien de volgende voorwaarden vervuld zijn:

              a) de geleverde goederen zijn geen accijnsproducten;
              b) het totale bedrag, de BTW niet inbegrepen, van de onder de voorwaarden van artikel 33 in die lidstaat verrichte leveringen in eenzelfde kalenderjaar is niet hoger dan EUR 100 000 of de tegenwaarde daarvan in de nationale munteenheid;
              c) het totale bedrag, de BTW niet inbegrepen, van de onder de voorwaarden van artikel 33 in de lidstaat verrichte leveringen van andere goederen dan accijnsproducten in het voorafgaande kalenderjaar is niet hoger dan EUR 100 000 of de tegenwaarde daarvan in de nationale munteenheid.

              2. De lidstaat binnen het grondgebied waarvan de goederen zich bevinden op het tijdstip van aankomst van de verzending of het vervoer naar de afnemer, mag het in lid 1 genoemde maximumbedrag beperken tot EUR 35 000 of de tegenwaarde daarvan in de nationale munteenheid, wanneer deze lidstaat vreest dat het maximum van EUR 100 000 tot ernstige verstoring van de mededinging zou leiden.

              De lidstaten die van de in de eerste alinea bedoelde mogelijkheid gebruik maken, nemen de nodige maatregelen om de bevoegde overheidsinstanties van de lidstaat van vertrek van de verzending of het vervoer van de goederen daarvan in kennis te stellen.
              Dat wil zeggen dat artikel 34 het eerdere artikel 33 niet laat gelden, als de verkoper meer dan 100000 euro omzet heeft naar het land van de koper (let wel : België en de meeste andere landen legt die drempel op 35000 euro, wat mag) en dit omwille van redenen die concurrentievervalsing moeten voorkomen.

              En DAT is de reden dat buitenlandse verkopers niet de lokale maar de btw van het land van bestemming moeten aanrekenen (mits de drempel van 35000 euro werd overschreden).

              Of veel korter omschreven :
              Particuliere verkoop

              Als u goederen verkoopt aan en verzendt naar consumenten in een ander EU-land, moet u zich daar inschrijven en btw aanrekenen volgens het tarief van dat land, tenzij uw totale verkoop per jaar minder bedraagt dan de btw-drempel in het betrokken land (die kan variëren van 35.000 tot 100.000 euro).
              http://europa.eu/youreurope/business.../index_nl.htm#

              Of zoals Unizo het uitlegt :
              Verkoop via webshop aan buitenlandse klanten

              Indien een belastingplichtige een goed verkoopt aan een niet-BTW plichtige in een andere lidstaat en het vervoer gebeurt door of voor rekening van de leverancier, dan wordt dit beschouwd als verkoop op afstand. Er is hier voor een speciale regeling uitgewerkt.

              Daarvoor geldt in principe de regel van belastingheffing in de lidstaat van aanvang van het vervoer. U kunt dus met uw Belgische webshop Belgische BTW aanrekenen aan buitenlandse klanten.

              Maar... er is een verkoopdrempel ingebouwd! Overschrijdt u als leverancier de verkoopsdrempel in een bepaalde lidstaat, dan wordt de plaats van de levering verschoven naar de lidstaat van de koper. U zal dan in die lidstaat BTW moeten afdragen en er zich voor de BTW moeten registreren.

              De drempelbedragen verschillen per lidstaat en kan u hier raadplegen.
              PS. hier en daar heb ik wat ingekort en niet relevante paragrafen weggelaten, 't is zo al vermoeiend genoeg om te lezen.

              bron : http://eur-lex.europa.eu/legal-conte...x%3A32006L0112

              Ook verhelderend, want met voorbeeldsituaties : http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/d...indHighlighted

              Het is dus simpel : ofwel kiest de buitenlandse verkoper om zich vrijwillig te registreren in België (en de andere landen waarnaar hij wil versturen) ofwel wordt hij er toe verplicht eens hij meer dan 35000 euro omzet heeft gemaakt naar belgische klanten (en idem voor klanten uit andere landen).



              drempelwaarden qua omzet dat landen hanteren : http://ec.europa.eu/taxation_customs..._ec_annexi.pdf

              Comment

              Working...
              X