Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 80d vs 7d mark ii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canon 80d vs 7d mark ii

    Ik overweeg vervanging van mijn "oude" 400d door ofwel de 80d of de M5. Wordt moeilijke keuze...
    It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

    Comment


    • #17
      Re: canon 80d vs 7d mark ii

      Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
      Ik heb op photokina een demonstratie gezien van de M5 door een beroepsfotografe, die er normaal op uittrekt met een 5DIII en 1DX, prachtig resultaat en ideaal voor reportages want VEEL discreter dan een DSLR. De beelden waren quasi gelijkwaardig en er zijn veel extra features die toelaten om op een eenvoudige manier instellingen grondig te veranderen.
      Mits een adapter kun je er trouwens je DSLR lenzen op zetten.
      Dat een beroepsfotograaf prachtige resultaten kan halen met een M5 ligt niet aan die M5 maar aan de fotograaf. Je kan evengoed een 100D in de handen van dezelfde beroepsfotograaf geven en die zal er ook prachtige resultaten mee halen.

      VEEL discreter ? Wanneer dan wel ... want je fotografeert toch altijd met camera + lens ?

      En al zeker als je er een adapter op MOET zetten om wat lichtsterkere lenzen op te zetten ... een F4 (niet te vinden in de M5 lenzen set up), een 2.8 .... een 1.8 .noppes ) ... en een M5 met adapter + een 70-200 II dat moet idd. VEEEEEEL discreter zijn.

      Compare unlimited number of cameras with lenses, see how compact or bulky a camera is and sort by height, width, depth and weight.


      Zelfde sensor idd. .... maar nog altijd met low pass filter en nog altijd minder dan de concurrentie (Nikon, Sony, ...). Dual pixel, prima, héél goed maar niet meer dan logisch op dit moment. LCD schermpje, ok maar gedateerd menu systeem. Soort van sensorstabilisatie ... ??? ... maar enkel werkend met lenzen die al stabilisatie hebben ... tja ... Dat lcd schermpje is uitklapbaar ... maar naar BENEDEN ??? Niet opzij, niet omhoog ... gebruik op een tripod ?? Gebruik voor selfie's/video ???

      Comment


      • #18
        Re: canon 80d vs 7d mark ii

        Als ik eerlijk ben, dan moet ik toegeven dat ik niet onder de indruk ben van heel het EOS M platform. De camera's zelf zijn nog ok, maar je merkt toch dat Canon nog een veel te grote achterstand heeft t.o.v. de concurrentie wat betreft systeemcamera's. Ze hebben ocharme 7 EF-M lenzen en de eerste EOS M camera was halfweg 2012 al op de markt. Slechts 2 van de 7 EF-M lenzen zijn prime lenzen en slechts eentje daarvan heeft een groot diafragma (de EF-M 22mm f/2 STM). De 5 EF-M zoom lenzen zijn trouwens allemaal 'trage' lenzen. Voor mensen die absoluut bij Canon willen blijven en een systeemcamera willen, is het natuurlijk een leuke oplossing. Persoonlijk vind ik het EOS M platform nog veel te beperkt t.o.v. de concurrentie.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment

        Working...
        X