Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RX100 iii alweer verkocht na drie maand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: RX100 iii alweer verkocht na drie maand

    Ik zou het idee van D5100 met de 35MM/1.8 DX niet te snel opgeven. Met 750 gram (kom, neem 900 met wat extra spulletjes erbij in een kleine tas) kan je de hele dag op pad. En die 18-200 in de koffer, je weet maar nooit.

    Comment


    • #17
      Re: RX100 iii alweer verkocht na drie maand

      Volgens mij ontbreekt het nikon aan een 23mm lichtsterke prime (35mm fullframe equivalent) gebouwd voor apsc, zou veel gekocht worden
      Heb dit nu zelf op m'n fuji x100t en voor mij was dit na een zoektocht de beste keus van het moment

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #18
        Re: RX100 iii alweer verkocht na drie maand

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Volgens mij ontbreekt het nikon aan een 23mm lichtsterke prime (35mm fullframe equivalent) gebouwd voor apsc, zou veel gekocht worden
        Heb dit nu zelf op m'n fuji x100t en voor mij was dit na een zoektocht de beste keus van het moment
        Nikon steekt niet zoveel energie in DX.
        Sinds de 17-55 is er eigenlijk niks meer van dat niveau gekomen.
        Ook die 16-80 voelt heel plastiekerig aan in vergelijking. (Wat niet wil zeggen dat ze minder goed van constructie is, maar het voelt anders.)

        Maar het is wel waar dat een 35mm equivalent heel fijn is om mee te werken. Nifty-fifty ligt mij ook minder, alhoewel ik die 35/1.8 ook wel graag gebruik.
        Wat Nikon wel heeft, zijn goeie 20 en 24mm primes, zij het niet specifiek voor DX en bijgevolg ook niet bepaald compact...
        Nikon moet hier twee categorieen tevreden houden, en dat 'probleem' heeft Fuji natuurlijk niet.
        Wie niet vies is van een beetje manueel werk kan altijd een Zeiss of Leica Elmarit 21mm gebruiken
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment

        Working...
        X