Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo 560 iv + Yongnuo 560 Tx

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo 560 iv + Yongnuo 560 Tx

    Hallo
    Geeft er iemand ervaring met deze flits yongnuo 560 iv + 560 tx of kunnen jullie daar iets meer over vertellen of dit een goede keuze is.
    Doet hij wat hij moet doen, geeft hij een sterke flits, kan hij ook overhitten enz...
    Is deze wel een aanrader?

    Grts S.

  • #2
    Re: Yongnuo 560 iv + Yongnuo 560 Tx

    ik heb me recent een yongnuo yn 600 ex gekocht...
    Moet zeggen voor dat geld kan je niet sukkelen. De allereerste zware test moet ik nog doen.(veelvoudig flitsen)
    Via een tip hier op het forum van buurmanbert heb ik hem besteld via de duitse amazon... Met expres verzending.... een dikke 130 euro, in belgie en NL allemaal 199 euro!

    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo 560 iv + Yongnuo 560 Tx

      Is echt goed materiaal hoor.
      Of de combinatie die je daar aanhaalt een goede keuze is hangt sterk af van je wensen en eigen kunnen.
      Dat is geen TTL of HSS combinatie maar voor manueel werk is het wel zeer goed en zeer laag van prijs. Ik heb die trouwens ook naast nog veel ander spul van YN.
      Zeer handig is dat de 560iv ingebouwde zender en ontvanger heeft die compatible is met het 602/603 radio systeem. En je kan ook groepen instellen en zo.
      Zowel flits als commander doen wat het moet doen. De kracht kan je zelf instellen. De 560iv geeft een flitskracht van GN58 dacht ik en dat is zeer krachtig voor een speedlite.
      Op volle kracht kan je daar 50 meter ver licht mee werpen zonder probleem.
      Je zit wel vast aan je synctijd dat een beperking is buiten bij volle zon bv wat niet zo handig werkt als je ook nog eens met open diafragma wil werken bv F2 of zo.

      Wil je die beperking niet dan moet je HSS gaan.
      Voor TTL en HSS dan ben je idd beter met bv de 568 flits of nog beter de 600.
      De 568 is echter zonder radio maar wel met HSS en TTL. Wil je er een trigger voor dan ben je best af met de 622 maar kost ook wel 90 euro dacht ik.
      Er bestaat ook een commander voor waar de 622 naar luistert maar die heb ik niet en kan ik niet over meepraten.

      De 600 heeft dan een radio aan boord dat compatible is met de Canon radio signalen en is ook HSS en TTL.
      Dus als je die off camera wil gebruiken heb je ofwel een commander nodig ofwel eentje in je camera (bij de duurdere modellen zit dat er in)
      Voor de 600 heb je wel een andere commander nodig en die kost +- 120 euro van YN. Zeer goede combinatie trouwens.
      De 600 heb ik trouwens ook en gebruik ik vooral voor reportage. Hij is de krachtigste van allemaal en bevat heeeel veel lekkers in de software.
      Zowel de 568 als de 600 zullen op je camera het menu uitbreiden en je kan dus alle instellingen van de flitsen gaan besturen vanuit je camera.
      Dit is toch voor Canon zo of dit zo ook is bij Nikon weet ik niet.
      Dus het is ook een beetje een uitdaging om al die instellingen mee overweg te kunnen. Daar waar de 560 reeks eerder relatief eenvoudig is en die uitbreiding van de menu niet heeft.
      De set die jij voorstelt zal ik eerder gebruiken bij strobistwerk. Het is echt handarbeid zeg maar en is zeer leuk als je weet waar je mee bezig bent.

      Inzake kwaliteit, afwerking, uithouding en zo moet je geen zorgen maken over het merk YN, dit is echt goed spul.
      Ik heb er al sessies mee gedaan van meerdere uren en het enige dat ik had waren hete lege batterijen na 200 fotos +-
      Oververhitting heb ik nog nooit meegemaakt maar vooral de batterijen worden wel behoorlijk heet als je veel op volle kracht werkt maar alle gelijkaardige flitsen hebben dat.
      Als je het ding echt tot uitputting gaat martelen dan kan ik me wel voorstellen dat hij van de hitte eventjes niet meer wil flitsen (in beveiliging gaat) maar dan stel ik mij eerder vragen met wat je eigenlijk bezig bent dan.
      Last edited by buurmanBert; 11 februari 2016, 00:25.

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo 560 iv + Yongnuo 560 Tx

        Ik heb de 560 III en IV samen met de 560 TX en dat ding werkt echt perfect. Ik kan je zelfs aanraden om €10 uit te sparen en voor de 560 III te gaan, de 560 IV heeft nl. als enige voordeel dat je die ook kan gebruiken als zender (dus dan staat die op je camera of hangt hij met een kabeltje aan je camera) maar als je de 560TX hebt, heeft dat niet veel zin.
        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

        Comment

        Working...
        X