Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instap in de wereld van de fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Instap in de wereld van de fotografie

    Dit hadden we ook nog gevonden.

    Comment


    • #17
      Re: Instap in de wereld van de fotografie

      Als echte beginner heb ik vroeger nog begonnen met een basisboek dat diafragma, ... uitlegt. Later heb ik dat boek nog doorgegeven aan mijn broer, die er ook veel basishulp van gehad heeft. Met de camera erbij en wat oefenen op voorwerpen hou je het niet te theoretisch.

      'In mijn tijd' (klinkt als mijn grootvader) waren er nog geen beginners Shooting Days, maar moest ik nu beginnen zou ik er gebruik van maken (mooi initiatief).

      Comment


      • #18
        Re: Instap in de wereld van de fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Zoë C. Bekijk bericht
        @ Lieven Lema: Heel graag, hou ik dan gewoon het subforum Shooting Day in de gaten voor de eventuele data?

        En wat denken jullie van deze cursus? Voor mij is afstandsonderwijs ideaal om het te combineren met mijn andere studies.
        https://www.centrumvoorafstandsonder...le-fotografie/
        Nog beter, ik zet je op de lijst die ik binnenkort ga aanschrijven. De aankondiging zal ook in shooting day komen.
        ...leeg...

        Comment


        • #19
          Re: Instap in de wereld van de fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Zoë C. Bekijk bericht
          Lieve allemaal,

          Ontzettend bedankt voor jullie feedback. Ik ben nu inderdaad de handleiding aan het doorploeteren maar de woorden ISO, diafragma, etc. zeggen me nog niet veel helaas. Daarom dat ik aan een boek dacht. Ja, ik was inderdaad al aan het kijken naar een curus maar jeetje, dat is wel niet zo goedkoop, of misschien heb ik er gewoon de dure uit gehaald hihi.

          Ik denk niet dat een cursus meteen hoeft om de basisbegrippen te leren kennen.
          Die zaken die je aanhaalt zoals Iso, Diafragma, Sluitertijd, Brandpuntsafstand, kunnen gerust in enkele A4'tjes uitgelegd worden.
          Ik had hier ooit eens zo'n beknopt overzichtje gepost, om het makkelijk te houden voor de leek. Maar dat was dan weer te kort door de bocht voor anderen, en toen kwam iedereen met uitzonderingen aandraven

          In elk geval, je vindt genoeg infopagina's met de uitleg over de basisbegrippen:


          Of hier:

          Met een leuke exposure tabel:
          http://www.fredparker.com/ultexp1.htm#EXPOSURE FACTOR RELATIONSHIP CHART B
          Die heb ik vroeger vaak op zak gehad toen ik nog analoog werkte.
          Last edited by anonymous; 11 februari 2016, 18:14.

          Comment


          • #20
            Re: Instap in de wereld van de fotografie

            @ Lieven Lema: Geweldig! Ontzettend bedankt! Ik kijk er al enorm naar uit.

            @ anonymous: Heel erg bedankt voor de links, ik ga zeker gebruik van ze maken.

            Comment


            • #21
              Re: Instap in de wereld van de fotografie

              Zoë, om een goede start te maken is het volgen van een workshop voor beginners voor de meeste mensen een goed idee. Je krijgt dan heel geconcentreerd op een halve of hele dag de basisprincipes aangereikt en als het goed gedaan wordt rij je naderhand naar huis met een startpakket aan kennis waarmee je kan gaan experimenteren. Zo'n workshop kost wat geld maar je bent daar veel minder tijd mee kwijt dan met een opleiding van jaren en springt op korte tijd verder dan hele avonden te gaan youtuben :-) Alle dat is mijn idee toch.
              Als je kan doe zoiets in een kleine groep of zelfs 1 op 1. Dan krijg je de best mogelijke begeleiding en is dat beter afgestemd op je specifieke vragen en noden.
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

              Comment


              • #22
                Re: Instap in de wereld van de fotografie

                Ik ben ook een echte newbie en heb van een kennis 2 boeken mogen lenen van Scott Kelby 'digitale fotografie' deel 1 en 2.
                En moet zeggen dat deze echt prettig lezen.
                Andere boeken vond ik altijd nogal technisch en snapte ik er na een tijdje helemaal niks meer van (dat ik blond ben zal er ook wel mee te maken hebben lol).
                Maar nu snapte ik het gelijk!
                Dus kan ze je zeker aanraden!

                Comment


                • #23
                  Re: Instap in de wereld van de fotografie



                  Handige site met veelal de begrippen (links in de navigatirkolom) simpel uitgelegd.

                  Comment

                  Working...
                  X