Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over de Nikon D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Vraag over de Nikon D7200

    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Inderdaad volgens mij ligt het aan de keuze van het scherpstelpunt. Ik gebruik altijd single AF punt. Goed voor alle omstandigheden
    Voor testwerk in elk geval, omdat je dan een aantal dingen makkelijk kan uitsluiten.
    Maar kawa fotografeert rally, en dan is tracking met een groep focuspunten (of allemaal) toch de handigste aanpak.

    Nu is het natuurlijk moeilijk inschatten hoe die foto's gemaakt zijn (puur tracking, met panning erbij, welke lenzen en zijn ze gestabiliseerd?) maar met 1 op 2 foto's die perfect scherp zijn op 100 procent view met een 24MP zou ik persoonlijk zelfs niet ontevreden zijn. Als een ervaren rallyfotograaf zegt dat de D90 in dezelfde omstandigheden beter presteert, dan lijkt het mij best om terug te gaan naar de winkel met een paar vergelijkende foto's. In tweede instantie kan je met dezelfde informatie naar Procirep stappen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #47
      Re: Vraag over de Nikon D7200

      Mijn eerste indruk is dat mijn D300S betrouwbaarder is met continu focus.
      Heb hier nog geen fatsoenlijke testen mee gedaan en wil dit deze week op de cartbaan in Genk doen.
      Verdere info volgt!
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment


      • #48
        Re: Vraag over de Nikon D7200

        Paranoia of niet, ik weet gerust hoe ik een foto moet maken, ze waren niet scherp bij mij. Na veel frustraties en twijfels naar de winkel geweest en het lag niet aan mij.
        Toestel is naar procirep geweest en het verschil is enorm. Als ik nu fotos maak, zijn ze haarscherp zoals het hoort.
        Dus als ja alles geprobeerd en getest hebt, ga eens naar een fotografie winkel zoals Grobet of Fotokonijnenberg.
        Die mensen zien dat direct of het aan jou ligt of aan je toestel. Om den duur begin je echt wal aan jezelf te twijfelen en dan heb je een pak minder zin om te fotograferen.
        Dat was bij mij toch het geval

        Comment


        • #49
          Re: Vraag over de Nikon D7200

          Inderdaad ik had dat toen met mijn D7000 ook. Kreeg er ook geen scherpe foto uit en kreeg toen ook bakken kritiek over onkunde en zo meer. Dikwijls ligt het aan het manneke zelf maar soms is het materiaal niet in orde.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment

          Working...
          X