Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netflix probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Netflix probleem

    Ik ben nu een weekje Netflix aan het proberen en heb het volgende ontdekt. De helderheid vh beeld verandert heel vaak. Dat zie je vooral in donkere scenes, daar zie je het zwart minder zwart worden, eerder grijsachtig. Ook wanneer de ondertiteling opkomt zie je de helderheid toenemen. Ik kwam dit tegen bij de serie The Killing maar ook bij vele films is dit zichtbaar. Nog mensen met dit probleem?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Netflix probleem

    Lijkt mij een setting van de TV. Heb je dat ook op andere zenders of van een andere bron?
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Netflix probleem

      Neen, films op tv of gedownloade films via usb stick geeft dat probleem niet.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Netflix probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Neen, films op tv of gedownloade films via usb stick geeft dat probleem niet.
        En toch is het een setting van de TV.
        Elke ingang heeft meestal zijn eigen instellingen en de Netflix app wordt als een andere ingang aanzien dan TV of USB.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Netflix probleem

          Zou het niet aan de HDMI kabel kunnen liggen?
          Of aan de snelheid van het internet (lees router)?
          Als je zeker wilt zijn kunt u hen toch even bellen, het is gratis. Je kunt zelfs met hen chatten en achteraf krijg je het chatverslag in je email bus.
          Tot nu tor ben ik erg tevreden over hun service, al altijd hebben ze de problemen opgelost.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Netflix probleem

            Het was inderdaad een instelling in de tv. Heb effe moeten zoeken omdat je geen instellingen kunt aanpassen als de Netflix app is geopend. Via de ingang 'internet video' heb ik toch enkele aanpassingen kunnen doen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Netflix probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Het was inderdaad een instelling in de tv. Heb effe moeten zoeken omdat je geen instellingen kunt aanpassen als de Netflix app is geopend.
              Ik heb ook even moeten zoeken hoe je die instellingen wel kan aanpassen.
              Kies "Menu" (instellingen) tijdens het starten van Netflix ... dus tijdens die rode achtergrond met die blokjes voordat je het Netflix overzichtscherm krijgt.
              Dan kan je wel aan de beeldscherminstellingen die voor Netflix van toepassing zijn.
              Alvast toch op de Samsungs waarbij ik het zo deed.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Netflix probleem

                Die methode werkt bij mij niet. Ik heb de Youtube app gestart en daar kon ik wel de beeldinstellingen aanpassen. Dat is blijkbaar dezelfde ingang (internet video) als de Netflix app. Ik moest de 'auto 24p sync' setting uitschakelen en nu krijg ik die helderheid variaties niet meer.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment

                Working...
                X