Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full frame getwijfel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Full frame getwijfel

    Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
    Ik heb een d700 met 31.000 clicks en 3 batterijen gevonden met 24-85 voor 800 euro niet slecht denk ik he?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Dat lijkt mij idd geen slechte deal qua prijs :-)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: Full frame getwijfel

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Er is trouwens ook een goeie, ietwat onderschatte 24-85 f/2.8-4 bij Nikon....
      Thom Hogan heeft alle Nikkor 24-85's gebruikt en niet deze, maar de 3,5 4,5 kwam steeds in zijn tas terug en dat was de oude en nu is er de nieuwe met VR en schijnt ook optisch nog beter te zijn. Ik heb de oude en als ik niet echt 2.8 nodig neem die mee.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Full frame getwijfel

        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
        Wat bedoel je hier mee? is 200mm geen 200mm voor Nikon?
        Ah, wel, in bepaalde situaties is het beeld wat je krijgt niet meer in overeenstemming met wat er op de lens staat en wat je zou verwachten. Niet een Nikon issue, maar gewoon een van die verschijnselen eigen aan lenzen, maar de ene lens gaat er beter mee om dan de andere.

        Focus breathing.

        De Canon 70-200 heeft dat net iets beter onder controle dan de Nikon.

        Ik weet wel : het staat op de lens, en brandpuntafstand verandert nooit, enz.. heel juist, maar het eindresultaat (het geschoten beeld) wel. Op 200 mm. krijg je dan soms een beeld dat eerder overeenkomt met 185 bijvoorbeeld, in bepaalde situaties.

        Zie bv. wat de Nikon 70-200mm/f2.8 AF-S VR II geeft op 200 mm. en vergelijk met zijn voorganger en 2 andere Nikon lenzen op 200 mm. : http://gallery.photo.net/photo/16797873-lg.jpg

        Dat beeld rechtsonder zou je toch niet verwachten ?

        bron : http://photo.net/reviews/nikon-70-20...om-lens-review
        Last edited by Empe; 3 december 2015, 23:44.

        Comment


        • #19
          Re: Full frame getwijfel

          De d700 en lens die ik kan kopen zijn blijkbaar net zoals de verkoper afkomstig uit Japan aangezien het toch tweedehands is neem ik aan dat dat geen kwaad kan he? Menu is in nl enzo.. Of is hier toch een probleem mee?

          Zijn er nog dingen die ik zeker moet checken of op moet letten bij de aankoop? Tips zijn meer dan welkom


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          500px

          Comment


          • #20
            Re: Full frame getwijfel

            Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
            De d700 en lens die ik kan kopen zijn blijkbaar net zoals de verkoper afkomstig uit Japan aangezien het toch tweedehands is neem ik aan dat dat geen kwaad kan he? Menu is in nl enzo.. Of is hier toch een probleem mee?

            Zijn er nog dingen die ik zeker moet checken of op moet letten bij de aankoop? Tips zijn meer dan welkom


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Lens en body autofocus test met test kaart, en batterij eens uitnemen, in burst fotograferen, foto van de lucht bij hoge f-waarde (f22 ofzo) en kijken of er veel plekjes op sensor zijn (beetje is normaal, bij veel moet hij gereinigd worden hé), enz

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #21
              Re: Full frame getwijfel

              Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
              De d700 en lens die ik kan kopen zijn blijkbaar net zoals de verkoper afkomstig uit Japan aangezien het toch tweedehands is neem ik aan dat dat geen kwaad kan he? Menu is in nl enzo.. Of is hier toch een probleem mee?

              Zijn er nog dingen die ik zeker moet checken of op moet letten bij de aankoop? Tips zijn meer dan welkom


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Toestellen voor de Japanse markt zijn nogal eens Japanese only, zelfs geen Engels ... zelf al gezien bij een Sony compact ... dus navragen bij de verkoper of de menu's ten minste ook in het Engels kunnen gezet worden ... anders Katana leren

              Comment


              • #22
                Re: Full frame getwijfel

                Of gewoon het menu in het Nederlands laten staan ?

                Menu is in nl enzo..

                Comment


                • #23
                  Re: Full frame getwijfel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                  Toestellen voor de Japanse markt zijn nogal eens Japanese only, zelfs geen Engels ... zelf al gezien bij een Sony compact ... dus navragen bij de verkoper of de menu's ten minste ook in het Engels kunnen gezet worden ... anders Katana leren
                  Waarschijnlijk zijn dat dan toestellen voor alleen Japan en nergens anders te koop, anders is het alleen lastig en duur.

                  Waarom staat Japans als optie bij de taalkeuze bij al mijn camera's als er ook zijn met alleen Japans?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Full frame getwijfel

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Waarschijnlijk zijn dat dan toestellen voor alleen Japan en nergens anders te koop, anders is het alleen lastig en duur.

                    Waarom staat Japans als optie bij de taalkeuze bij al mijn camera's als er ook zijn met alleen Japans?
                    Zonet mijn Sony 10v compact gecheckt : geen Katana of Chinees ... mijn Canons en Nikons DSLR's wel ... tja

                    Comment


                    • #25
                      Re: Full frame getwijfel

                      Mijn bescheiden bijdrage: heb 30 jaar Nikon allerhande gehad met helaas veel technische problemen die toen bij een welgekende importeur een bom geld hebben gekost.Ben overgestapt op Canon(steeds in de middenklasse gamma),ook nu al 30 jaar,en,ik hou mijn hoofd vast,nooit technische problemen gehad,tenzij eenmaal helaas schimmel in een L-lens...
                      Dus louter technisch ben ik eerder Canon..en in de huidige middenklasse cropcamera's zitten niet dure pareltjes(700D,760D,70D)...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Full frame getwijfel

                        Oorspronkelijk geplaatst door DEBUS Bekijk bericht
                        Mijn bescheiden bijdrage: heb 30 jaar Nikon allerhande gehad met helaas veel technische problemen die toen bij een welgekende importeur een bom geld hebben gekost.Ben overgestapt op Canon(steeds in de middenklasse gamma),ook nu al 30 jaar,en,ik hou mijn hoofd vast,nooit technische problemen gehad,tenzij eenmaal helaas schimmel in een L-lens...
                        Dus louter technisch ben ik eerder Canon..en in de huidige middenklasse cropcamera's zitten niet dure pareltjes(700D,760D,70D)...
                        Met die Canon-pareltjes ben ik het eens. Vooral die 700D wordt onderschat, denk ik.
                        Maar helaas, zoals jij met Nikon vanalles hebt meegemaakt, heb ik dat met Canon gehad. Het zal ongetwijfeld overal wel eens scheeflopen. (Alles van Samsung gaat bij mij bv. heel snel kapot.)
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Full frame getwijfel

                          Oorspronkelijk geplaatst door DEBUS Bekijk bericht
                          Mijn bescheiden bijdrage: heb 30 jaar Nikon allerhande gehad met helaas veel technische problemen die toen bij een welgekende importeur een bom geld hebben gekost.Ben overgestapt op Canon(steeds in de middenklasse gamma),ook nu al 30 jaar,en,ik hou mijn hoofd vast,nooit technische problemen gehad,tenzij eenmaal helaas schimmel in een L-lens...
                          Dus louter technisch ben ik eerder Canon..en in de huidige middenklasse cropcamera's zitten niet dure pareltjes(700D,760D,70D)...
                          30jaar ervaring met de beide merken dan zit al ver terug in de analoge tijd. Mijn oudste toestel dat ik hier heb liggen is een nikkormat FT3 en dat werkt nog altijd perfect. En ook de F601 d90 en d700 vertonen geen defecten, enkel bij de D50 blijft de spiegel soms hangen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Full frame getwijfel

                            Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
                            Na geprobeerd te hebben met een systeem camera (olympus om-d-em1) kies ik er toch terug voor om voor een full-frame reflex te gaan.
                            Uiteraard gaan veel mensen dit niet snappen, maar onder andere de electronische viewfinder, tracking etc en gewoon de feel van een reflex en het feit dat ik de olympus niet speciaal meer mee nam dan een reflex doen mij dus terug naar een reflex camera overstappen.

                            als ik nu kijk naar de mogelijkheden zijn dit voor mij:

                            - nikon d700
                            - nikon d600
                            - canon 5D mkII
                            - canon 6D

                            ergonomisch neig ik meer naar nikon, onder meer omv de twee scrollwielen die ze hebben,
                            maar lens-gewijs neig ik eerder naar canon (de 24-105 en 70-200 lijken mij niet echt gelijkaardige nikon alternatieven te hebben)
                            beide lijken mij gelijk als je naar primes kijkt

                            waar zou ik deze het meest voor gebruiken:
                            - familie fotografie (twee kleine kindjes)
                            - vakanties (landschappen en street)

                            de D600 en D700 zijn tweedehands ongeveer voor dezelfde prijs te krijgen, de twee canons zijn ook voor dezelfde prijs te krijgen ongeveer tweedehands als ik het zo bekijk,
                            maar zijn beide wel duurder dan de nikons.

                            ik zou veel meer foto's willen printen nu we verhuisd zijn en dit gaat van kleinere foto's tot a3 en eventueel ook een aantal grote canvassen etc,
                            maw ik denk niet dat de 12mp van de D700 een nadeel zijn voor mij.

                            voor canon zou ik dan dus de 24-105 en 70-200 nemen aangevuld met primes en eventueel een groothoek zoom
                            voor nikon zou ik niet direct weten welke lenzen te nemen (ik heb jammer genoeg het geld niet voor een 24-75 2.8 bv)

                            alle input is meer dan welkom!


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Ik zou de E-M1 houden.
                            De E-M1 is een fantastische machine (eigenlijk de pro camera onder M/43)
                            Tenzij je DOF controle het belangrijkste punt vind... zie ik niet echt een reden om naar bv een 6D of een 5DII (ook in mijn bezit) te gaan.

                            Zelf wil ik mijn 5D2 in de toekomst vervangen met de 24-70 en 100-400 door een andere FF camera... maar niet zomaar.. want de investering is vrij groot terwijl de verschillen relatief klein zijn.
                            Zelf denk ik dan eerder aan een D750 met vergelijkbare lenzen en dan kom je al gauw op zo'n 5000 euro.
                            Met die Nikon heb ik dan vooral een betere DR als ik het nodig heb en de laatste generatie Nikon (en ook Canon MKII versies) objectieven zijn ook scherper... alhoewel..ik heb eigenlijk geen klagen met de Canon set die ik nu heb. (al een hele poos)

                            De Canon 24-105 en de 70-200 heb ik gehad (F4 en F2.8) en mag je me altijd iets over vragen
                            Over de EVF.. ik vind dat er talrijke voordelen aan een EVF zijn en de Nadelen wegen niet op tegen de voordelen tegenover OVF (met de nieuwe Firmware update heb je nu ook simulatie OVF bij de EM1 en die standaard ook in de EM10 MKII zit)

                            Natuurlijk als de feeling met een OVF meer overeenstemt met jouw wensen dan heb ik daar alle respect voor.

                            Ik zie eigenlijk niet echt een probleem voor jouw soort fotografie (familie, street, kindjes, landschap)
                            Ik heb evengoede resultaten met de OMD's dan met mijn 5D2 voor spelende kids en voor dergelijke zaken.
                            Voor Nikon weet ik het niet... want het is geleden sinds de D200 (2007) dat ik nog met Nikon gewerkt heb.
                            Maar ik denk wel dat Nikon nu de technisch beste (DSLR) Body's in huis heeft... maar dat is theorie .. want de resultaten die maak je als fotograaf zelf en betere Body's maken je fotografie niet altijd beter ... alleen hooguit gemakkelijker dan voorheen.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Full frame getwijfel

                              Het is ondertussen een d700 geworden met 24-85 3.5-4.5.

                              Geen slechte lens op het eerste zicht, al voelt hij heel goedkoop aan wel

                              Op termijn toch eens kijken naar die tamron 24-70 2.8 en wat primes


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              500px

                              Comment


                              • #30
                                Re: Full frame getwijfel

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                                Met die Canon-pareltjes ben ik het eens. Vooral die 700D wordt onderschat, denk ik.
                                Maar helaas, zoals jij met Nikon vanalles hebt meegemaakt, heb ik dat met Canon gehad. Het zal ongetwijfeld overal wel eens scheeflopen. (Alles van Samsung gaat bij mij bv. heel snel kapot.)

                                idd
                                Hier een voorbeeld van mijn recente OMD EM10 II met EZ14-42
                                Probleem met lens decentering ... links gordijn onscherp, rechts scherp
                                Uiteraard direct nieuw toestel gekregen (KIT) bij A&C

                                Last edited by Funcky; 7 december 2015, 23:52.
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X