Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe moet ik hieraan beginnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe moet ik hieraan beginnen


    bedankt om te kijken

  • #2
    Re: hoe moet ik hieraan beginnen

    Scherpe foto's worden hier wel op prijs gesteld en verwacht ook. Kan van deze niet gezegd worden. Misschien je instellingen erbij vermelden om commentaar te krijgen.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: hoe moet ik hieraan beginnen

      De scherpte zit jammer genoeg niet op het meesje.
      Mocht je deze lens recent aangekocht hebben vraagt het wel enige tijd om ze te leren kennen en er mee te leren omgaan.
      Meetrekken met een vogel die vliegt lukt best wel uit de losse hand.

      Hier kan ik onmiddellijk twee redenen bedenken waarom je het onderwerp niet scherp hebt.
      Een meesje, zoals de meeste kleinere vogeltjes zitten amper een seconde stil en zijn heel schichtig in hun beweging. 1/90s Dekt die bewegingen niet.
      Ofwel zou het kunnen dat je deze foto nam uit de losse hand maar nogmaals 1/90s aan 600mm is niets om aan te beginnen zonder dat de camera/lens ondersteund wordt. (Statief, rijstzak of enig ander voorwerp waar de lens stabiel kan op rusten.)

      Als m'n echtgenote en ikzelf er op uit trekken om vogeltjes te vangen komen we zelden tot nooit onder de iso400. Zelfs niet op een mooie dag. Kwestie van de sluitertijd "snel" te houden.
      Je diafragma zit goed maar een snellere sluitertijd is zeker aanbevolen.

      Heb zelf geen ervaringen met het toestel dat je gebruikt. Ik weet wel dat ik een veel betere ruisonderdrukking heb dan Anaisje op haar toestel. Het verschil zit in de gebruikte body en uiteraard de prijs er van...

      Dergelijke zaken proberen we hier te maken met een statief met een "swinghead" er op bevestigd.
      Ik kan je ook aanraden je toestel op AI servo te zetten en het is een luxe te kunnen werken (met canon) op AV (aperture value) waarbij je diafragma "vast" staat. Bij andere merken heeft het kind een andere naam...
      Op die manier moet je niet wakker liggen van de sluitertijd (met voldoende hoge iso) en kan je al je aandacht richten op het vogeltje binnen het AF-punt te houden.

      Niet opgeven en veel oefenen.

      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: hoe moet ik hieraan beginnen

        Slaat deze titel op het nemen van de foto? Anders zou ik de raad van brombeer eens goed lezen.
        Volgens mij moet je dit toch ook zelf zien?

        Comment


        • #5
          Re: hoe moet ik hieraan beginnen

          compo goed ,maar mis scherpte ,grts,Jozef
          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

          Comment


          • #6
            Re: hoe moet ik hieraan beginnen

            bedankt voor de commentaar ik heb hier zeker wat uit geleerd .Ik heb pas een tamron 150-600 en zal nog veel moeten oefenen mvg Steven

            Comment

            Working...
            X