Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

    Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
    Ja das waar, bewogen is sowieso onscherp, .
    Bewogen kan best scher zijn

    Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
    Heb die nieuwe Nikon ook gezien, maar aan die prijs is het echt niet waard denk ik. Bij de Tamron heb ik toch wat mijn twijfels over de kwaliteit. Zal best wel een goede lens zijn, maar even goed als de Nikon of even goede doorverkoopwaarde? Geen idee.
    Reviews van de Tamron gezien daar wordt beweert dat de Tamron wel eens degelijker kon zijn en door de kunststof behuizing, na een val hadden zal 2x een kapotte Nikkor gehad en de Tamron was na een val niet kapot, weten ze aan de betere schokbestendigheid van kunststof tov composiet metaal

    Bv tweeëntwintighonderd euro en elfhonderd euro
    dertig procent van de eerste is zeshonderdzestig euro en vijftig procent van de tweede is vijfhonderdvijftig euro, waar is het verkies nu hoger?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Bv tweeëntwintighonderd euro en elfhonderd euro
      dertig procent van de eerste is zeshonderdzestig euro en vijftig procent van de tweede is vijfhonderdvijftig euro, waar is het verkies nu hoger?
      Ik begrijp niet goed wat je hier mee wil zeggen eigenlijk?

      Comment


      • #18
        Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

        Dus: doen of niet?

        Comment


        • #19
          Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

          Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
          Dus: doen of niet?
          wat doen? over welke lens heb je het nu? de tamron?
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #20
            Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

            Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
            Dus: doen of niet?
            Als je doelt op de originele vraag: "nikkor 24-70 nu kopen voor D5100", dan moet je mijns inziens zelf afwegen of je te vaak van lens zal moeten wisselen omdat 24mm niet wijd genoeg is. Qua investering richting full frame is de lens een goeie keuze, maar dat is de Tamron waarschijnlijk ook.

            Als je niet opziet tegen tweedehands, kan je vandaag waarschijnlijk een nikkor 17-55 kopen voor 600-700 euro en met beperkt verlies doorverkopen als je die full frame aanschaft. Op dat moment kan je dan ook nog overwegen om die 24-70 eventueel tweedehands aan te schaffen, want vandaag zullen die niet dik gezaaid zijn.

            Twee afwegingen die alleen jij kan maken dus: is 24mm een probleem, en ben je bereid om een smak geld uit te geven voor een gloednieuwe nikkor 24-70?
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #21
              Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              wat doen? over welke lens heb je het nu? de tamron?
              De nikon.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Als je doelt op de originele vraag: "nikkor 24-70 nu kopen voor D5100", dan moet je mijns inziens zelf afwegen of je te vaak van lens zal moeten wisselen omdat 24mm niet wijd genoeg is. Qua investering richting full frame is de lens een goeie keuze, maar dat is de Tamron waarschijnlijk ook.

                Als je niet opziet tegen tweedehands, kan je vandaag waarschijnlijk een nikkor 17-55 kopen voor 600-700 euro en met beperkt verlies doorverkopen als je die full frame aanschaft. Op dat moment kan je dan ook nog overwegen om die 24-70 eventueel tweedehands aan te schaffen, want vandaag zullen die niet dik gezaaid zijn.

                Twee afwegingen die alleen jij kan maken dus: is 24mm een probleem, en ben je bereid om een smak geld uit te geven voor een gloednieuwe nikkor 24-70?
                Wat is het dx equivalent van de 17-55?

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

                  Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
                  Wat is het dx equivalent van de 17-55?
                  17-55mm blijft 17-55mm op je cropsensor camera...
                  De millimeters veranderen niet, het is de beeldhoek, voorbeeld:
                  24mm op een fullframe is een bredere beeldhoek dan dat je 24mm op je huidige camera ziet, op je huidige camera moet je op 16mm zitten voor eenzelfde beeldhoek te bereiken of een 24mm op ff

                  Dus... jij zou nu "investeren" in een lens die een niet ideaal bereik van beeldhoek heeft op je huidige camera, maar later wel.....

                  mijn raad aan u, indien je zo graag werkt met je 35mm 1.8, investeer in een 35mm 1.4 (sigma of nikon) en dan ben je nu gelukkig, én wanneer je een ff koopt...

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

                    Nikon 24-70 is kwaliteit. Bij twijfelaars gaat het meestal over de prijs, hoewel ze naar de kwaliteit vragen. Ik heb int begin ook sigma en tamron gekocht, om ze later in te ruilen voor de drie zooms (12 tot 200) en enkele primes van nikon. Uit eigen ervaring, wat anderen ook zeggen, er is geen betere korte zoom dan de 24-70. Heb hem de eerste gebruikt op de d200 (crop) toen de lens uitkwam....kippenvel moment
                    My Website : http://www.ineedair.org
                    Music / Painting / Motion Graphics / Image
                    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

                      Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
                      Wat is het dx equivalent van de 17-55?
                      De 17-55 is een DX lens. Je kan ze qua beeldhoek/bereik vergelijken met de 24-70 op full frame. Vandaar dat ik zeg: test eens of je met 24mm vandaag op een crop body geen groothoek mist...
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

                        Iedereen bedankt om mee te helpen!

                        Ben uiteindelijk voor iets helemaal anders gegaan. Ik heb vandaag geprofiteerd van de inruilactie( Black Friday actie) van kamera-express.

                        Heb mijn d5100 body ingeruild voor een Sony a7 en 28-70 lens kit voor € 999.

                        Nu heb ik beide in full frame. Kan weer een paar jaar mee!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

                          Veel plezier ermee!

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon AF-S 24-70mm f/2.8 G ED

                            Oorspronkelijk geplaatst door JaCop Bekijk bericht
                            Heb mijn d5100 body ingeruild voor een Sony a7 en 28-70 lens kit voor € 999.
                            Goeie prijs. Leuke set.
                            Het is iets anders, maar je zal er minstens evenveel plezier aan beleven
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment

                            Working...
                            X