Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uniform fotoferen van Items uit verzameling...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uniform fotoferen van Items uit verzameling...

    Goede middag, graag win ik advies in inzake het volgende:

    Ik plan op korte termijn een meer ernstige digitale camera aan te schaffen om de Items van mijn verzameling op een UNIFORME wijze te fotogaferen.
    Tot heden benutte ik een camera ingebouw in een Smartphone, niettegenstaande een behoorlijke resolutie (NOKIA: N808 PureView),
    bezit ik de intentie om het geheel iets meer 'professioneel' aan te pakken, waarbij ik het besef heb om te investeren in een betere (Speigelreflexcamera).

    De, te fotograferen, Items bezitten een max. grote van een 500x500x250mmn, waarbij ik reeds beroep doe op een zelfgemaakt lichtrek
    opdat de lichtverdeling optimaal gelijkmatig ter verdeling staat (optimalisatie van dit rek ook evt. te bekijken)

    Het aanbod van cameras en lenzen is enorm, bijgevolg laat ik me graag assisteren door mensen met meer vakkennis, ma.w.
    - welke camera komt evt. in aanmerking?, rekening houdend met (bijna gedediceerd) bovenvermeld doel?
    - Blijkbaar biedt CANON een goede support m.b.t. Tethering (controle een aansturing via Laptop)
    - Het is en blijft een hobby, bijgevolg kan in me niet permitteren om zeer hoge bedragen te budgeteren.
    - Ik sta evt. open tot verloning van advies ter plaatse.

    dank bij voorbaat voor een reactie.

  • #2
    Re: Uniform fotoferen van Items uit verzameling...

    Er zijn veel cameras die thethering ondersteunen, zoals veel goede DSLRs en andere camera's zijn.
    De Nikon D5300 of D5500 an de Canon 700D, zijn mogelijke keuzes.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Uniform fotoferen van Items uit verzameling...

      Wat mis je in de foto's die je nu met de smartphone hebt gemaakt die je met de nieuwe camera zou wensen te bereiken? Ook over hoeveel items spreken we en waar moeten de foto's voor dienen.

      Als het enkel het doel is meer uniformiteit te krijgen, dan is een vaste lichtopstelling en statief de beste en misschien enige stap. Leren lichtmeten en manuele instellingen kunnen ook helpen.

      Comment


      • #4
        Re: Uniform fotoferen van Items uit verzameling...

        zoals rudi vermeld, zou een D5300 of D5500 zeer goed zijn.
        Deze kan je nu in een mooie kit kopen met een 18-140mm lens voor een goede prijs kwaliteit.
        aanrader voor uw objecten, aangezien die kleiner zijn is eventueel een macro lens? kijk voor de sigma of tamron 100mm.

        Comment

        Working...
        X