Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

    Voor mij geldt alvast het gewicht als belangrijkste argument om over geschakeld te zijn van Canon 5dmkII naar Fuji X-T1 omdat ik het meest fotografeer als ik ga wandelen en wandelen gaat nu eenmaal makkelijker als je minder gewicht mee zeult (misschien moet ik ook nog wel eens op dieet dat zou ook wel schelen).
    Ik heb heel veel plezier beleefd aan mijn 5dmkII maar ik beleef door een combinatie van verschillende factoren meer plezier aan mijn X-T1. Mijn eerste Canon 500D blijf ik echter wel behouden en mocht ik geld op overschot hebben dan had ik zeker ook de 5DmkII gehouden maar een mens moet keuzes maken en ik ben tevreden met mijn keuze.
    Eén van de zaken die me meer plezier doen beleven aan mijn Fuji is de gemakkelijke manier waarop je alles manueel kan instellen door gebruik te maken van knoppen zonder in menu's te moeten gaan. Het is een persoonlijke kwestie natuurlijk en ook een kwestie van gewoonte maar ik vind het zelf net iets makkelijker om aan een knopje te draaien dan om op een (aantal) knoppen te moeten duwen en een menu te doorlopen om hetzelfde te bereiken (ik druk me misschien wat overdreven uit maar da's mijn gevoel dat ik erbij heb).
    Ik denk dat de reden waarom mensen hun Fuji verkopen waarschijnlijk om de snelheid zal zijn want echt supersnel is het systeem niet heb ik al gemerkt toen ik vogels in vlucht probeerde vast te leggen (al kan dat ook aan mijn gebrekkige techniek liggen). Maar voor mij is dit helemaal geen probleem, landschappen blijven meestal langer dan een paar seconden hetzelfde en landschappen is wat ik het meest doe.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #17
      Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

      Ik volg met interesse en had me die grappige bedenking ook al gemaakt...
      Mvg,
      Gregory
      www.gvg-photo.com

      Comment


      • #18
        Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

        Ik heb en een FujiFilm X-T1 en een Nikon Dxs en ik zou beiden voor geen geld willen missen en wisselen.
        Voor dagen waar het zonnig is en waar je vooral statische zaken fotografeert en tijd zat hebt, kan ik de Fujifilm prefect inzetten.
        Leuk fotograferen, genieten van het gepruts aan de wielkes ... Prachtige beelden met weinig workflow MAAR,
        Wanneer ik actie moet hebben, het op snelheid aan komt waar je aan de grenzen zit bij Fuji, dan moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat de Nikon daar met kop en poten en haren en nog van alles torenhoog boven zit.
        Macro met de Nikon geeft me meer geslaagde beelden en bezorgt me heel wat meer plezier dan het gesukkel met de metabones-adaptor en dan het gefriemel aan de camera en het manueel instellen van de Tamron 180mm om uiteindelijk de grenswaarden te naderen en je vast loopt. Geef me dan maar de Nikon waar ik eveneens blind alles instel en ook knoppekes draaien moet, maar waar ik niet op het slappe touw dans van macro. Rendement stukken hoger en ja, soms is dat echt doorslaggevender dan het plezier om te kunnen foefelen ...
        Maar als het echt om genieten is op de luie kont (hiermee bedoel ik dat je tijd zat hebt om alles op je gemak te doen) , genieten van fotografie dan is de Fujifilm eveneens mijn makker van dienst.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #19
          Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

          Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
          Helemaal niets, ik pleit hier voor beide systemen.
          Niemand op het forum hier moet mij uitleggen dat er niet zoiets is zoals de "beste". Voor mij hebben de meeste systemen op de markt hun plaats. Het ene systeem is beter geschikt voor een bepaald soort van foto's als het andere.
          Nu lig ik natuurlijk in de vuurlijn door dit topic te openen, maar er zijn anderen hier op dit forum, lees het topic "van dslr naar sony mirrorless" maar door, die nu de dslr de grond in boren. Dat vind ik niet gepast. Ik vind het lachwekkend hoe sommige hun systeem aanprijzen als het enige goede??
          Dat is nu precies wat ik hier met dit topic doe, lachen en waar ik nog steeds geen antwoord op heb, me afvragen naar welke camera al die verkopers zijn overgeschakeld? Toch niet terug naar een dslr zeker? Jaja alvast wel, maar die persoon heeft vooraf nooit een of ander systeem de grond in geboord er zijn er anderen.
          Zelf vind ik een 5dIII ook niet geschikt om als wandelcamera te gebruiken en wil ik ook wel een lichter alternatief, maar ik ga geen systemen veroordelen. Als ik dan "voor mezelf" toch iets moet noemen, onhandig klein, vind ik een systeemcamera om deftig snel mee te werken en een huwelijk mee te fotograferen, bijvoorbeeld.

          Ook die opmerking hierboven "sommigen vinden dat een dslr beter bij hun imago past" is ook weer van de pot gerukt. Heeft dat met imago te maken dan?

          Sommige vinden dit topic erover en ondoordacht? er zijn er dus hier ander hoor, waar niemand zich blijkbaar aan storen.

          Dus met ander woorden vraag je u gewoon af naar wat andere gebruikers overschakelen ?

          Even meedelen dat ik van alle camera's hou, puur uit hobby.
          Als ik zin heb een nieuwe camera te kopen doe ik dat gewoon.

          Sommige mensen kopen een andere camera, gewoon omdat ze eens iets anders willen of omdat die andere camera gewoon beter bij hun noden past... niet altijd omdat het beter is.

          Er zijn altijd de fanboy's... daar heb niks op tegen .. zolang ze de anderen hun gerief niet afbreken.
          Elke camera heeft zijn charme...

          Om u direct antwoord te geven op jouw vraag
          Mensen veranderen soms gewoon van systeem omdat ze gewoonweg behoefte hebben aan iets anders ... en das gewoon een menselijke eigenschap en daar is niks mis mee.

          Als ik morgen terug een nieuwe vervangende DSLR wil dan zal ik daar een goede reden voor hebben (zoals o.a jaja) ...
          Misschien krijg ik in de toekomst wel zin in vogel of wild-life fotografie en is dat wel een reden... wie weet...

          Mensen veranderen, tijden veranderen, omgevingen veranderen...

          Indien jouw nieuwsgierigheid uitgaat naar .. " waarom dat mensen veranderen van systeem.".. dan had jouw topic ook zo moeten noemen.
          Want dat is toch je uitgangspunt niet ?

          Er is niks mis met je Topic... maar je moet dan ook niet versteld staan van de tegenreacties...

          En.... zoals je in post 6 al schreef... er is helemaal niks mis met een DSLR zoals een 5DIII... ook niet in vergelijking met een A7(II, S)
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Ik heb en een FujiFilm X-T1 en een Nikon Dxs en ik zou beiden voor geen geld willen missen en wisselen.
            Voor dagen waar het zonnig is en waar je vooral statische zaken fotografeert en tijd zat hebt, kan ik de Fujifilm prefect inzetten.
            Leuk fotograferen, genieten van het gepruts aan de wielkes ... Prachtige beelden met weinig workflow MAAR,
            Wanneer ik actie moet hebben, het op snelheid aan komt waar je aan de grenzen zit bij Fuji, dan moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat de Nikon daar met kop en poten en haren en nog van alles torenhoog boven zit.
            Macro met de Nikon geeft me meer geslaagde beelden en bezorgt me heel wat meer plezier dan het gesukkel met de metabones-adaptor en dan het gefriemel aan de camera en het manueel instellen van de Tamron 180mm om uiteindelijk de grenswaarden te naderen en je vast loopt. Geef me dan maar de Nikon waar ik eveneens blind alles instel en ook knoppekes draaien moet, maar waar ik niet op het slappe touw dans van macro. Rendement stukken hoger en ja, soms is dat echt doorslaggevender dan het plezier om te kunnen foefelen ...
            Maar als het echt om genieten is op de luie kont (hiermee bedoel ik dat je tijd zat hebt om alles op je gemak te doen) , genieten van fotografie dan is de Fujifilm eveneens mijn makker van dienst.

            Een perfecte visie die ik volledig volg
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #21
              Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

              Er worden er meer dan ooit aangekocht vandaar dat er ook meerverkocht worden op de tweedehands markt !!:-P
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #22
                Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                Momenteel staan er een hoop 5D2's en 5DIII's te koop. Is die hype nu ook over ?
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Is de hype over? Veel fuji systeemcamera's te koop de laatste tijd...

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Momenteel staan er een hoop 5D2's en 5DIII's te koop. Is die hype nu ook over ?
                  Jazeker, met de komst van de fuji XT1 :-)

                  Comment

                  Working...
                  X