Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Laps,je hebt het zitten.Vacuum zuigt vochtige lucht naar binnen en water hierin.Probleem.
    Niet overdrijven a.u.b. In het reservoir onder de balg zit hooguit 15cc lucht. Hoeveel water bevat 15cc lucht met 50% relatieve vochtigheid ?
    Deze hoeveelheid water, gemengd met 500cc remolie geeft een mengsel van 99,99% olie en 0,01% water. Je mag het balgje er iedere dag gedurende jaren afhalen voor je aan de verversingsgrens komt.

    Comment


    • #62
      Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      ..............................................
      Op de fietscomputer stond nadien een maximum snelheid van 215km/h (die Sigma fietscomputer was nauwkeuriger dan de kilometerteller, die een afwijking had van zo'n 10%).
      Het eigenaardigste was dat de remmen nadien veel beter pakten dan daarvoor, ze waren dus beter geworden door die hoge temperaturen...
      Indien je met je moto moet remmen aan deze snelheid zullen nieuwe/goede remschijven, rembekledingen en remvloeistof van niet veel nut meer zijn vrees ik.
      Verder niks om mee op te scheppen en/of om fier over te zijn mijn gedacht .
      Blijkbaar zijn er nog niet genoeg motorijders die men wekelijks van het asfalt moet schrapen.
      Last edited by Guest17; 9 september 2015, 09:34.

      Comment


      • #63
        Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Niet overdrijven a.u.b. In het reservoir onder de balg zit hooguit 15cc lucht. Hoeveel water bevat 15cc lucht met 50% relatieve vochtigheid ?
        Deze hoeveelheid water, gemengd met 500cc remolie geeft een mengsel van 99,99% olie en 0,01% water. Je mag het balgje er iedere dag gedurende jaren afhalen voor je aan de verversingsgrens komt.
        Dan voor de info notex.
        Niet dat ik me zou druk maken over sommige prietpraat hier hoor.
        Nog nooit remvloeistof vervangen bij één van onze wagens, en ook nog nooit remproblemen gehad.
        Je moet veel zaken die hier geschreven worden niet met een korreltje zout, maar met een paar kilo zout nemen .

        Comment


        • #64
          Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Niet overdrijven a.u.b. In het reservoir onder de balg zit hooguit 15cc lucht. Hoeveel water bevat 15cc lucht met 50% relatieve vochtigheid ?
          Deze hoeveelheid water, gemengd met 500cc remolie geeft een mengsel van 99,99% olie en 0,01% water. Je mag het balgje er iedere dag gedurende jaren afhalen voor je aan de verversingsgrens komt.
          Daar heb je volkomen gelijk in.Was meer een antwoord op de vraag:Hoe komt er water in de remolie?
          Nu we spreken hier over remolie,maar eigenlijk is het remvloeistof,en is er geen verwantschap met petroleumderivaten.Vandaar de raad als je remvloeistof morst op je koetswerk,direct afspoelen,want dit vreet je lak aan.(cfr hierboven verf afhalen van dinky's)
          Er is verder ook een degradatie van de vloeistof met de tijd,waardoor er eventueel (!!!!) gasbellen ontstaan bij opwarmen van de vloeistof.Je rempedaal wordt dan sponzig.Die temperaturen lopen snel op.Ik zou je niet aanraden na een flinke rembeurt even aan je schijfremmen te gaan voelen.
          Maar eigenlijk heb ik buiten intensief gebruik vroeger,bij mijn koersmachien,dit gevoel nooit ervaren, bij mijn normale wagens.
          NB: nieuwe banden rij je ook best een kleine 100 km in,alvorens er tegen aan te gaan.Ligt ook soms wat smurrie op het loopvlak van de fabricage.

          Comment


          • #65
            Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

            Bij mijn Mercedes heb ik de remvloeistof vervangen aan 50.000Km, en dat met
            het doorpompsysteem via het reservoir, gewoon pompje instellen op 2,5 bar
            en aan ieder wiel purgeren tot je ziet dat de olie de mooie nieuwe kleur krijgt.
            Ik moet zeggen dat de oude olie relatief donker zag, maar nadien het verschil
            voelen, neen, totaal geen verschil te merken.
            Remmen bijstellen merk je véél meer, en is tegenwoordig poepsimpel,
            in stilstand handrem op en een paar keer zeer hard op je rempedaal duwen,
            bij de meeste auto's zal je het verschil meteen goed merken.

            Comment


            • #66
              Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Bij mijn Mercedes heb ik de remvloeistof vervangen aan 50.000Km, en dat met
              het doorpompsysteem via het reservoir, gewoon pompje instellen op 2,5 bar
              en aan ieder wiel purgeren tot je ziet dat de olie de mooie nieuwe kleur krijgt.
              Ik moet zeggen dat de oude olie relatief donker zag, maar nadien het verschil
              voelen, neen, totaal geen verschil te merken.
              Remmen bijstellen merk je véél meer, en is tegenwoordig poepsimpel,
              in stilstand handrem op en een paar keer zeer hard op je rempedaal duwen,
              bij de meeste auto's zal je het verschil meteen goed merken.
              Is dat voor schijfremmen of voor trommelremmen ?
              Ik rij al 40 jaar met schijfremmen op de 4 wielen, en heb die nog nooit moeten bijstellen. Ik wist niet eens dat dit mogelijk is. Dat remt even goed van nieuw totdat er nog een mm rembekleding op ligt.(maar zover heb ik het nooit laten komen). Zelfs na 100.000km zijn de remblokjes bij mij nog niet half versleten.

              Comment


              • #67
                Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Is dat voor schijfremmen of voor trommelremmen ?
                Ik rij al 40 jaar met schijfremmen op de 4 wielen, en heb die nog nooit moeten bijstellen. Ik wist niet eens dat dit mogelijk is. Dat remt even goed van nieuw totdat er nog een mm rembekleding op ligt.(maar zover heb ik het nooit laten komen). Zelfs na 100.000km zijn de remblokjes bij mij nog niet half versleten.
                Gelijk wat Notex, probeer het maar, meestal is de handrem op een schijfrem tegenwoordig ook voorzien van een ratelsysteem
                die de speling opheft, dat geldt ook voor schijfremmen waar de handrem op staat, wat wel zou kunnen is dat dat niet geldt voor
                een elektrisch gestuurde handrem, dat weet ik niet.

                Comment


                • #68
                  Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Gelijk wat Notex, probeer het maar, meestal is de handrem op een schijfrem tegenwoordig ook voorzien van een ratelsysteem
                  die de speling opheft, dat geldt ook voor schijfremmen waar de handrem op staat, wat wel zou kunnen is dat dat niet geldt voor
                  een elektrisch gestuurde handrem, dat weet ik niet.
                  Over die elektrisch gestuurde handrem heb ik een vraagje. Wij hebben die nu ook op onze nieuwe wagen, en ik vraag me af waarom je op je rempedaal dient te drukken, om de handrem te kunnen lossen. Wat kan de reden zijn ? Wanneer je het niet doet krijg je de melding dat je eerst op het rempedaal moet drukken.
                  Ik weet wel dat je bij een 'gewone' handrem ook meestal het rempedaal indrukt wanneer je de handrem lost, maar daar kan je het ook zonder het rempedaal in te drukken.
                  Zou dit gewoon om veiligheidsredenen zijn of heeft dit met nog iets anders te maken ?

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

                    Gewoon uit veiligheidsredenen. Op een steile helling zouden er al snel ongevallen gebeuren als je zo maar de handrem kan afzetten.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      .................................................. ............omdat Alfa de laatste jaren wat dood was.Hopelijk met de nieuwe Giulia nieuw bloed.
                      Maar dit laatste heeft natuurlijk niets te maken met remolie.
                      De nieuwe Guilia staat heel binnenkort bij de dealer.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Nieuwe remschijven en remblokjes moeten 500 tot 1000km op elkaar inlopen alvorens ze een maximale werking hebben. Het is daarom niet verstandig om met een nieuwe set op reis te vertrekken, en zeker niet als je met een motor door bergpassen gaat rijden. Het is dus helemaal niet eigenaardig dat je nieuwe remmen na enig intensief gebruik beter pakten.
                        Ze hadden al wel een paar duizend kilometers gedaan.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wikken en wegen : prijsverschillen onderhoud garages

                          Hebben vroeger als 2de wagen een peugeot 306 SW gehad en deze was in klein onderhoud 50% duurder dan onze mercedes C klasse. en beiden werden in een merkgarage onderhouden.

                          Comment

                          Working...
                          X