Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact Camera

    Hallo iedereen,

    Net zoals een eerdere topic, hoop ik ook van jullie aankoopadvies te krijgen voor een compact camera.. ik heb deze eerdere topic ook gelezen, maar wou toch een nieuwe starten omdat mijn aankoopredenen toch net iets anders zijn..

    Ik ben onlangs vader geworden, en natuurlijk wil ik mijn kersverse dochter zoveel mogelijk vastleggen op de gevoelige plaat.
    Tot nu toe gebruikte ik hiervoor steeds de camera van mijn iphone6 maar het mag toch net iets beter.


    Budget: +/- € 400,00
    Merken: Canon, Fuji, Fujitsu, Nikon, Panasonic, Samsung, Sony (dit zijn de merken dat Krefel heeft en daar kan ik mijn ecocheques gebruiken voor de aankoop)
    Gebruik: Hoofdzakelijk het fotograferen van personen tijdens uitstapjes, avondjes uit (dus kunstmatig licht) etc.
    Functies: Moet een wifi funtie hebben om makkelijk en snel de fotos op tabelet of gsm te krijgen.. ook die functie om een foto te nemen vanaf op afstand doormiddel van je gsm zou leuk meegenomen zijn.

    Alvast bedankt voor jullie hulp en terugkoppeling!

    Mvg,

    Stijn

  • #2
    Re: Compact Camera

    Gefeliciteerd met je dochter.
    De Sony RX100 en de Panasonic LF1, zijn goede compacts.
    Als je wat meer zoom wilt, dan is de Panasonic TZ70 een goede keuze. (maar iets minder bij weinig licht)
    Rudi
    Last edited by rudimaes; 27 juli 2015, 09:37.

    Comment


    • #3
      Re: Compact Camera

      Vraag die je je eerder moet stellen is: Ben je van plan om ook na het fotograferen iets te doen met het fotomateriaal of is het gewoon shoot en kijk en print eventueel af ?
      Ik lees iets over weinig licht ...
      Dit betekent evenveel als hoge ISO-waarden met weinig ruis, betere lens (groot diafragma) ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Compact Camera

        @rudimaes

        Bedankt!

        De RX100 was initieel mijn eerste keuze, na beetje opzoek werk.. maar deze heeft geen WIFI
        De Panasonic TZ70 lijkt me dan een goede optie? Hoe staat dit toestel tegen over de Sony DSC-HX90 & DSC-WX500 ?

        @Wim.Vanmaele

        Ik ben geen PS expert ofzo... dus als ik ze bewerk is het met apps de fotos zullen o.a. dienen om albums (effectieve boekjes met de fotos op geptint) van te maken
        Last edited by njits-; 27 juli 2015, 10:05.

        Comment


        • #5
          Re: Compact Camera

          Oorspronkelijk geplaatst door njits- Bekijk bericht
          @rudimaes

          Bedankt!

          De RX100 was initieel mijn eerste keuze, na beetje opzoek werk.. maar deze heeft geen WIFI
          De Panasonic TZ70 lijkt me dan een goede optie? Hoe staat dit toestel tegen over de Sony DSC-HX90 & DSC-WX500 ?

          @Wim.Vanmaele

          Ik ben geen PS expert ofzo... dus als ik ze bewerk is het met apps de fotos zullen o.a. dienen om albums (effectieve boekjes met de fotos op geptint) van te maken
          De TZ70 en de HX90 zijn van gelijkaardige kwaliteit. De oogzoeker van de TZ70 heeft een hogere resolutie en is iets
          goedkoper dan de Sony.
          Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Compact Camera

            Maar moesten ze puur hypotetisch alle3 hetzelfde kosten.. dan ben ik nog altijd het beste af met de TZ70?

            Comment


            • #7
              Re: Compact Camera

              Oorspronkelijk geplaatst door njits- Bekijk bericht
              Maar moesten ze puur hypotetisch alle3 hetzelfde kosten.. dan ben ik nog altijd het beste af met de TZ70?
              Ik neem meest foto's met een oogzoeker, de Sony WX500 heeft die niet en valt dus af. Ik heb alleen maar Panasonic camera's, waaronder een
              voorloper van de TZ70, de TZ40. Ben zeer tevreden over deze toestellen. Dat ik de TZ70 kies is dus een persoonlijke keuze, met de HX90 zal je
              ook goede resultaten bereiken. Door het lager aantal megapixels(12 vs 18 mp), zal de TZ70 iets beter zijn bij weinig licht, maar veel zal het niet schelen.
              Neem die, die het meest in je smaak valt.
              Rudi
              Last edited by rudimaes; 27 juli 2015, 12:13.

              Comment


              • #8
                Re: Compact Camera

                Oke bedankt!

                Ik denk dat ik dan toch voor de Sony ga.

                Comment


                • #9
                  Re: Compact Camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door njits- Bekijk bericht
                  Oke bedankt!

                  Ik denk dat ik dan toch voor de Sony ga.
                  Veel plezier met de nieuwe camera.
                  Rudi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact Camera

                    Neem zeker de fujifilm x30 in overweging, deze heeft de gevraagde functies. Zelf heb ik dit toestel, en ben heel tevreden. Retro looks met alle moderne functies. Ik gebruik deze als wandelvervanger voor mijn 5D. Bekijk zeker deze x30 eens in uw keuze


                    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact Camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door njits- Bekijk bericht
                      Ik ben onlangs vader geworden, en natuurlijk wil ik mijn kersverse dochter zoveel mogelijk vastleggen op de gevoelige plaat.
                      Eigenlijk wwn verkeerde keuze->kwantiteit voor kwaliteit. Vraag je eens af waar je over 10 jaar gelukkiger van wordt: 3 uur achter de computer om alles te zien of een paar prachtige vergrotiging aan de muur?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compact Camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door njits- Bekijk bericht
                        Ik ben onlangs vader geworden, en natuurlijk wil ik mijn kersverse dochter zoveel mogelijk vastleggen op de gevoelige plaat.
                        Eigenlijk wwn verkeerde keuze->kwantiteit voor kwaliteit. Vraag je eens af waar je over 10 jaar gelukkiger van wordt: 3 uur achter de computer om alles te zien of een paar prachtige vergrotiging aan de muur?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compact Camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Eigenlijk wwn verkeerde keuze->kwantiteit voor kwaliteit. Vraag je eens af waar je over 10 jaar gelukkiger van wordt: 3 uur achter de computer om alles te zien of een paar prachtige vergrotiging aan de muur?
                          't Is niet omdat een slechte kok weinig op uw bord legt en een goede kok veel dat de eerste kok een goeie wordt en de tweede een slechte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compact Camera

                            ivm "geen wifi" ... met een eye-fi geheugenkaartje kun je foto's ook naar je gsm / tablet sturen.
                            Ik doe dat met de x100s die ook geen wifi heeft. Ik neem de foto's in raw, en als ik dan eentje wil doorsturen, dan doe ik gewoon vlug de raw convertor in de camera, maak er ene jpg van en in de eye-fi instelling stuurt die (met mijn versie van kaartje) alleen de jpgs door. Zo kan ik zelf bepalen wat wel en niet wordt gestuurd.

                            Als ik namelijk camera zou zetten op raw + jpg dan gaat die elke foto naar gsm sturen wat nu ook weer niet de bedoeling is bij mij

                            Comment

                            Working...
                            X