Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens voor Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens voor Nikon D7000

    Ik ben van plan om een macro lens te kopen voor mijn Nikon D7000.
    Voor vlinders, insecten en planten te fotograferen.
    Welke raden jullie mij aan?

    Groetjes van Kim

  • #2
    Re: Macro lens voor Nikon D7000

    Sigma 150mm

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens voor Nikon D7000

      Dez foto heb ik gemaakt met de Tamron SP AF 90 mm. F:2.8 DI VC USD Maceo :http://www.florif.be/In%20de%20kijker.html
      kost € 499.
      Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

      Comment


      • #4
        Re: Macro lens voor Nikon D7000

        Eerst en vooral, ik ben geen ervaringsdeskundige, maar ik heb me zeer ingelezen omdat ik volgend jaar mezelf ook een macro-lens cadeau wil doen.
        Zoals je in mij onderschrift ziet heb ik een 7100, dus dat verschilt niet zoveel.
        Mijn keuze zal rond de 100 mm zijn, want 100 mm op een crop-camera gaat overeenkomen/zich gedragen als 150 mm FF.
        Alhoewel ik waarschijnlijk mijn statief daarvoor ga gebruiken, wil ik ook uit de hand kunnen fotograferen. En dan vrees ik dat 150mm op een crop-camera heel moeilijk gaat worden. Je bewegingen worden immers vrij snel afgestraft.
        Mijn verdere criteria :
        - Beeldstabilisatie
        - Interne focus
        - Scherpe resultaten
        Dat laatste zal geen probleem zijn, want je leest overal dat in het 100 mm-segment geen slechte lens te koop is. EN dat ze eigenlijk allemaal gewoon goed zijn.
        Wat is er op de markt :
        Tamron 90 mm - Beeldstabilisatie/ Interne focus / Prachtige foto's
        Tokina 100 mm - Prima lens, maar een beetje oud ontwerp/ Prachtige foto's
        Sigma 105 mm - Beeldstabilisatie/ Interne focus / Prachtige foto's
        Nikon 105 mm - Beeldstabilisatie / Interne focus / Prachtige foto's. MAAR ± 300 € duurder dan de rest !
        Dus dan wordt het wegstrepen :
        Tokina voldoet ondanks de kwaliteit niet aan mijn criteria.
        Nikon is goed , maar niet beter. Wel duurder
        Dan blijven de Tamron en de Sigma over. Toevallig heb ik een lens met dezelfde filtermaat, en daarom wordt het de Sigma.
        Ik hoop dat ik je met mijn gedachtengang een beetje geholpen heb. En hebben er mensen behoefte om aanvullingen te geven, of mijn redenatie in twijfel te trekken, GRAAG !
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Macro lens voor Nikon D7000

          Is dit dezelfde of een ouder model?

          Comment


          • #6
            Re: Macro lens voor Nikon D7000

            Ik denk dat dit de oude is, die uitschuift bij focussen.
            Dit zou er moeten staan : Tamron 90mm f/2.8 Di SP VC USD Macro 1:1. Dus een met een gouden randje.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment

            Working...
            X