Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje vliegtuigspotten in Zaventem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagje vliegtuigspotten in Zaventem

    Hallo allemaal,

    Hier ben ik met een tweede poging om foto's te posten .

    Ben gisteren voor de eerste keer gaan vliegtuig spotten in Zaventem. Door het warme weer en het feit dat baan 25L (waar ze normaal gezien landen) ben ik maar gaan foto's nemen in restaurant Wing Tips, met zicht op een deel van de A- en B-terminal en een stukje van baan 19. Die kleine uitsteeksels op de foto's is van werken, ze zijn onder het restaurant nog wat aan het bijbouwen, dus was het soms moeilijk om deze te vermijden . Laat maar weten wat jullie er van vinden en wat een volgende keer eventueel beter kan.

    DSC_0314 by Yuri Quina, on Flickr

    DSC_0264 by Yuri Quina, on Flickr

    DSC_0256 by Yuri Quina, on Flickr

    Groeten,

    Yuq

  • #2
    Re: Dagje vliegtuigspotten in Zaventem

    Ik vind de vliegtuigen die je in de foto's wilde weergeven te krap tegen de kaders zitten....fotografeerde je met een zoomlens?
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Dagje vliegtuigspotten in Zaventem

      Op deze site klik staat dat restaurant inderdaad opgegeven als uitkijkplaats.
      Je foto's geven de indruk dat de vliegtuigen ver verwijderd zijn en dat je vanaf deze positie meer mm's nodig hebt.
      Ook tegenslag met het weer - de harde zon zorgt voor fletse kleuren
      ben zelf nog niet gaan spotten - wel al aan gedacht.
      Ik zou gaan voor de landing denk ik - lijkt mij het meest spectaculaire moment
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Dagje vliegtuigspotten in Zaventem

        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        Ik vind de vliegtuigen die je in de foto's wilde weergeven te krap tegen de kaders zitten....fotografeerde je met een zoomlens?
        Ja inderdaad een 50-200mm lens. De foto's zelf zijn groter en op mijn originele staan ze wel meer centraal. Verder staan daar ook twee kranen en een nieuw gebouw, waardoor het soms echt mikken was om een vliegtuig al in zijn geheel op een foto te krijgen. Zo stond er vlak voor mijn neus een boeing van Eithad, maar die paste er niet op door de kranen, zelfs niet wanneer hij richting startbaan vertrok en in pushback stond.

        Comment


        • #5
          Re: Dagje vliegtuigspotten in Zaventem

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Op deze site klik staat dat restaurant inderdaad opgegeven als uitkijkplaats.
          Je foto's geven de indruk dat de vliegtuigen ver verwijderd zijn en dat je vanaf deze positie meer mm's nodig hebt.
          Ook tegenslag met het weer - de harde zon zorgt voor fletse kleuren
          ben zelf nog niet gaan spotten - wel al aan gedacht.
          Ik zou gaan voor de landing denk ik - lijkt mij het meest spectaculaire moment
          Ja inderdaad, maar op de laatste foto staat dat gebouw er niet bij, net zoals de kranen. Sommige vliegtuigen stonden inderdaad redelijk ver. Die fletse kleuren komen waarschijnlijk gedeeltelijk door de vuile ramen, wat natuurlijk opvalt wanneer de zon er begint op te komen.

          Ik wou eerst ook voor de landing gaan, maar de 25L (waar ze normaal bij westenwind landen) is niet in gebruik door werken, waardoor ze uitwijken naar de startbaan of de dwarsbaan om te landen, afhankelijk van de wind. Toen ik vertrok, was het gebruik anders dan toen ik daar was. Daarom zou ik wachten tot na de werken om dan bij westenwind onder de landende vliegtuigen te gaan staan.

          Toch bedankt voor de reacties!

          Comment

          Working...
          X