Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Casualties of war

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Casualties of war

    Sfeerbeeld van op het Duitse militair kerkhof.
    Ik weet dat het technisch wel geen perfecte foto is, maar ik vond hem op deze manier wel een beetje de juiste, donkere sfeer weergeven van de oorlog en z'n slachtoffers



    Alvast bedankt voor het kijken
    Greetz
    Dirk
    Always happy to learn !

  • #2
    Re: Casualties of war

    Mij oogt dit onnatuurlijk, een grijze lucht en dan licht op het gras

    Comment


    • #3
      Re: Casualties of war

      Ik denk persoonlijk dat die beter tot zijn recht komt in kleur.

      Comment


      • #4
        Re: Casualties of war

        heb hier ook een eigenaardig gevoel bij.
        Zonder grafzerken zou deze een zeer mooi abstrakt gevoel oproepen, met de grafzerken wringt het op deze manier voor mij.
        Maar dat is mijn smaak natuurlijk.
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

        Comment


        • #5
          Re: Casualties of war

          Ik denk dat je iets hebt willen maken van een uitgebrande lucht (maar ik kan mis zijn
          Resultaat Toch niet helemaal geslaagd voor mij
          De schaduwen op het gras zijn wel mooi.
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Casualties of war

            Oorspronkelijk geplaatst door yelle Bekijk bericht
            Mij oogt dit onnatuurlijk, een grijze lucht en dan licht op het gras
            Dit komt door de uitgebrande lucht, de foto ging inderdaad veel mooier zijn met een goed belichte lucht.
            Volgende keer proberen belichting te zetten volgens de lucht om dan via post processing de onderbelichting op de voorgrond er uit te halen.
            Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
            Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

            Comment


            • #7
              Re: Casualties of war

              Oorspronkelijk geplaatst door bart salembier Bekijk bericht
              Dit komt door de uitgebrande lucht, de foto ging inderdaad veel mooier zijn met een goed belichte lucht.
              Volgende keer proberen belichting te zetten volgens de lucht om dan via post processing de onderbelichting op de voorgrond er uit te halen.
              Ik geef zelden of nooit een reactie op foto's met Engelstalige titel, maar hier wil ik toch een uitzondering maken.
              Ben het eens met het onnatuurlijk ogende effect waar mijn voorgangers het reeds over hadden.
              Als er weinig of geen wind is kan je in deze situatie misschien ook proberen met bracketing een aantal foto's te nemen en deze in nabewerking samen te voegen ? (dat is althans hetgeen ik doe, ofwel zou ik hier gekozen hebben om mijn grijsverloopfilter te gebruiken omdat de horizon ongeveer pal in het midden loopt - mijn verloopfilter is rond, ik kan dus het verloop niet hoger of lager plaatsen).
              Wel jammer want je had hier een prachtig laat licht met die mooie lange schaduwen.

              Comment

              Working...
              X