Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR Landscape

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR Landscape

    Ochtend landschap HDR probeersel




    Last edited by Timothy91; 4 juli 2015, 17:41.

  • #2
    Re: HDR Landscape

    Mooi ochtendlicht, HDR bewerking vind ik ni echt geslaagd

    Comment


    • #3
      Re: HDR Landscape

      Waarom zo een mooie landschap foto in hdr
      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: HDR Landscape

        Oorspronkelijk geplaatst door yelle Bekijk bericht
        Mooi ochtendlicht, HDR bewerking vind ik ni echt geslaagd
        Waarom de voorgrond niet oplichten?
        Mvg Suske

        Comment


        • #5
          Re: HDR Landscape

          Oorspronkelijk geplaatst door yelle Bekijk bericht
          Mooi ochtendlicht, HDR bewerking vind ik ni echt geslaagd
          Ik ben veel aan het testen met HDR en ik zal dit landschap zeker nog een 2de poging geven, ik vind deze persoonlijk wel mooi.

          Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
          Waarom zo een mooie landschap foto in hdr
          Mvg
          Ik kreeg deze moeilijk op een natuurlijke wijze (geen statief bij of niets), en ik ben de laatste tijd meer met HDR bezig en ik vond dit een mooi proefprojectje.

          Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
          Waarom de voorgrond niet oplichten?
          Mvg Suske
          ik wilde de nadruk leggen op de zonnestralen en dat het ochtend is en dus nog steeds iets donkerder.


          Ik zal nog eens andere instellingen proberen en upload dan een 2de versie.

          Comment


          • #6
            Re: HDR Landscape

            Ik kan verkeerd zijn(ken nog niks van hdr) maar dacht toch dat de uitgang van een goede hdr, werken is vanop statief. De lichtharpen wel mooi.

            Comment


            • #7
              Re: HDR Landscape

              Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
              Waarom zo een mooie landschap foto in hdr
              Mvg
              Met een gewone belichting is het dynamisch bereik in dit geval veel te klein om alles mooi uit te lichten. Een HDR is in deze toestand een goede oplossing voor een goede totale belichting.
              De keuze van "het landschap" kom volgens mij misschien wel beter, zodat de mooie zonneharp beter tot zijn recht kwam.

              Comment


              • #8
                Re: HDR Landscape

                Ook ik heb geen kaas gegeten van HDR....maar vind de foto wel iets hebben ...is mooi
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: HDR Landscape

                  Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                  Ik kan verkeerd zijn(ken nog niks van hdr) maar dacht toch dat de uitgang van een goede hdr, werken is vanop statief. De lichtharpen wel mooi.
                  Op statief is een stuk beter natuurlijk, maar ik had hem niet bij ^^

                  Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                  Met een gewone belichting is het dynamisch bereik in dit geval veel te klein om alles mooi uit te lichten. Een HDR is in deze toestand een goede oplossing voor een goede totale belichting.
                  De keuze van "het landschap" kom volgens mij misschien wel beter, zodat de mooie zonneharp beter tot zijn recht kwam.
                  Ik heb het ook nog eens op een ander landschap, ik zal een 2de foto erbij plaatsen. Ik vond bij deze het licht minder goed, daarom dat ik die andere uploade

                  Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                  Ook ik heb geen kaas gegeten van HDR....maar vind de foto wel iets hebben ...is mooi
                  bedankt !
                  Last edited by Timothy91; 4 juli 2015, 17:42.

                  Comment


                  • #10
                    Re: HDR Landscape

                    HDR klinkt voor velen hier als een vies woord.
                    Maar dat hoeft volgens mij helemaal niet - het dynamisch bereik van het menselijke oog is vele malen groter dan het dynamische bereik van een sensor.
                    Soms kan onze sensor hetgeen we waarnemen gewoon niet vatten - in tegenlichtsituaties is dat regelmatig het geval.
                    In zo'n geval biedt de HDR techniek een oplossing.
                    Dit gezegd zijnde moet de HDR wel goed uitgevoerd zijn - lees een goede tutorial
                    En ook in de afwerking kan men nog alle kanten uit - van realistisch tot surrealistisch
                    Maar al bij al vind bovenstaande foto's redelijk goed uitgevoerd
                    Mijn voorkeur gaat naar de eerste die volgens mij het meeste sfeer heeft.
                    Gr.
                    Peter
                    Last edited by blauwzwart; 5 juli 2015, 12:40.
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: HDR Landscape

                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                      HDR klinkt voor velen hier als een vies woord.
                      Maar dat hoeft volgens mij helemaal niet - het dynamisch bereik van het menselijke oog is vele malen groter dan het dynamische bereik van een sensor.
                      Soms kan onze sensor hetgeen we waarnemen gewoon niet vatten - in tegenlichtsituaties is dat regelmatig het geval.
                      In zo'n geval biedt de HDR techniek een oplossing.
                      Dit gezegd zijnde moet de HDR wel goed uitgevoerd zijn - lees een goede tutorial
                      En ook in de afwerking kan men nog alle kanten uit - van realistisch tot surrealistisch
                      Maar al bij al vind bovenstaande foto's redelijk goed uitgevoerd
                      Mijn voorkeur gaat naar de eerste die volgens mij het meeste sfeer heeft.
                      Gr.
                      Peter
                      Bedankt voor de mooie woorden,
                      En heel goed uitgedrukt!
                      "En ook in de afwerking kan men nog alle kanten uit - van realistisch tot surrealistisch". in HDR beslis je inderdaad zelf waar je naartoe wilt , persoonlijk wil ik er wat tussen in gaan. de mensen doen twijfelen of het echt is of niet.

                      Comment

                      Working...
                      X