Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

    Hoi,

    Ik heb onlangs een Sony Alpha A5000 aangeschaft en ben nu aan't rondkijken naar de mogelijkheden voor extra objectieven. Ik zie dat er hier wel eea voor beschikbaar is, doch weet ik niet of alle objectieven (al dan niet 2ehands) aangeboden voor een Sony Alpha eenvoudigweg op mijn Alpha A5000 (systeemcamera) passen.

    Waar moet ik op letten als ik zeker wil zijn dat dit past (kan een sony alpha A300/500, DSLR, ... objectief zonder meer op mijn systeemcamera gegooigd worden)?
    Zijn er ook tussenstukken/verloopstukjes die andere objectieven alsnog doen passen?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Grtz,

  • #2
    Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

    Tja, Sony maakt het niet gemakkelijk met hun nieuwe benaming voor E-mount. Jouw A5000 heeft E-mount lenzen nodig. Soms kom je de NEX benaming nog tegen. De FE-mount kan je ook gebruiken maar deze zijn eigenlijk bedoeld voor de full frame camera's zoals de A7,A7s,enz... .

    De A-mount lenzen zijn bedoeld voor de slt's zoals de A77II. Deze kan je ook gebruiken op jouw A5000 met een adapter, LA-EA3 en LA-EA4. De LA-EA4 heeft een doorzichtige spiegel net als de slt's waardoor je dus dezelfde fasedetectie AF hebt. De LA-EA3 heeft die spiegel niet en gebruikt het af systeem vd body.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

      Wat wil je ermee doen?

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

        Alvast bedankt.

        Het meegeleverde objektief lijkt me goed om de dagdagelijkse zaken mee te trekken (vakantiefoto's zeg maar).
        Op kapaza of zo kom je wel eens Sony objectieven tegen, (doch weet ik niet altijd of deze ook passend zijn/gemaakt kunnen worden) voor mijn eenvoudig A5000'tje.:-)

        Ik dacht aan een objectief met wat meer zoom op te zoeken. Iemand ook tips hiervoor die ook nog eens best betaalbaar zijn (ik zie dingen passeren van +1000€ en dat ga ik als leek niet betalen).

        Grtz,

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

          Tamron 18-200 lijkt me de beste keus.

          Of ter aanvulling van je huidige lens de Sony 55-210mm.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

            Wat is er nu zo moeilijk aan de vattingen van sony.De andere merken hebben toch ook verschillende vattingen voor hun reflex en systeemcameras.De A mount is voor reflex en zgn. SLT toestellen.De E mount en ook FE mount is voor systeem cameras.De E vatting is voor apsc systeem toestellen en FE is voor FF frame toestellen(vb.A7).Maar de FE objectieven passen ook op de apsc(A5000 enz.)Alleen,wanneer men een FE lens op een A 5000 zet( FE 28-70 mm),dan wordt dit een 42- 105 mm lens.De zgn.A-mount is indertijd nog ontworpen door minolta,in de allereerste reflex met AF,nl.de fameuze minolta 7000.Waarna canon en nikon gedurende ongv.een half jaar alle zeilen hebben moeten bijzetten.Tot hier een stukje geschiedenis.

            Comment


            • #7
              Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

              Ik ben zeer tevreden van mijn set (zie handtekening). Rx100 altijd bij, 18-105mm als ik betere kwaliteit wil en de 35mm voor binnenshuis. Als ik een koper vindt, overweeg ik toch naar fullframe te gaan voor landschapsfotografie en portret.

              Comment


              • #8
                Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

                Hoi,
                Ik ben best geinteresserd in de volgende lens voor mijn alpha 5000:
                http://www.amazon.de/Tamron-18-200mm...+VC+NEX+Di+III
                Deze is echter erg prijzig.

                Alternatief zou deze kunnen zijn, maar daar heb ik dan weer een adaptor voor nodig; daarenboven begrijp ik dat ik dan de autofocus functionaliteit verlies: http://www.amazon.de/Tamron-18-200mm...+VC+NEX+Di+III

                De genoemde adaptor (LA-EA4) is daarenboven ook erg duur.

                Iemand enige (goedkopre) oplossingen voor me?

                Grtz,

                Comment


                • #9
                  Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

                  Geen schitterende lens, wel groot bereik. Beter de sony 18-200LE of de sony 18-105 f/4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

                    Hallo,

                    Dank voor uw snelle reactie, doch ik zoek wel goedkopere oplossingen. De lenzen die jij aanreikt zijn nog duurder.

                    Mss is deze ook nog iets: http://www.amazon.de/Sony-SEL-55210-...&keywords=Sony

                    Ik merk nu al op dat de lenzen voor mijn nagelnieuwe systeemcamera flink duurder zijn dan andere lenzen voor pakweg een Canon EOS 1200D (die enkele weken terug ook nog een optie had geweest). :-(.

                    Grtz,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

                      Idd, de sony lenzen zijn zeer duur. Beste prijs/kwaliteit lenzen zijn;

                      Sony 16-50pz (kitlens)
                      Sony 55-200mm
                      Sigma art 19/30/60

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

                        Idd, vandaar mijn vraag naar een goedkoper alternatief (iets met desnoods een adaptor).
                        Iemand een idee (alsook een goede plaats/website) waar die dingen betaalbaar zijn?

                        Grtz

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectieven Sony Alpha A5000: iets met bomen door een bos zien.

                          Tja, je kan ook een minolta 'beercan' 70-200mm f/4 met een sony le-ea2 adapter gaan gebruiken. Kost je 300 euro en heb je nog af. Of de canon fd lenzen met fotodiox adapter. Dan je voor 50-100€ al mooie primes met manueel focus.

                          Alles hangt er van af wat je wil gaan doen met je set.

                          Comment

                          Working...
                          X