Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e-m1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

    En Grobet - eiermarkt?
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #17
      Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

      Ik noem het niet afpingelen ... Eerder het vragen naar een voor mij eerlijke prijs.
      Het leven is aan de druvers, spijtig genoeg en wie niet waagt niet wint.
      Verkopers zeggen maar al te graag dat hun prijs niet anders kan want opgelegd door de fabrikant, ...
      We geloven maar al te graag die verkoper want ergens hebben we wel vertrouwen in hem. Hij heeft kennis van zaken en hoe zou hij het in zijn hoofd halen om de koopprijs door een merk te veranderen.
      producenten geven veelal een richtprijs. Niet meer niet min.
      Het is aan de verkoper om te stellen wat hij uiteindelijk vraagt als verkoopprijs. EN juist, nu dondert het in Keulen dat ze niets meer verdienen als ze onder de prijs gaan, dat hun winstmarges echt peanuts zijn ...
      Gewiekste verkopers zeggen reeds bij aanvang van een verkoopsdiscussie dat je bv 10% korting krijgt. Raar, maar dit door velen wel gesmaakt en dan stopt ook de discussie omtrent een prijs. Wat wil je, je krijgt stante pede al 10% korting, waarom zouden we dan in een discussie gaan. Handig middeltje om inderdaad de prijsdiscussie de das om te doen.
      We moeten nu ook wel eens eerlijk zijn. Wie dan ook wil werken voor een minimaal loon ? Wie wil risico's dagen indien je winstmarge op een toestel nog geen 1 % is , wie wil ?
      Maar raar, op de rommelmarkt en op vraag en aanbod vinden we dan wel dat de verkoper feitelijk altijd veel te veel vraagt en dat we als koper altijd veel te veel betalen en daar durven we dan wel af te dingen.
      Dus, ja een offerte en dus ja aan de kostprijs proberen er iets (lees zoveel als mogelijk) af te doen.
      Wie ernstig nadenkt over de prijzen tweede hands (en zeker in fotozaken) die zou wel eens zwaar zijn wenkbrauwen kunnen optrekken, zijn voorhoofd laten fronsen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        juist zoals een auto ook een vaste prijs heeft ;-)
        Er is wel een merk waarvoor dat geldt, de prijzen van Dacia zijn vaste prijzen.
        Dat vond ik heel handig, je krijgt (ten opzichte van andere merken) een lagere prijs zonder dat je in een heleboel garages prijs moet vragen (je spaart dus tijd en moeite omdat dezelfde Dacia in elke Dacia garage even veel kost).
        Bij andere merken ben je al verplicht om bij verschillende garages prijs te vragen, en als je dan toch uiteindelijk een nieuwe wagen hebt gekocht, dan kom je achteraf gegarandeerd wel iemand tegen die beweert dat je bij garage "x" een nog lagere prijs moet betalen, maar die garage "x" is natuurlijk een garage waar je niet geweest bent...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Ik beweer niet dat TS zo een grappenmaker is, maar deze praktijk is schering en inslag.
          Dat is zeker niet mijn intentie. Ik heb de kans om professioneel met fotografie aan de slag te gaan, en zoek daarom effectief te investeren in goed materiaal.

          Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
          Uit interesse even een vraagje: waarom offerte? Die apparatuur heeft toch een vaste prijs?
          Zeker niet in mijn ogen. Bi Rembrandt zitten ze sowieso een 2 à 3 % hoger dan Konijnenberg en A&C. Dus in dat opzicht zou er sowieso al van hun prijs afmoeten. En ik ga er ( misschien verkeerdelijk ) van uit dat als je voor meer an €15.000 investeert er wel een extra kortingetje van af kan ( zelfs bij de goedkoopsten). Per slot van rekening is 1% dan toch €150. En als men mij god en professioneel helpt, kom ik later mss nog een 400mm kopen... In die optiek redeneer ik.
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

          Comment


          • #20
            Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

            Een offerte vragen voor dergelijke aankoop vind ik niet meer dan logisch.
            Indien ik een volledige set nieuw zou kopen dan zou ik ook een offerte op de set vragen.
            In geval van TS heet dat goed bedrijfsbeheer.

            Comment


            • #21
              Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

              Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
              In geval van TS heet dat goed bedrijfsbeheer.
              Bedankt

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              En Grobet - eiermarkt?
              Zal ik zeker mijn licht eens gaan opsteken! Hartelijk bedankt
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #22
                Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                Zeker niet in mijn ogen. Bi Rembrandt zitten ze sowieso een 2 à 3 % hoger dan Konijnenberg en A&C. Dus in dat opzicht zou er sowieso al van hun prijs afmoeten. En ik ga er ( misschien verkeerdelijk ) van uit dat als je voor meer an €15.000 investeert er wel een extra kortingetje van af kan ( zelfs bij de goedkoopsten). Per slot van rekening is 1% dan toch €150. En als men mij god en professioneel helpt, kom ik later mss nog een 400mm kopen... In die optiek redeneer ik.
                Da's een begrijpelijke redenering. Maar gewoon het eerste dat ik ervan hoor als niet professionele. Heel interessant, hopelijk kan ik ooit dezelfde redenering volgen, maar voorlopig is het nog volle pot met btw of tweedehands.
                http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                Comment


                • #23
                  Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                  Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                  Da's een begrijpelijke redenering. Maar gewoon het eerste dat ik ervan hoor als niet professionele. Heel interessant, hopelijk kan ik ooit dezelfde redenering volgen, maar voorlopig is het nog volle pot met btw of tweedehands.
                  "Neen" heb je, "ja" kan je krijgen. Eigenlijk jammer dat je zo'n toestel(len) op dezelfde manier moet gaan kopen als een tapijt in de souks.

                  Comment


                  • #24
                    Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    "Neen" heb je, "ja" kan je krijgen. Eigenlijk jammer dat je zo'n toestel(len) op dezelfde manier moet gaan kopen als een tapijt in de souks.
                    Inderdaad, zo denk ik altijd. Maar ik wist niet dat dat zou werken bij officiële dealers. Op dat vlak misschien iets te naïef... Heb ook nog nooit de intentie gehad om voor 15k te gaan kopen ergens

                    Ik raad TS dus ook aan om eens bij Grobet te horen. Heel vriendelijke mensen. Vast ook wel bekwaam, maar dat weet ik niet. Ik heb het internet om mijn keuzes van materiaal te maken. Vaak meer en betere info. Maar da's mijn mening.
                    http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                    Comment


                    • #25
                      Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                      Heb zelf nooit te klagen gehad bij Grobet. Maar info, eender waar vandaan, moet je altijd kunnen beoordelen. En je weet nooit wat de achterliggende reden is van de persoon die de info geeft om ze zo te presenteren. Hoeft daarom geen foute info te zijn, de manier van presenteren geeft ook een indruk op zich.

                      Vandaar ook dat dit vehaal me zo eigenaardig lijkt. Ik kan me inbeelden dat een verkoper die een "normaal" persoon over de vloer krijgt die daar voor 15000 aan zwaar materieel wil neertellen ofwel eens goed in zijn handen wrijft ofwel eens gaat horen of die persoon wel nagedacht heeft. Maar als je iemand over de vloer krijgt met een vraag voor beroepsdoeleinden dan reageer je toch anders. Kan me inbeelden dat je bvb navraagt of hij over een ander merk gedacht heeft en eventueel enkele voordelen ervan opnoemt die voor een pro nuttig kunnen zijn. Maar zomaar iets totaal anders voorstellen zonder blikken of blozen waarvan het toch wel duidelijk is dat dit in geen enkel opzicht een alternatief is voor die persoon? Blijf het heel vreemd vinden.

                      Comment


                      • #26
                        Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Kan me inbeelden dat je bvb navraagt of hij over een ander merk gedacht heeft en eventueel enkele voordelen ervan opnoemt die voor een pro nuttig kunnen zijn. Maar zomaar iets totaal anders voorstellen zonder blikken of blozen waarvan het toch wel duidelijk is dat dit in geen enkel opzicht een alternatief is voor die persoon? Blijf het heel vreemd vinden.
                        Ja daar kan ik ook nog inkomen als het een degelijk alternatief is. maar ik wist de mensen ook te vertellen dat ik al een 24-70 en 70-200 in bezit heb. Daarnaast dan ook nog eens een totaal misplaatst alternatief aanbieden is idd heel erg vreemd te noemen ....
                        Last edited by GregoryVG.; 25 mei 2015, 21:58.
                        Mvg,
                        Gregory
                        www.gvg-photo.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Zou me niet verwonderen dat die winkel momenteel niks meer krijgt van Nikon (achterstallige betalingen).
                          Dan verkopen ze natuurlijk liever voor 5000€ dan niks.

                          Foto Rubens in Wilrijk gaf me altijd een perfecte service, tot kort voor het failliet, toen gebeurden er rare dingen....
                          Ik heb even de jaarrekeningen geraadpleegd via NBB. In 2013 nog een redelijk jaar gemaakt, met degelijke winst, maar weliswaar de jaren daarvoor een serieus tekort opgebouwd... Neem daar dan bijvoorbeeld een cashflowtekort bij en het zou wel kunnen dat er eventueel problemen zijn bij de facturen van Nikon...

                          Een vraagje aan jullie allen. In mijn schoenen en als tevreden Nikon gebruiker, zouden jullie dit melden aan Nikon of zo laten passeren? Deze winkel is het eigenlijk niet waard om Nikon Pro dealer te zijn..
                          Mvg,
                          Gregory
                          www.gvg-photo.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                            Ik vermoed dat Nikon de situatie beter kent dan jij.

                            Hun eerste zorg is waarschijnlijk eerder nog wat geld vastkrijgen ipv een bordje dat op de gevel hangt.

                            We kunnen alleen hier waarschuwen om extra voorzichtigheid als je spullen besteld en ze voorschotten vragen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: WTF? Foto Rembrandt merksem: Binnen voor D4s + 300mm2.8 --> Advies olympus om-d e

                              Wat de Sigma 300mm f2,8 betreft, die bestaat wel maar die is nooit populair geweest, daarom zijn er niet veel winkels die die lens in voorraad hebben.
                              Misschien produceert Sigma die zelfs al een hele tijd niet meer, omdat ze een 120-300 f2,8 hebben die veel beter verkoopt (de nieuwste 120-300 zal optisch ook niet slechter zijn dan de "oude" Sigma 300mm f2,8).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X