Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remarkable Rocks + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Remarkable Rocks + update



    iso 400
    f/10
    1/250

    Update : Water naar oorspronkelijke kleur gebracht - dus eigenlijk is het een "un-date"


    Hier zijn dan die oranje rotsen in graniet waarvan stukjes te zien waren op één van mijn vorige foto's

    Dank voor het kijken

    Mvg
    Last edited by philitalia; 5 mei 2015, 11:41.
    Mvg Philip

  • #2
    Re: Remarkable Rocks

    Hier komen ze beter tot hun recht, want hier zijn ze eigenlijk het onderwerp. De kleuren zitten goed.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Remarkable Rocks

      Dank voor je reactie Zibro.

      Ik vond dit ook wel best een mooie, maar aan het overweldigende aantal reacties op deze foto te zien slaat ze blijkbaar niet echt aan.
      C'est la vie.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Remarkable Rocks

        Compo vind ik hier wel geslaagd, ook mede door het formaat is dit een mooie.
        De kleuren daarentegen vind ik er allemaal een beetje over.

        PS En die "overweldigende reacties".... tsja, ik plaats slechts om de maand of om de 14 dagen een foto en krijg er heel weinig.
        Ik heb er al aan gedacht er eens elke dag ééntje te plaatsen, en dan vooral hééél slechte, wie weet ...
        Ben al blij dat ik straks weer voor een paar weken op vakantie kan naar Corsica, weer even zonder BD.... .
        Ik blijf dan telkens hopen dat het na mijn terugkeer beter is geworden, maar tot op vandaag rijden we hier alleen verder bergaf.

        Zelfs moderator Laurens schreef in één of ander topic het volgende :

        "Intussen hebben velen al enkele jaren een tablet en volgens mij is er daarom minder nood om ervaringen uit te wisselen. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor digitale fotografie."
        Dan weet je het wel dat ze het hier ook beseffen hé.
        Last edited by Guest17; 5 mei 2015, 08:32.

        Comment


        • #5
          Re: Remarkable Rocks

          Behalve de zee zijn de kleuren wel naturel hoor. Mede door de wat grijze dag kwamen de contrasten sterk uit. Ik heb wel de de lucht weggesneden (vond ik echt lelijk) en de zee een beetje blauwer gemaakt om een zomers gevoel te geven.

          Je kan natuurlijk niemand dwingen te reageren, maar zoals bij deze foto dacht ik echt een goede te hebben (misschien contrast wat verminderen) en als daar dan nauwelijks reactie op komt dan vraag ik me af of de foto slecht is, de foto verloren is gegaan in de "massa" of dat het gewoon een doordeweeks vakantiekiekje is om aan de bomma te laten zien.

          Ik maak me alleszins niet de illusie dat de foto zo mooi is dat iedereen er geen woorden voor heeft
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Remarkable Rocks

            HEb gistern geen tijd gehad om op BD te komen. In ieder geval vind ik dit toch een mooie(miss het blauw van de zee ietsje minder, maar dat is smaak . Compo vind ik zeker geslaagd met de rotsen op een sterk punt.

            Comment


            • #7
              Re: Remarkable Rocks

              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              HEb gistern geen tijd gehad om op BD te komen. In ieder geval vind ik dit toch een mooie(miss het blauw van de zee ietsje minder, maar dat is smaak . Compo vind ik zeker geslaagd met de rotsen op een sterk punt.
              Geen probleem hoor.

              Heb ondertussen het blauw hersteld naar oorspronkelijke verzadiging - het was duidelijk een te grote "uitschuiver"

              PS. Mocht er iemand interesse hebben, die rotsen heten daadwerkelijk "Remarkable Rocks". De titel is geen uitvinding van mij.
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Remarkable Rocks

                Je hebt blijkbaar de verzadiging van de gehele foto verminderd. Het blauw van het water alleen was genoeg. Ik weet niet met welke software je werkt maar met lr Ga je naar kan je ook alleen de verzdiging van het blauw een beetje temperen. De kleuren van de rots mochten van mij zo blijven zoals in de eerste foto.

                Comment


                • #9
                  Re: Remarkable Rocks

                  Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                  ..................................
                  PS. Mocht er iemand interesse hebben, die rotsen heten daadwerkelijk "Remarkable Rocks". De titel is geen uitvinding van mij.
                  Heb wel interesse, maar om nu direct 25 u onderweg te zijn waarvan 21 uur vliegen.....dit is toch wel een beetje van het goeie teveel voor mij .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Remarkable Rocks

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Heb wel interesse, maar om nu direct 25 u onderweg te zijn waarvan 21 uur vliegen.....dit is toch wel een beetje van het goeie teveel voor mij .
                    Om dan nog in volle zomer in de regen terecht te komen Gelukkig heb ik familie in Adelaide en voor hen zijn de 4u of zo om er te geraken een "uitstapje". 't Is relatief natuurlijk.


                    @JPR Ik heb in Lightroom verzadiging aangeklikt en ben dan in de foto in de zee gaan staan om dan zo de verzadiging van het water te minderen (ik had op dezelfde manier de verzadiging van de zee ook verhoogd). Ik had misschien beter alleen aan de "aqua schuiver" getrokken.
                    Mvg Philip

                    Comment


                    • #11
                      Re: Remarkable Rocks

                      Fraaie plaats en foto. De update komt het natuurlijkst over.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment

                      Working...
                      X